וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקארלט חוזרת

עידן דקל

15.7.2009 / 18:10

למסך 42LH70YR של LG יש שם מסורבל, אז אתם מוזמנים לקרוא לו "סקארלט - הדור החדש" ולהתפעל

בשבועיים האחרונים LG התחילה לייבא לארץ את מסכי הטלוויזיה מסדרת Scarlet II שלה, ואנחנו קיבלנו בהשאלה את ה-42LH70YR, מסך בן 42”. הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא כמה הוא דק. עם עובי של פחות מ-4 ס"מ (בערך חצי מהספר החמישי בסדרת "הארי פוטר") קשה להאמין ש-LG הצליחו לדחוס פנימה את כל הטכנולוגיות השונות שהטלוויזיה מתגאה בהן, אבל מסתבר שזה אפשרי.

בניגוד לקודמתה, ה-Scarlet הראשונה שהתהדרה בגב בצבע אדום עמוק, לטלוויזיה הזאת יש מראה יותר סולידי. היא מעוצבת כמסגרת אחידה שחורה ומבריקה. כפתורי ההפעלה נמצאים בצד, הרמקולים מוחבאים. ואת האופי שלה מעניקים לה פס אדום שנמצא בתחתית ונמתח לכל אורכה וחיישן מגע להדלקת וכיבוי המכשיר בצורת עיגול גדול ושקוף , שמשמש גם כנורית חיווי שמאירה בטבעת כחולה-בהירה. לשמחתי מצאתי מהר את אפשרות כיבוי הנורית בזמן שהטלוויזיה פועלת, כי יש מעט מאוד דברים שיכולים לעצבן אותי יותר מאור מציק בתחתית המסך כשאני מנסה לראות סרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקארלט, הגרסה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולטת את המידע מכל מקום

אם תביטו בגב של הטלוויזיה תוכלו להבחין במגוון הכניסות שהיא מציעה. בין שלוש כניסות ה-HDMI, כניסת ה-VGA, כניסות ה-AV וה-Component, לא יהיה לכם מכשיר אחד בבית שתרצו לחבר למסך ולא תצליחו. וכדי שלא תתבלבלו, תוכלו לשים תווית על כל אחת מ-8 הכניסות, שתתאר איזה מכשיר מחובר אליה.
חוץ מאלו, הטלוויזיה מאפשרת גם להציג תמונות ולנגן אודיו (אבל לא וידאו) מכל מקור Bluetooth שיימצא בסביבתה הקרובה, כמו גם לשדר אודיו הישר לאוזניות ה-Bluetooth שלכם.

הטלוויזיה משמשת גם כנגן מדיה. חברו לכניסת ה-USB שלה כל אמצעי אחסון מתאים, ותוכלו לנגן סרטים, מוזיקה ותמונות שנמצאות עליו. חבל שהיא מסוגלת לפענח רק את הקבצים הנפוצים והפשוטים ביותר (DivX, XviD, MP3), ולא מאפשרת ליהנות מאודיו בכיווץ לא אובדני, או וידאו ברזולוציה גבוהה יותר מזו של DVD (טיפ קטן: לחיצה על לחצן Original Size בעת ניגון סרט מ-USB תבהיר לכם עד כמה פריים HD מפורט יותר מאלו שברזולוציה רגילה).

המון אפשרויות, לא כולן מרשימות

המהנדסים של LG לא חסכו באפשרויות השליטה, ונתנו למשתמש 18 דרכים שונות בהן הוא יוכל לשלוט על התצוגה במסך, החל מבהירות וניגודיות, דרך Colour Gamut, Gamma ועד טכנולוגיות כמו TruMotion (הצגת 100 פריימים בשנייה) ו-Eye Care (הגבלת מידת הבהירות של המסך) ועוד הרבה אחרים.

הרעיון שמאחורי כל המגוון הזה הוא בהחלט חיובי לדעתי, אבל נראה לי שכרגע הוא בעיקר מבלבל. ההימור שלי הוא שתתנסו פעם פעמיים במשחק עם כל הפרמטרים השונים, תבינו די מהר שאתם לא באמת מסוגלים להבחין בהבדלים בין הרמות השונות של ה-Noise Reduction או ה-Real Cinema, ותבחרו באחד מ-6 מצבי התמונה שהטלוויזיה הגיעה איתם מהמפעל.
אם גם האופציות האלה הן יותר מדי בשבילכם, תמיד תוכלו לבחרו בחיישן החכם שהטלוויזיה מתהדרת בו, שמכוון את התמונה המוצגת בצורה אופטימלית לתנאי התאורה בחדר.

גם בתחום האודיו LG לא חוסכת, וחוץ מחמישה מצבי סאונד, היא מצרפת גם שתי טכנולוגיות אודיו למכשיר – Clear Voice II, להגברת קולות דיבור, ו-SRS TruSurrount XT, שמדמה סראונד בעזרת שני הרמקולים של הטלוויזיה. למרות זאת, לא התרשמתי מהסאונד של הטלוויזיה לכאן או לכאן. הרמקולים שלה הצליחו להתמודד יפה עם ווליום גבוה למדי, אבל קרסו כשהתבקשו לטפל בבאסים. הם ישמשו אתכם נאמנה בשידורי טלוויזיה, אבל לא מהווים תחרות לרמקולים ייעודיים לקולנוע ביתי.

מי שחשוב לו לשמור על כדור הארץ (או סתם לצמצם את חשבון החשמל שלו) ישמח בוודאי לדעת שהטלוויזיה מגיעה עם כפתור לקביעת רמת החסכון בחשמל, ושהיא דואגת להודיע לכם, עם שינוי בפרמטרי הצפייה השונים, כמה אחוזי אנרגיה נחסכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מתמודדת עם DVD, מרשימה עם בלו-ריי

צפיתי בטלוויזיה בסרטי DVD ו-Blu ray, והיא בהחלט הצליחה להוציא מכל אחד מהם את המיטב. אני שמח שטלוויזיות Full HD נרפאות ממחלות הילדות שלהן, ומסוגלות גם להציג וידאו באבחנה רגילה בצורה טבעית. כמובן שאין מה להשוות ל-Blu ray מבחינת החדות ועומק הצבע, אבל מאחר שרוב הזמן הטלוויזיה תשמש לצפייה במקור באבחנה רגילה, חשוב לדעת שהיא יודעת להתמודד איתו מצויין.

אמנם אם חייבים להתקטנן אפשר להזכיר שרמות השחור של הטלוויזיה, כמו ברוב מסכי ה-LCD, עדיין דורשות שיפור, אבל היא מפצה על זה בהרבה דרכים אחרות.

רוב הזמן השתמשתי בטלוויזיה כמסך מחשב, וגם כאן היא לא מעלה בתפקידה. היא מעניקה למשחקים צבעים חיים, ועם זמן תגובה של קצת יותר מ-2 מ”ש, אין מה לדבר על השארת שובלים. היא גם מציגה טקסטים בצורה ברורה, כל עוד דואגים להנמיך את הבהירות ואת רמות הלבן. מה שכן, ממרחק צפייה של שלושה מטרים גם 42 האינצ'ים שלה לא מספיקים לקריאת טקסטים, אלא אם יש לכם עיני נץ, והייתי צריך להגדיל את הפונטים לא מעט עד שהצלחתי לקרוא אותם בלי לגרום לעצמי למיגרנות.

סיכום

בסופו של דבר, LG מציגה כאן יופי של מוצר, שיוכל לשמש גם לצפיה בשידורי טלוויזיה רגילים, וגם כמרכז מערכת הקולנוע הביתית שלכם. יש לה עיצוב נהדר והיא עמוסת פיצ'רים עד להתפקע, גם אם להרבה מהם קשה לבוא לידי ביטוי. לצערי, תג המחיר הרשמי שלה, שעומד על 7,990 ש"ח, מעכיר מעט את אווירת ההתלהבות. זה מחיר קצת גבוה לטעמי, גם עבור טלוויזיה כזאת.

  • עוד באותו נושא:
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully