וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל משתיקה את גוגל

דידי חנוך

28.7.2009 / 15:01

בצעד הקיצוני ביותר בהיסטוריה של צנזור יישומים, הסירה אפל את יישום Google Voice מחנות היישומים של האייפון

המפתח של יישום Google Voice הרשמי לאייפון הודיע היום כי אפל החליטה להסיר את היישום מחנות היישומים שלה. מדובר ביישום שמאפשר למשתמש לנהל שיחות באמצעות האינטרנט הסלולרי, בדומה לסקייפ. השירות מספק ללקוח מספר ואפשרות ניהול השיחות באמצעות מכשיר סלולר או באמצעות המחשב.

לדברי המפתח, שון קובאקס, אפל הסירה את היישום מכיוון שהוא "משכפל יכולות מובנות של המכשיר". היכולות המדוברות הן, כידוע, נקודת התורפה של האייפון: טלפוניה. יישומי VOIP אחרים, כגון פרינג הישראלי, מופצים בחנות של אפל וזכו להצלחה רבה. אבל פרינג לא מהווה תחליף מלא לטלפוניה, ולא מגיע עם התשתית והשירות שמספקת גוגל עם Voice. ההנחה הרווחת היא שהסרת היישום התבצעה לבקשת חברת AT&T, המפיצה הבלעדית של האייפון בארצות הברית.

פרשנות: גן סגור

לאפל היסטוריה עשירה של הסרת ודחיית יישומים מהחנות שלה. החברה הסירה כבר יישומים מתוך טענה שהם משכפלים יכולות קיימות. אבל זאת הפעם הראשונה שיישום רשמי של חברה גדולה - חברה שאפל התגאתה בעבר ביישומים שלה לאייפון כגון Google Maps - מוסר מהחנות.

ההסרה מגיעה בעת שיישום חשוב נוסף נמצא בשלב האישור באפל: Spotify. ספוטיפיי הוא שירות הזרמת מוזיקה פופולרי מאד בבריטניה ובארצות אחרות, שעומד להגיע בקרוב גם לארצות הברית. השירות מהווה מתחרה ישיר לאייטיונז של אפל, ויהיה מעניין מאד לראות האם החברה תאשר אותו.

האייפון הוא המכשיר הנמכר ביותר בארצות הברית כיום, וחנות היישומים שלו היא הגדולה והמצליחה ביותר בעולם. אבל אם אפל תמשיך במדיניות הבריונית שלה, הרי שפלטפורמות פתוחות יותר כגון אנדרואיד של גוגל - לה יש כבר יישום ספוטיפיי - יזכו ליתרון משמעותי. בטור "למה אני לא רוצה אייפון", שהתפרסם כאן לפני מספר שבועות, היתה הנקודה הזאת חלק מרכזי בטענה. כל עוד אפל ושותפותיה מתנהלות כאילו המכשיר ותוכנו שייכים לה, ולא למשתמשים, היא גוזרת את גורלה להיות שחקנית נישה בתחום הסלולר בדיוק כפי שהיא בעולם המחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully