וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר תחת אש

שירות המיקרו-בלוגינג Twitter קרס לאחר מתקפה על שרתיו. האתר חזר לפעול, אך מפעילים ממשיכים להתגונן מפני ההתקפה המתמשכת

שירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי Twitter לא עובד בשעה האחרונה עקב התקפה מרוכזת על שרתיו. ההתקפה, DDOS שמה, היא תוצר של שימוש ברשתות מחשבים גדולות כדי לפנות במקביל לשרתי האתר, במטרה לגרום להם לקרוס בגלל העומס. המחשבים בהם משתמשים בהתקפות שכאלה נקראים Botnet – רשתות בוטים, ומורכבים בעיקר ממחשבים ביתיים וארגוניים שנדבקו בנוזקה אשר מאפשרת למפעיל הנוזקה להשתלט עליהם.

לא ברור עדיין מי עומד מאחורי המתקפה. בעדכון מהדקות האחרונות בבלוג של טוויטר מסבירים מפעיליו כי הצליחו להפעיל את השירות, אך הם ממשיכים להגן על האתר. גם גולשים מישראל יכולים עכשיו (18:50) לגשת לשירות, שסובל מאיטיות.

לא רק טוויטר מתגונן

טוויטר היא רשת המיקרו-בלוגינג הפופולארית בעולם, שמאפשרת לאנשים לשלוח הודעות בנות 140 תווים לכל היותר אל רשימת העוקבים אחריהם. הרשת תפסה תאוצה לאחר חשיפה בתקשורת מיינסטרים ואימוצה על ידי סלבריטאים רבים, ביניהם אשטון קוצ'ר – שערך תחרות עם החשבון של CNN בה ניצח לאחר שאסף מיליון עוקבים לפני רשת החדשות – ואופרה ווינפרי שקדימה את הרשת בתוכנית הטלוויזיה שלה.

מה שמגביר את הבעייתיות הוא מספר המשתמשים בטוויטר - כ-45 מיליון ברחבי העולם. הפעילים שבהם מנסים גם הם להתחבר כעת לאתר שלא עובד, זאת באמצעות אתר האינטרנט שלו או תוכנות צד שלישי. כל חיבור כזה יוצר עוד יותר עומס על המערכת, שגם ככה קרסה בגלל פניות לשרתים.

יכולת ההתקפה המרוכזת נמצאת בידיהם של לא מעט אנשים וקבוצות ברחבי הרשת. גישה לרשתות botnet נמכרת בשוק השחור, ועל פי דיווחים גם לצבאות של מדינות רבות ישנה היכולת להפעיל התקפות שכאלה כדי למוטט תשתיות אינטרנטיות במדינות אויב.

לפני כשנתיים הותקפה תשתית האינטרנט של אסטוניה, מה שפגע בתעבורת האינטרנט במדינה באופן אנוש. החשד להתקפה נפל על רוסיה, אם כי לא התקבלו שום הוכחות לכך שהמדינה עצמה עמדה מאחורי ההתקפה ולא משתמשים פרטיים שהתאגדו כדי למחות על העברת הפסל לחיילים רוסיים שנהרגו במלה"ע 2 אל פאתי עיר הבירה של אסטוניה.

עדכון ראשון: 18:23

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully