וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגומון של 144

13.7.2009 / 10:42

בזק השיקה גרסאות אנגלית, רוסית וערבית לאתר של מודיעין 144. בדקנו את גרסת הבטא של האתר הרב לשוני

רוצים לחפש כתובת, אנשים או בתי עסק ברוסית, אנגלית או ערבית? בזק תעזור לכם, אבל לא בטוח שהעזרה תהיה יעילה. החברה השיקה היום גרסאות בשלוש שפות נוספות של אתר חיפוש כתובות וטלפונים b144, שהיה זמין עד כה בעברית וערבית.

הגרסאות החדשות עובדות בצורה זהה – הן מנסות לתרגם את מה שכתבתם לעברית ואז לחפש במאגר המקוון של החברה. האפשרות פועלת הן בתחום חיפוש בתי העסק, הן בחיפוש אנשים והן בחיפוש מקומות. התוצאות מוצגות בשפה בה חיפשתם, במקרה והתרגום עבד.

הבעיה היא שהתרגום לא עובד במקרים רבים, כשבמקרים אחרים נדרש איות לא נכון של שם משפחה כדי להגיע לתוצאה הנכונה. הסיבה לכך היא שמנוע התרגום – שאמור ללמוד עם הזמן – עדיין נמצא בשלבים הראשוניים שלו. לכן גם מציעים לכם בבזק להתריע על בעיות ושגיאות שמצאתם, זאת במטרה לעדכן את המערכת ולאפשר לה לתת תוצאות רלוונטיות יותר. מבדיקותינו עולה כי הגרסה האנגלית פועלת טוב יותר מזו הרוסית, ככל הנראה עקב הבדלים ברמת הקושי בין מבני המילים בשתי השפות. בערבית התמודדות עם שמות משפחה קצרים, בייחוד כאלה בהם בכל השפות הכתיב זהה, טובה מאוד, אבל שמות משפחה אירופאיים ובתי עסק עם שם ארוך מהווים בעיה.

נראה טוב, אבל עדיין לא חכם

ממשק האתרים בשפות החדשות נראה זהה לזה העברי – מינימליסטי ונוח למדי. אך אם בגרסה העברית אתם מקבלים תוצאות במהירות גבוהה, כשנדרש תרגום המערכת איטית הרבה יותר.

בעיה נוספת היא עם המפות. מעבר לכך שכמו שמות אנשים וחברות, גם שמות הרחובות לא תמיד מתורגמים כמו שצריך, לבזק יש כיום רק שני סטים של מפות – עברית ואנגלית. חיפוש ברוסית, למשל, מעלה את הגרסה האנגלית, ואילו בחיפוש בערבית מופיעה הגרסה העברית דווקא.

מדובר, נכון לעכשיו – וכפי שמצויין באתר עצמו – בבטא. הניסיון לתת מענה לצרכי החיפוש של אוכלוסיה שלא יכולה להשתמש בשפה העברית הוא ניסיון מבורך, אבל בימיה הראשונים המערכת לוקה בחסר. עם הזמן, זה צפוי להשתנות, ואז באמת יהיה כאן מוצר מרשים, אבל בינתיים מדובר בניסיון מרשים ובמוצר בעייתי.

גילוי נאות: וואלה! הוא חלק מקבוצת בזק

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully