וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום חוסמת?

אמיתי זיו

9.7.2009 / 11:27

תלונה למשרד התקשורת: סלקום החלה לחסום שיחות VoIP על הרשת שלה. סלקום: הטענה לא נכונה - מאפשרים שימוש בחבילות ללא הגבלה ובגלישה מזדמנת

חברת סלקום החלה לחסום שיחות VOIP - שיחות מבוססת גלישה סלולרית בעלות מוזלת - כך עולה מתלונה שהגישה חברת פרי-טלקום למשרד התקשורת.

פרי-טלקום היא חברה ישראלית אשר מאפשרת למשתמש בישראל להוריד תוכנה ייעודית לטלפון הסלולרי. אחרי התקנת התוכנה, לקוח החברה יכול לבצע שיחות בעלות נמוכה יחסית של כ-35 אגורות לדקה. את התוכנה הזו סלקום החלה לחסום ביודעין ובמוצהר. עוד מאפשרת התוכנה לשלוח הודעות טקסט בעלות מוזלת וכן לקיים צ'ט אך גם את השירותים האלה סלקום חוסמת.

לצורך חסימת תוכנת ה- VOIP, משתמשת סלקום בציוד ותוכנות ייעודיות שיש לה לצורך הגבלת גלישה של לקוחות. זאת בניגוד לעיקרון של ניטרליות רשת - עקרון שבו תומך משרד התקשורת לפיו ספקי אינטרנט אינם צריכים להתערב בהעדפות הגלישה של לקוחות.

מבחינה חוקית, סלקום נשענת על סעיף חדש בחוזים שלה אשר בו נאמר בפירוש כי החברה שומרת לעצמה את הזכות לחסום שיחות VOIP. מסיבה זאת נחסמים בחברה רק לקוחות שהצטרפו לאחרונה לחברה או חידשו לאחרונה חוזה (או שידרגו מכשיר). לא ברור באמצעות איזה כלי חוקי או על בסיס איזה סעיף בחוזה סלקום חוסמת את שירות הצ'ט או ה-sms של פרי-טלקום.



בניגוד לתוכנות VOIP אחרות, פרי-טלקום פועלת מכח רישיון שניתן לה ממשרד התקשורת לניסוי בטכנולוגיה והיא מפעיל חוקי במדינה עם קידומת משלה.

ליאור בנאי מנכ"ל פרי-טלקום מוסר: "קיימת הזדמנות מצוינת שלא היתה כבר שנים ליצור תחרות אמיתית בשוק הסלולרי בארץ תוך הסתמכות על טכנולוגיה חדשנית ומוכחת, אולם זה יכול לקרות רק בתנאי שמשרד התקשורת ימנע מחברות השולטות בשוק בצורת קרטל לדרוס ברגל גסה מתחרים פוטנציאליים חדשים, באופן שסותר רישיון רשמי שניתן לנו וסותר אפילו את הרישיון שלהם. אנחנו מאמינים שלא ניתן לעצור את ההתפתחות הטכנולוגית ובסופו של דבר השירות ללקוח ישתפר והמחיר ירד, אני פונה למשרד התקשורת ולשר העומד בראשו להתערב באופן דחוף ולמנוע חסימות לא חוקיות".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: פרי טלקום סובלת מקשיים כאלה ואחרים גם ממפעילות הסלולר האחרות.

מסלקום נמסר בתגובה: "הטענה שהחברה חוסמת את השימוש בפרי-טלקום אינה נכונה. לקוחות יכולים לעשות שימוש בשירותים אלו הן בחבילות ללא הגבלה והן בגלישה מזדמנת, החברה פועלת על פי החוק ובהתאם לרשיונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully