וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשנות לא מספיקה

דידי חנוך

16.7.2009 / 10:44

Polymer Vision, החברה שהביאה לנו את הנייר האלקטרוני המתקפל, פושטת רגל. למה זה קרה, ואיך זה קשור למודו?

כשראיתי לראשונה את Readius, הסלולרי עם הנייר האלקטרוני של חברת Polymer Vision לפני שנה וחצי (ראו וידאו בקישור המצורף), נדהמתי. זה נראה כמו מוצר דמה שהדפיסו עליו טקסט והדביקו. אבל הטקסט היה אלקטרוני, והוא התחלף.

פולימר ויז'ן אמרו אז שהם מתכוונים להשיק את המכשיר באיטליה ביוני. יוני 2008. זה לא קרה. לפני מספר חודשים, החברה הודיעה שהיא זקוקה למימון על מנת לייצר את המכשיר. המימון לא הגיע, ואמש דווח באתר SlashGear שהחברה נסגרת.

רידיוס היה אחד המוצרים המרשימים ביותר שראיתי אי פעם. הוא היה חדשני, ייחודי, והשתמש בטכנולוגיה שנמצאת מאחורי מכשירים כגון הסוני רידר והקינדל של אמזון. סביר להניח שתהיה חברה שתקנה את השרידים של פולימר על מנת לשים את ידיה על הפטנטים והטכנולוגיה של החברה. אבל מותה בטרם עת הוא אות אזהרה.

פולימר ויז'ן ייעדו את המוצר שלהם לקצה העליון של השוק. והם עשו את זה בתקופה הלא נכונה ממספר סיבות. הסיבה הראשונה היא האייפון. למרות ההסתייגויות שיש לי מהמכשיר של אפל, הוא לכד בצדק את נתח השוק בו יושבים מכשירים מיוחדים. מכשירים שעולים יותר כי הם מגניבים יותר. רידיוס היה מכשיר מדהים וחדשני, אבל הוא לא היה צבעוני. הוא לא היה סמארטפון. הוא התאים לפרדיגמה הקודמת, בה העיצוב הפיזי של המכשיר היה חשוב יותר מהתוכנה. חברות כמו סוני אריקסון ומוטורולה, שספגו מהלומה קשה מאד משינוי התפיסה, שרדו אותו בגלל שיש להן גב חזק מאד. פולימר ויז'ן אולי היתה שורדת לו היתה נשארת - כפי שהחלה - חטיבה של פיליפס. אבל כיחידה עצמאית, לא היה לה סיכוי.

והוא היה יקר. כזכור, מדובר במוצר שאמור היה להיות מושק בקיץ בשנה שעברה. עיכובים בפיתוח דחו את ההשקה הפוטנציאלית למועד שהיה אחרי התרסקות הכלכלה העולמית. זה לא היה זמן טוב להיות מכשיר יקר. בטח לא מכשיר יקר שלא עומד מאחוריו מותג חזק.

תמרור אזהרה

חברה אחת שקריסתה של פולימר ויז'ן צריכה לשמש לה תמרור אזהרה היא מודו הישראלית. כמו פולימר, גם כאן מדובר בחברה שהוכתה על ידי המצב הכלכלי. גם מודו נאלצה לדחות את השקת המוצר שלה שוב ושוב. ויש סיכוי יותר מסביר שגם מודו לא היתה שורדת אלמלא האיש שעומד בראשה: דב מורן, ממציא הדיסק און קי ואחד האנשים המוערכים בעולם הטכנולוגיה.

כמו רידיוס, גם המודו הוא מכשיר שחדשנותו מתמקדת בעיצוב הפיזי ובטכנולוגיה שלו. ולמרות שהמכשיר עצמו נועד תמיד להיות זול יחסית, הג'קטים וה-Mates אליהם הוא אמור להיכנס על מנת להוסיף לו יכולות עשויים להעלות את המחיר. בחודשים האחרונים, דווח שהחברה מפתחת דגם עתידי עם מסך מגע, ושהיא משנה את המיקוד שלה למכירת המכשיר הקטנטן כמוצר בפני עצמו - סלולרי זול וזעיר.

כשמודו הציגה לראשונה את המכשיר שלה, בפברואר 2008, לא הייתי אופטימי. בעולם שיש בו אייפון, לא הבנתי מה הטעם בטלפון סלולרי עם ג'קטים שכל אחד מהם מוסיף לו עוד יכולת שקיימת כבר באייפון. לצערי הרב, השנה וחצי שחלפו לא שינו את דעתי. אני מקווה שכאשר אראה את המוצר המוגמר של החברה, אראה שהמעטתי בהערכת היכולות והחזון של מורן. מעטים הדברים שישמחו אותי כמו האפשרות לומר קבל עם ועדה: טעיתי.

  • עוד באותו נושא:
  • מודו
  • readius

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully