וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעמום המוזיקה

P7 של אייריבר הוא נגן סולידי, אבל אין בו שום דבר מעניין, ייחודי או חדשני. דניס ויטצ'בסקי השתמש בו ונרדם

בזמן בדיקת מוצרים, אני לפעמים בונה בראשי תמונה של אדם שמתאים לו להשתמש במוצר. זה עוזר לא רק להבין מה בדיוק לכתוב, אלא גם מאפשר לשים לב לחסרונות וייתרונות שיעניינו את הקבוצה לה המוצר מתאים. לפעמים קשה מאוד להגיע לתמונה הזו, או שיש מספר תמונות שעולות בו זמנית. עם iRiver P7 זה לא קרה, כמה דקות אחרי שהתחלתי להשתמש בו כבר ידעתי מי הכי יהנה להשתמש במוצר הזה.

קוראים לו מיכאל, ואם זו היא אז מיכאלה. פעם, לפני הרבה שנים, הוריהם ניסו לקרוא להם בשמות מקוצרים או שמות חיבה, אבל הפסיקו כשהבינו שהילדים לא אוהבים את זה. הם גדולים עכשיו, עובדים כרואי חשבון, אבל לא מהסוג המדוכא שרוצה לאלף אריות אלא כאלה שמרוצים מעבודתם וחושבים שהיא מאוד חשובה.

הם נשואים (לא אחת לשני!), יש להם שני ילדים וכלב, ופעם בשנה כל המשפחה טסה לאירופה הקלאסית. השנה, אגב, הם טסים לאוסטריה. לפני שנתיים שדרגו את המסך בסלון לפלזמה, אבל משתמשים בו רק כדי לראות חדשות. למה הם צריכים נגן נייד? כי זו הנורמה כיום – לכולם יש נגנים ניידים. אבל הם לא רוצים נגן מלהיב או בעל עיצוב מוזר, משהו פשוט ואסתטי. הם רוצים iRiver P7.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני ילדים. כלב. טיול לאוסטריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נקי, ברור, משעמם

מבחינה חיצונית, P7 אסתטי אך משעמם. זו קופסה כסופה עם מסך (מגע, TFT) בגודל 4.3 אינץ'; מספר כפתורים לשליטה בעוצמת הצליל, הפעלת המכשיר וכיבויו, וגישה לתפריט; מתג נעילה, ומכסים עבור חריץ כרטיסי זכרון וכבל סנכרון. כל אלה, למעט המסך, נמצאים בצידי המכשיר, וכמעט שאינם מורגשים. הוא נגן עבה, אבל לא מאוד עבה. כבד, אבל לא מאוד כבד. המלה הכי טובה לתיאורו היא "סולידי".

הרושם הזה ממשיך עם מערכת ההפעלה של המכשיר. הממשק שלו נקי, התפריטים מורכבים מכפתורים גדולים ומרובעים. הכל נקי ומצוחצח, אך אם נפשכם חשקה במשהו יצירתי, אל תתקרבו לכאן – זהו אחד הממשקים המשעממים ביותר שראיתי. זה לאו דווקא רע, יש אנשים שאוהבים את הסדר המופתי הזה, אבל משהו בו מטריד קמעה, אפילו שקל מאוד להתמצא בו. מה שכן, כיוון שהמסך הוא TFT, ומותאם בעיקר לשימוש בעט מגע, הכפתורים הגדולים דווקא מקלים על שימוש בנגן באמצעות אצבעותיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קופסה כסופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מנגן DivX

בין הדברים אותם המכשיר הזה יכול לעשות נמנים נגינת מוזיקה, הצגת סרטי וידאו, רדיו (יש גם רמקולים מובנים עבור כל אלה, אבל כדי שהרדיו יעבוד תצטרכו לחבר אוזניות). כמו כן, יש כאן קורא ספרים מובנה, אבל לא מאוד נוח לקרוא על המכשיר ספר – העיניים מתעייפות מאוד מהר. ואם זה לא מספיק, יש גם מיקרופון ורשמקול.

אם ניגון מוזיקה לא מהווה שום בעיה, הוידאו במכשיר דווקא בעייתי קמעה. כדי להצדיק את תואר המכשיר המשעמם, הנגן מסרב לתמוך בפורמטים נורמליים כמו Xvid ו-DivX בלי המרה באמצעות תוכנה, וזה לא מאוד כיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסדר במוזיקה. דורש המרה לפורמטי וידאו סבירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלש במגע

בעיה נוספת שתמצאו כאן היא עם החלק של ה"מגע" במסך המגע. הוא, איך לומר, לא מאוד טוב, אפילו עם העט המצורף. לפעמים נדרשת לחיצה כפולה, או אפילו משולשת, כדי שהמכשיר יזהה אותה. זה לא משהו שמפריע לכם כל הזמן, אבל כשזה קורה, אפילו האנשים הכי משעממים ורגועים יכולים להתעצבן.

הנגן מגיע עם זכרון בנפח של 16 גיגהבייט, אבל תומך גם בכרטיסי MicroSD להרחבת זיכרון. ניסינו אותו עם כרטיס זכרון של 16 גיגהבייטים, ולא נתקלנו בבעיה, למרות שהתמיכה בכרטיסים עם נפח רב לא מפורסמת במפרט המכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בלתי מומלץ, אבל לא מלהיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאנשים מעשיים

קשה לי להמליץ על P7 כי הוא כל כך לא אני – אותי המכשיר משעמם בטירוף. אבל אם אתם רוצים לשמוע מוזיקה ומדי פעם גם לראות סרט (סוללת המכשיר מחזיקה כ-5 שעות בנגינת וידאו), ולא מאוד מוטרדים מהסטריליות, אייריבר מציעים לכם כאן עסקה לא רעה.

מחיר ברשת באג – 899 ¤.

  • עוד באותו נושא:
  • iriver

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully