וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורי מטאל

Guitar Hero: Metallica הוא לא סתם ניסיון להוציא כסף ממעריצי הסדרה, אלא משחק מרשים בפני עצמו

'היטר הירו: מטאליקה' הוא עוף מעניין – שלא לומר מוזר – בנוף משחקי הקונסולות. כמעט ואין לו ערך בתחום חדשנות טכנולוגית, ואם שיחקתם כבר ב'Guitar Hero: World Tour', תמצאו כאן רק מעט חידושים. אך בו בזמן זוהי לא חבילת הרחבה, וגם לא סתם ניסיון לסחוט כסף על הוספת שירים לפלייליסט של הסדרה. התיאור הנכון ביותר של המשחק, מבחינתנו, הוא "שער כניסה" נוסף לעולם גיטר הירו בפרט ומשחקים בכלל.

בניגוד לז'אנרים כמו פעולה ואסטרטגיה, הדרישות המקדימות למשחק ב'גיטר הירו' לא כוללות חיבה למשחקים. בדומה למרוצים עם שלט בצורה של הגה, ולמשחקי ספורט של ה-Wii, האשליה כאן בסיסית הרבה יותר: הגיטרה שלכם אמנם עשויה מפלסטיק, אבל היא עדיין גיטרה – לא שלט ארגונומי עם כפתורים מוזרים – ומה שאתם עושים זה אמנם לא נגינה, אבל התנועות די דומות. וכאן, אתם מנגנים כחבר באחת מלהקות המטאל המצליחות (המוצלחות, יש שיאמרו) ביותר. זו פנטזיה טבעית של חובב מטאליקה, וכאן היא אמנם לא הופכת למציאות אבל עבור רבים מאיתנו זו הדרגה הקרובה ביותר לדבר האמיתי אליה נוכל להגיע. ואם קראתם ראיונות עם חברי הלהקה, או ראיתם את הסרט הדוקומנטרי "Some Kind of Monster", אולי תחשבו שטוב שכך – האנשים האלה לא נחמדים בעליל.

Guitar Hero: Metallica.
להיות במטאליקה, בלי להיות במטאליקה

גיטר מה?

הסבר קצרצר למי שאף פעם לא שיחק בכותרי Guitar Hero – וכאמור, אחת המטרות העיקריות של המשחק הזה היא לפנות לאנשים האלה, שאוהבים מטאליקה אבל לא משחקים במשחקי וידאו: מדובר במשחקי קצב. במקרה ואתם משתמשים בגיטרות או תופים, תווים באחד מ-5 צבעים זולגים למטה על המסך, והמטרה היא "לפגוע" בכל תו בזמן בו הוא חוצה את קו הסיום. הפגיעה במקרה של גיטרה היא לחיצה על כפתור בצבע מתאים ומכה על המפרט. אם אתם משחקים עם תופים, צריך לתת מכה לתוף בעל מסגרת בצבע הנכון, ולפעמים ללחוץ על דוושת הבס כשפס סגול מגיע.

כמו כן, המשחקים החדשים בסדרה כוללים גם אפשרות קריוקי באמצעות מיקרופון שמגיע בערכה. אם המיקרופון מחובר, המשחק יגיד לכם לא רק אילו מילים לשיר, אלא גם יראה את אורכן ואת גובה הקול המתאים.

פס קולני

פס הקול של המשחק כולל 28 שירים של הלהקה שנתנה את שמה למשחק, יחד עם 21 שירים נוספים שנבחרו על ידי חברי הלהקה. מבחינת ההיסטוריה המוזיקלית של מטאליקה, יש כאן ייצוג לא רע לכל אלבומי הלהקה. משירים כמו 'Hit the Lights', 'Welcome Home' ו-'Fade to Black', דרך להיטי המיינסטרים 'Nothing Else Matters' (כל הסינגלים מהאלבום השחור נמצאים כאן) ו'Unforgiven', ועד לשירים מהמאה הנוכחית, עם נוכחות של נציגים מ-Death Magnetic.

הופעות האורח מרשימות גם הן. "Hell Bent for Leather" של Judas Priest יחד עם "No Excuses" של Alice in Chains ו"Ace of Spades" של Motorhead הם השירים הבולטים, אבל גם שאר הפלייליסט מלא בהמנוני רוק ומטאל מוכרים.

דבר מוכר נוסף הוא התפאורה. עלילת המשחק אמנם מציגה אתכם בתור להקת קאברים של מטאליקה, אבל המקומות בהם אתם מופיעים כוללים כמה מהבמות המפורסמות ביותר עליהן הופיעה הלהקה. שדה התעופה טושינו במוסקבה, Hammersmith Apollo בלונדון, The Forum באינגלווד ועוד. זה יכול להישמע קצת ילדותי, אבל הבמות האלה מוסיפות לחוויה שמנסה המשחק ליצור, ומכניסות אתכם עמוק יותר לתוך הפנטזיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
Guitar Hero Metallica. דניס ויטצ'בסקי
לא רק הזכרון נשאר/דניס ויטצ'בסקי

משיר למשחק

לא כל שיר יכול להופיע במשחקי Guitar Hero. הסיבה לכך היא שמעל כל דבר, זהו בכל זאת משחק, והוא אמור להיות כיפי - המנגינה צריכה לאפשר יצירת קצב משחק טוב במספר רמות קושי. שירי מטאליקה, כמו גם אלה של הלהקות האחרות שנמצאות כאן, לא רק מתאימים, אלא גם עברו המרה מצויינת לפורמט המשחק. גם אם אתם מתנסים בשיר מהיר מאוד ברמת קושי נמוכה, סידור התווים לא יזלזל באינטליגנציה ובחוש הקצב שלכם. ואם אתם שחקני GH מקצועיים, תוכלו לאתגר עצמכם עם רמות קושי גבוהות עם תמיכה בדוושת בס שנייה.

לא כל הפלייליסט של המשחק זמין עבורכם ברגע בו תתחילו לשחק. מצב הקריירה – המורכב מהופעות קצרות של 4-5 שירים - הוא הדרך שלכם לפתוח את השירים הנעולים, ויש בו חידוש מרענן. שלא כמו במשחקים הקודמים, בהם הייתם צריכים לסיים מספר מסויים של שירים כדי לעבור להופעה הבאה, כאן מה שחשוב הוא מספר הכוכבים הכולל בהופעה. הכוכבים - שיטת הדירוג של גיטר הירו, ניתנים לכם על בסיס ההצלחה שלכם בשיר. כך, אתם ממש לא חייבים לנגן את השיר-האחד-שאתם-ממש-שונאים כדי להגיע לשיר-האחד-שאתם-ממש-חייבים-לנגן.

חוץ ממצב קריירה, מצב מרובה שחקנים ואפשרות לנגן שיר בודד סתם כי בא לכם, תמצאו במשחק הזה גם סטודיו ליצירת מוזיקה, בו תוכלו להקליט שיר משלכם ואז לשתף אותו עם אנשים אחרים דרך שירות GHTunes. כמו כן, יש כאן גם חנות מקוונת, אבל לצערנו הרב כל מה שמצאנו בה כיום זה את הגרסה המלאה של Death Magnetic. נקווה שבעתיד אפשר יהיה להוריד את כל האלבומים של מטאליקה משם, אבל בינתיים זהו הדבר היחיד שמצליח באמת לאכזב במשחק.

Guitar Hero Metallica. דניס ויטצ'בסקי
מתאים לחובבי מטאליקה, ולחובבי גיטר הירו/דניס ויטצ'בסקי

גיבורי היום

גיטר הירו: מטאליקה הוא, כפי שאמרתי בתחילת הביקורת הזו, משחק טוב ולא סתם ניסיון להרוויח כסף ממעריצי הלהקה. אבל חוץ מלתפקד כשער כניסה לעולם המשחקים עבור המעריצים, הוא גם הפתעה נעימה מאוד עבור חובבי Guitar Hero, שיקבלו כאן שירים שהומרו בצורה טובה לפורמט המשחק והינם כיפיים להפליא.

מחיר:
299 ש"ח למשחק בלבד.
599 ש"ח למשחק + גיטרה.
ערכת תופים ומיקרופון נמכרת כחלק מהחבילה של Guitar Hero: World Tour, שמחירה 1699 ש"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • גיטר הירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully