וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עובד בדפדפן?

דידי חנוך

9.7.2009 / 11:30

גוגל רוצה מערכת הפעלה שמבוססת על הדפדפן. כמה זה מעשי, מבחינת השירותים והטכנולוגיה שזמינים כיום?

אתמול דיווחנו על כרום OS, מערכת ההפעלה העתידית עליה הכריזה גוגל שתתבסס על הדפדפן של החברה. גוגל רוכבת כאן על מגמה שהיא היתה מהכוחות החזקים ביותר בהנעתה: המעבר לשירותים מבוססי רשת, שמרכזם בדפדפן. אבל נשאלת השאלה, מה באמת אפשר לעשות בדפדפן, לעומת מה שניתן לעשות במחשב האישי?

יישומים משרדיים

בין אם מדובר בגליונות נתונים, מעבדי תמלילים או מצגות, יש ברשת אינספור אפשרויות. את השתיים הבולטות ביותר הזכרנו אתמול: גוגל דוקס וזוהו, אבל יש להן מתחרות רבות. מבחינת מיקרוסופט, זאת הסכנה האמיתית - עוד יותר מהאיום על חלונות. היישומים העסקיים הם מרכז הרווח הגדול ביותר של החברה, והנסיונות שלה בתחום זה עדיין מוגבלים, מחשש לפגיעה בעסק הליבה. יישומי הרשת קצת פחות נוחים מיישומי שולחן העבודה המשרדיים בכל הנוגע לעריכה, אבל מפצים על כך ביכולות שיתוף ובניידות משופרת של המידע.

עריכת מדיה

תחום עריכת המדיה מתחלק לשניים. בכל הנוגע לתמונות, האינטרנט מספקת פתרונות מלאים לצרכן הביתי. כתבנו בעבר על עורך התמונות המקוון המצוין Picnik, וכיום יש לו מתחרים בדמות Photoshop Online ו-Aviary. עריכת וידאו מקוונת עדיין מוגבלת, אבל כלים שיצאו בתקופה הקרובה אמורים לצמצם את הפער. ברמה המקצועית, לעומת זאת, האינטרנט לא מספקת פתרון. אין תחליף מקוון אמיתי לפוטושופAvid ודומיהן.

הצגת מדיה

בכל הנוגע לתמונות, הפכה הרשת לאמצעי העיקרי, ולא המשלים. אנשים צופים כיום בתמונות בפליקר, פיקאסה ופייסבוק. בכל הנוגע לוידאו, לעומת זאת, עדיין יש פער. רוחב הפס מקשה על השימוש באתרים כאמצעי ניגון וידאו באיכות גבוהה, ואין עדיין כלים שמעניקים לדפדפן פונקציונליות שמתחרה באמת עם נגנים בשולחן העבודה. זה ליקוי שסביר שיתוקן, אבל כרגע עדיין יש פער ברור בין הרצוי למצוי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

משחקים

אם נניח בצד פרויקטים עתידיים כמו OnLive, שדורשים רוחב פס שעדיין אין לרוב המשתמשים, הרי שהדפדפן פשוט לא מספק פתרון לגיימרים אמיתיים. משחקים קז'ואליים חיים בו בלי בעיה, אבל בעבור ציבור הגיימרים הגדול, זה לא פתרון. מי שרוצה לשחק במחשב האישי, עדיין בוחר בדרך כלל בחלונות כמערכת ההפעלה, ולא נראה שזה ישתנה בקרוב. השאלה, כמובן, היא כמה גיימרים אמיתיים נותרו שמשחקים בעיקר במחשב האישי. למי שמחזיק בבית קונסולה, יש כבר פתרון טוב יותר במקרים רבים.

קרייסיס.
Crysis לא עובד

תקשורת

בתחום זה כבר יש פתרונות ווביים טובים מאד. הבולט מבינים הוא Meebo, שמאפשר להתחבר למגוון רשתות מסרים מיידיים בתוך הדפדפן. ברמת הנוחות, עדיין יש פער, אבל הוא פחות משמעותי ממה שאולי נדמה לכם. הצ'ט של פייסבוק הופך גם הוא לאמצעי תקשורת נפוץ יותר ויותר. מייל, כמובן, מתבצע כיום בעיקר בדפדפן, וכך המצב כבר שנים.

שיתוף קבצים

גם בתחום זה יש לדפדפן מה להציע. יש תוספים לפיירפוקס שהופכים את הדפדפן של מוזילה לתוכנת ביטורנט, וזה מבלי לדבר על שירותי שיתוף קבצים אישיים כמו Drop.io ושירותים המנוצלים בדרך כלל למטרות פחות חוקיות כמו RapidShare. זה לא מפתיע, כמובן. אם הדפדפן היה כושל במשהו שהוא אינטרנטי במהותו, המצב היה עגום באמת.

בשורה התחתונה

בסופו של יום, נראה שניתן לעשות כמעט כל דבר בדפדפן, פרט לגיימינג "כבד". אבל פרט לאלמנטים השיתופיים המוצלחים, היישומים המקוונים עדיין לא נוחים במקרים רבים כמו המתחרים שלהם בשולחן העבודה. אנחנו משתמשים בגוגל דוקס ובפיקניק, אבל אנחנו בעיקר משתמשים באופן אופיס ובפוטושופ. הדור הנוכחי של הדפדפן עדיין לא מהווה תחליף מלא ברמת השימושיות. אבל הפערים מצטמצמים כל הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully