וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו! ומיקרוסופט מגיעות להסכם

דידי חנוך

29.7.2009 / 15:28

שנה וחצי לאחר נסיון הרכישה הכושל, יהפוך Bing למנוע החיפוש של יאהו! ויזכה אוטומטית לנתח שוק של 30 אחוז

שנה וחצי לאחר שניסתה לרכוש את יאהו! תמורת 44.6 מיליארד דולרים, מצליחה מיקרוסופט להשיג את מה שהיתה המטרה המקורית שלה - הגדלת נתח שוק בתחום החיפוש שלה - בלי להוציא דולר אחד. שתי החברות הודיעו היום על ההסכם והקימו אתר אינפורמטיבי שמיועד למפרסמים ולקוחות כאחד.

במסגרת העיסקה, תהפוך יאהו! לאחראית למכירת פרסום לבינג בכל השווקים. חלוקת הרווחים תתבצע באתרי יאהו! בלבד, כאשר חברת האינטרנט תקבל במשך 5 השנים הראשונות של ההסכם בן 10 השנים 88 אחוז מהכנסות הפרסום מחיפוש באתריה. מיקרוסופט גם תבטיח ליאהו! רף הכנסות גבוה במשך 24 החודשים של יישום ההסכם בכל אחת מהארצות בהן הוא ייושם.

נדבך נוסף בעסקה הוא שילוב טכנולוגיית החיפוש של יאהו! בבינג, שצפוי להתרחש בהדרגה.

מעשית, פירוש הדבר שבינג הופך למנוע חיפוש עם נתח שוק של קרוב ל-30 אחוז בשוק האמריקאי, ומתחרה אמיתי לגוגל ו-65 האחוז שלה. מבחינת שתי החברות, מדובר בשינוי פוקוס בכל הנוגע לחיפוש. יאהו! מוותרת על המירוץ הטכנולוגי בתחום, בעוד מיקרוסופט לא תאלץ לעסוק במכירת פרסום בחיפוש. כל אחת מהחברות תוכל להתמקצע בצד שלה, מה שעשוי לסייע להן מול יריבתן המצליחה יותר.

לפני שיוכלו להתחיל לשתף פעולה במכירת שטחי הפרסום, ייאלצו השתיים לסיים את עסקאות הפרסום הקיימות שלהן בדרך למודל החדש. בנוסף, יידרש ככל הנראה אישור רגולטורי על מנת להשלים את המהלך. החברות מעריכות שיישום מלא של ההסכם ייקח כ-24 חודשים לאחר האישור הרגולטורי.

מדובר בעסקה בהיקף מצומצם יותר ממה שרבים ציפו. שתי החברות דנו גם בעסקה במסגרתה תקבל לידיה מיקרוסופט שליטה בכל הפרסום של יאהו!, כולל באנרים - תחום בו יאהו! עדיין מובילה בארצות הברית - ותשלם ליאהו! סכום מסיבי מראש.

(פרסום ראשון: 3:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully