וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: VLC 1.0

דידי חנוך

14.7.2009 / 13:06

אחרי שנים של פיתוח, מגיע נגן המולטימדיה בעל הקוד הפתוח לבשלות. האם הוא ראוי למספר הגרסה העגול שלו?

VLC זוכה לכבוד נדיר, מבחינתנו: הופעה שניה הזה. בפעם הראשונה בה הופיע נגן המולטימדיה במדור, זה קרה כי גילינו שיש עדיין אנשים שלא יודעים עליו ולא משתמשים בו. זה הטריד אותנו. כשיש מוצר שהוא הטוב בתחומו, וחינמי, ועובד על כל פלטפורמה, למה שמישהו לא ישתמש בו?

הגעתו של VLC לגרסה 1.0 היא סימן לבשלות. אחרי הכל, מדובר בתוכנה שנמצאת בפיתוח מאז 1996, וקיימת להורדה מאז 2001. זה קרה בשבוע שעבר - חצי יום מאוחר מדי בשביל המדור - ולדעתנו זאת סיבה להחזיר את הנגן לסיבוב חוזר.

אם אתם נמצאים במחנה של האנשים שלא יודעים מה זה VLC, הנה תזכורת: זה נגן המולטימדיה הטוב ביותר שיש. הוא מנגן כמעט כל קובץ מדיה שאתם עשויים להיתקל בו. הוא אף פעם לא יבקש מכם להתקין קודק. והוא עובד בחלונות, מק ולינוקס. לטעמנו, מדובר אולי בפרויקט הקוד הפתוח המרשים ביותר שמיועד לכלל המשתמשים. בניגוד למוזילה, כאן אין קרן שזוכה למימון מסיבי. זה פרויקט שנוצר על ידי סטונדטים באקול סנטרל פריז, ועובדים עליו מפתחים בעשרים ארצות בעולם.

מה חדש?

אז מה חדש בגרסה 1.0? ובכן, את הרשימה המלאה תוכלו למצוא בקישור השני, כאן למטה. אבל יש כמה תכונות שאנחנו רוצים להבליט.

הראשונה - ולטעמנו החשובה ביותר, היא היכולת להקפיא וידאו מיד. כאן מתקנים המפתחים ליקוי מציק של הנגן שהפריע לנו מזמן, במיוחד בעת ניגון קבצי WMV. בנוסף, שופרה משמעותית התמיכה בקבצי Real. כעת, אנו כבר לא נתקלים בקבצים בפורמט הותיק והפופולרי לשעבר שלא עובדים בנגן. בגרסה החדשה יש גם שיפור בתמיכה ב-HD, שעיקרו תמיכה משופרת בניגון בלו ריי וקבצי מטרוסקה.

רשימת ההשמעה, שעוזרת לנגן להיות גם מנהל מדיה, עובדת בגרסה הנוכחית טוב מבעבר. לא נתקלנו בגרסה הנוכחית בקריסות ברשימת ההשמעה. יותר מכל, הנגן פשוט עובד חלק יותר, בעיקר בניגון קבצים כבדים.

ראוי ל-1.0?

האמת, מבחינתנו VLC ראוי למספר הגרסה העגול כבר מזמן. גם לפני שנה ושנתיים הוא היה נגן המולטימדיה הטוב ביותר שיש. אבל השיפורים בגרסה הנוכחית שווים את קפיצת הגרסה. ואנחנו חוזרים על האיום מהמדור הקודם שעסק בו: אם אתם לא מורידים אותו - או משדרגים לגרסה החדשה - נאלץ לשלול את רשיון המחשוב שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully