וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאגר הביומטרי חיוני לבטחון המדינה"

צבי זרחיה

29.7.2009 / 11:01

ח"כ מאיר שטרית אמר היום במסיבת עיתונאים אותה כינס בנושא החוק הביומטרי כי המאגר חיוני ומאובטח בצורה טובה

יו"ר ועדת המדע ח"כ מאיר שטרית (קדימה) דוחה את הבקורת שהושמעה הבוקר בקרב 14 מדענים נגד הצעת חוק המאגר ביומטרי.

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר אמר שטרית "אני מצטער על כך שמישהו הטעה את אותם מדענים. אני כמעט בטוח שאיש מהם לא קרא את החוק. אני מוכן להזמין אותם לדיון. אני מוכן לפגוש אותם ולהציג בפניהם את החוק. המדענים הללו לא מייצגים את מיטב המומחים בארץ".

שטרית הדגיש כי "עם כל הכבוד לאנשי המדע הם לא בקיאים בנושא החוק. מישהו מטעה אותם. טענתם שהחוק מהווה סכנה לביטחון המדינה אינה רצינית. הסכנה לביטחון המדינה היא שחיים בישראל עשרות אלפי אנשים שעושים עשרות אלפי עבירות באמצעות זיוף ושימוש בשמם והאנשים התמימים נדרשים לומר שאין להם אחות".

שטרית הוסיף כי "המצב הקיים הוא סכנה לביטחון המדינה. 350 אלף איש מסתובבים בארץ עם תעודות מזוייפות. הגבולות פרוצים, בלתי נשלטים, כי התיעוד כל כך קל לזיוף ובקלות בלתי נסבלת. כיום מסתובבים עשרות אלפי דרכונים ישראלים אצל אנשים זרים ובכלל זה אצל איראנים".

שטרית טען כי "אני רואה את העליהום על החוק ועלי. עשינו את המיטב הצעדים לצורך איזון בין הגנה על האזרחים לבין בטחון המדינה. ההגנות שננקטו במאגר הן מהמעולות שיש בעולם. כל מאגר נתון לסיכון אבל אם אי אפשר להגן על מאגר לא צריך להקים אף מאגר. אני מכיר את המאגרים הרגישים יותר מטביעות אצבעות של אזרחים. אם זה מסוכן למה להקים מאגרים רגישים?. אני מוכן להתווכח מקצועית עם כל מי שרוצה. אני לא נבהל מהעליהום. זה לא חוק פרטי שלי. אני כאיש אופוזיציה מנהל דיונים והממשלה שותקת. יכולתי להיות הפופוליסט הגדול ביותר ולא להעביר את החוק".

שטרית הדגיש כי "הסכנה למדינת ישראל בגין המצב הקיים כיום היא קריטית. אין שום סכנה במאגר של טביעת אצבעות. ננקטו כל הצעדים להבטיח שאי אפשר להגיע למאגר".

שטרית הוסיף כי "היו עשרות דיונים שנמשכו כל אחד 7-8 שעות. לדיונים הוזמנו כל נציגי האקדמיה ולצערי איש מהם לא טרח למעט פרופ' אלי ביהם. חברות לאבטחת מידע הוזמנו לישיבות הועדה הפורום השנתי לאבטחת מידע, איגודי זכויות אדם. אחרי שנגמרו הדיונים בחוק לכל אחד יש מה להעיר. יש קבוצה שיש לה עמדה מראש ולכן מציפים את התקשורת בדברים לא נכונים ושקריים. כשאני קורא אני מזדעזע על חוסר הדיוק והאמת. איש לא טורח לבדוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully