וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקוקים לסדרת חינוך

דידי חנוך

8.7.2009 / 14:22

חינוכית 23 השיקה אתר עם מגוון מרשים של תכני וידאו ארכיוניים שסובל מסדרה של החלטות שגויות ומגבילות

חינוכית 23 השיקו השבוע את אתר 23TV, שכולל תכנים עדכניים של הערוץ לצד ארכיון מרשים עם תוכניות קלאסיות של החינוכית כגון "רגע עם דודלי" ו"זהו זה". בדקנו את האתר החדש בימים האחרונים, ויש לנו מסקנות.

היסטוריה עשירה

קשה שלא להתרשם מביקור בארכיון "תכניות העבר" שבאתר. תוכניות עליהן רבים מאיתנו גדלו נמצאות שם. בין התכניות ניתן למנות את "קרובים קרובים", "רגע עם דודלי", "זהו זה", "גבי ודבי", "הדוברמן החברמן", "הילדים משכונת חיים", “Here We Are", "פרפר נחמד" ועוד ועוד.

למרות רשימת התכניות המרשימה, הארכיון רחוק מלהיות מלא. יש, לדוגמה, רק 6 מתוך אינספור הפרקים של "זהו זה" ו-7 פרקים של "רגע עם דודלי" ו"קרובים קרובים". למרות החוסרים, מדובר במאות שעות שידור, ובתזכורות מחממות לב לילדות. העובדה שהפרק "סרט ערבי" של זהו זה זמין כעת לצפיה ברשת מצדיקה לבדה את העלאת האתר הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגוון מרשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הווה בעייתי

בעוד לא מפתיע שהתכנים האטרקטיביים ביותר באתר הם תכנים היסטוריים, מצער לראות שגם נגן הוידאו שלו נראה היסטורי. מדובר בנגן קטן, שמותאם בקושי לשידור תכנים קצרים וודאי לא לשידור תכניות באורך חצי שעה. הנגן, של חברת CastUP, אמנם עובד בדפדפנים שונים, אבל מספק חווית צפיה לא מספקת בלשון המעטה.

היבט מצער במיוחד של הנגן הוא קידוד התכנים. אם בתכנים החדשים, איכות הצפיה היא נסבלת, הרי שבתכנים הארכיוניים היא מתחת לרף הסביר. ברור שיש בעיית איכות בתכנים ישנים שודאי עברו יותר מהמרה אחת על מנת להביאם לנגן האינטרנטי, אבל אם הצליחו להביא אותם לאיכות סבירה - או קרובה לסבירה - למכירתם ב-DVD, הרי שניתן היה להביא אותם לרשת באיכות טובה יותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פרסומת ל-DVD

ה-DVD שהוזכר בפסקה הקודמת הוא, כך אנו מנחשים, לב הבעיה. בסדרות הפופולריות, ה"ארכיון" אינו ארכיון כלל כי אם פרסומת לרכישת התכנים המלאים - או תכנים נבחרים מבין התכנים המלאים - ב-DVD. בעמודי הסדרות יש קישור לרכישה, שמוצג באופן בולט וברור.

הטלויזיה החינוכית היא מוסד ציבורי. כשהיא מעלה אתר, היינו מצפים שהוא יהיה שירות לציבור, ולא פרסומת לרכישת פרקים. עם כל השמחה על קיומו של הארכיון, יש לדרוש מהחינוכית למלא אותו בתכנים המצוינים שיכולים וצריכים להיות בו, ובאיכות שידור טובה יותר. את עלות רוחב הפס ניתן יהיה לחסוך חלקית במעבר מהנגן המסחרי של CastUP לנגן בעל הקוד הפתוח של Kaltura, לדוגמה.

רבות מהתכניות הישנות של החינוכית הן אוצר מדינה תרבותי, לא פחות. חבל שהן לא זוכות ליחס הולם מהגוף שמשמש להן כאוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully