וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון האידיאלי

דידי חנוך

23.7.2009 / 11:08

דידי חנוך לא רוצה אייפון ולא היה מרוצה מהנוקיה N97. אז מה הוא כן רוצה, ואילו מכשירים עשויים לספק לו את זה?

בשבועות האחרונים למדתי, תודות לטוקבקיסטים היקרים, שאני אוהב את האייפון ושונא את נוקיה. וגם שאני מת על נוקיה ושונא את האייפון. זאת בעקבות הסקירה של N97 וכתבת "למה אני לא רוצה אייפון". בשיחה טלפונית עם בכיר בתעשייה, נשאלתי מה אני כן רוצה. אז הגיע הזמן להבהיר מה צריך סמארטפון לספק לי בשנת 2009, וגם לדבר על מכשירים עתידיים שעשויים לענות על הצרכים האלה.

ממשק

הנה מיתוס שאינו נכון: האייפון הוא הסמארטפון היחיד בעולם עם ממשק טוב מספיק. לפני שנתיים, כשהסלולרי של אפל הושק, הוא פתח פער עצום על המתחרים בכל הנוגע לממשק, אבל הפער הזה נסגר. למרבה הצער, אף אחד מהמכשירים שסגרו את הפער לא הגיע לארץ עדיין. מה שאני רוצה מממשק לסמארטפון הוא שהוא לא ידרוש בשום פנים ואופן שימוש בעט מגע. שהוא יהיה נוח, מהיר וייתן לי גישה לכל הפונקציות המרכזיות במכשיר. ומה הן הפונקציות המרכזיות? מה שאני בוחר. כלומר, אני רוצה שהממשק ייתן לי גמישות. והוא צריך להיות נוח לעבודה עם האצבע בכל המכשיר, לא רק במסך הבית.

כוח

סמארטפונים הם מחשבים זעירים, אבל לעתים נראה שהיצרניות שמשווקות אותם ככאלה לא מקבלות עליהן את ההשלכות. איך עוד ניתן להסביר את המעבד העלוב של N97, בזמן בו למכשירים כמו E55 יש מעבד חזק יותר משמעותית? וכן, השוואות בין המעבדים של מכשירים עם מערכות הפעלה שונות הן מטופשות, אבל הנסיון המעשי אומר שהמעבד של N97 פשוט לא מספיק. הסיבות למעבדים החלשים קשורות במידת מה למחיר, אבל יותר מכך לצריכת חשמל. זאת בעיה שהיצרניות צריכות לפתור, ומהר.

פתיחות

מודל חנות היישומים הוא נוח וחיובי בעיני. אבל אני לא רוצה סמארטפון שמוגבל ביישומים שלו על ידי מה שהיצרנית - או מפעילה - בוחרת להכניס לחנות היישומים. במיוחד כשהיצרנית היא חברה כמו אפל, שדוחה יישומים מהחנות שלה ממגוון סיבות שרובן אינן קשורות לאיכות התוכנה. כאמור, סמארטפון הוא מחשב. ואני רוצה להיות מסוגל להתקין על המחשב הקטן והנייד שלי כל תוכנה שעובדת על מערכת ההפעלה שלו. מבחינתי, זה הייתרון הגדול ביותר של נוקיה ושל סימביאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חומרה

סמארטפון הוא לא רק מחשב זעיר, הוא גם אמור להיות התחליף שלי למצלמה, מצלמת וידאו ונגן מדיה. אין לי עניין בסחיבת מוצרים רבים כשאחד יכול לעשות את העבודה. זה אומר שהמסך צריך להיות איכותי, ושהמצלמה צריכה להיות טובה. זה אומר לפחות 5 מגפיקסל, וחשוב מכך, עדשה איכותית. מכיוון שמדובר במוצר לא זול, אני מצפה שהוא יהיה בנוי טוב ויהיה עמיד.

טלפון

הנה הדבר העיקרי שאייפון שכחו בדרך ליצירת מכשיר הפלא שלהם: הוא אמור להיות גם מכשיר לתקשורת קולית. איכות השיחה של האייפון ידועה לשמצה, וזה עדיין לא השתנה אחרי שלוש גרסאות ואינספור עדכוני תוכנה. הוא גם עושה עבודה רעה בחיבור לרשת הנתונים הסלולרית ולוייפיי. סמארטפון הוא מבנה רב קומות. אבל קומת הכניסה היא הטלפון.

כאמור, אף מכשיר שמשווק כרגע בארץ לא עונה על כל הדרישות שלי. אבל מספר מכשירים שיצאו בעולם לאחרונה - או יצאו בקרוב - עשויים לענות על הדרישות. הנה הם, בתקווה שיגיעו לארץ במהרה.

פאלם Pre

הממשק שלו מדהים. המעבד שלו חזק יחסית לדרישות מערכת ההפעלה, במיוחד מכיוון שרוב היישומים שלו הם וידג'טים. המצלמה נופלת מתחת לרף הדרישות, והוא עובד במודל חנות היישומים, אבל פאלם הבטיחו מדיניות ליברלית בהרבה מזו של אפל. כטלפון סלולרי, הוא אמור להיות טוב, והחומרה שלו סבירה אך לא נהדרת. יש לו ליקויים ברשימה שלי, אבל הממשק עשוי לגבור עליהם.

HTC Hero

מכשיר האנדרואיד השלישי של HTC הוא הראשון שכולל ממשק חדש למערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל. בניגוד לפרה, לא זכיתי להתנסות בממשק הזה בעצמי, אבל ראיתי סרטונים וקראתי סקירות. והוא נראה מדהים. יש למכשיר מעבד סביר, מצלמת 5 מגפיקסל - אם כי בינונית לפי הסקירות מהעולם - והוא בנוי כמו טלפון יוקרה. שדרוג משמעותי לעומת שני קודמיו. לא ברור האם הוא יגיע לארץ, אבל אני בהחלט מקווה שכן.

סוני אריקסון Xperia X3

סוני אריקסון עדיין לא הכריזו על המכשיר השלישי בסדרת אקספריה - שכונה עד לאחרונה בשם הקוד "רייצ'ל" ועשוי להיות מכשיר האנדרואיד הראשון של החברה - אבל לרשת דלפו כבר סרטונים ונתונים. מדובר במכשיר עם מערכת ההפעלה של גוגל, אבל עם ממשק של סוני אריקסון - שנראה טוב יותר מהממשק המקורי של אנדרואיד אבל פחות טוב מהחדש של HTC - מצלמת 8 מגקפיסל, מסך 4 אינץ' ומעבד במהירות גיגהרץ. החשש היחיד שלי בנוגע למכשיר הזה הוא שהחברה תדרוש עליו מחיר שיגרום למפעילות בארץ לוותר עליו.

סמסונג i8910

המכשיר שכונה במקור Omnia HD היה הדבר המרשים ביותר שראיתי בתערוכת הסלולר בברצלונה. מסך 3.7 אינץ' מרהיב, מצלמת 8 מגפיקסל שמצלמת וידאו ב-HD. ממשק שמשלב את סימביאן עם הוידג'טים של סמסונג. מעבד חזק משמעותית מזה של ה-N97 על אותה מערכת הפעלה. נכון לעכשיו, המכשיר לא אמור להגיע לארץ, וזה מתסכל מאד.

נוקיה E72

בין כל המכשירים בעלי מסך המגע, צריך לתת כבוד גם ליורש של המכשיר הנוכחי שלי. את E71 קניתי לעצמי, וכשבוואלה! הציעו לי לשדרג למכשיר ברשת החדשה של פלאפון בחרתי בעוד E71. אבל למרות אהבתי אליו, יש לו חסרונות. והיורש שלו מתקן את כולם. מעבד חזק יותר, מצלמת 5 מגפיקסל, מקלדת עם שיפורים קטנים.

מה אתם רוצים?

אלה הדרישות שלי. לפי הסקר הנוכחי שלנו, 47 אחוז מהגולשים רוצים מהסלולרי שלהם "הכל, ושיעשה קפה". אבל מה באמת הדרישות שלכם ממכשיר, מה נראה לכם חשוב ועל מה הייתם מוכנים לוותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully