וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך הביניים של נוקיה

דידי חנוך

9.8.2009 / 4:14

חברת הסלולר הגדולה בעולם עומדת להשיק סמארטפון ראשון שעובד עם מערכת ההפעלה Maemo. מה זה אומר על סימביאן?

במהלך סוף השבוע נחשף כי נוקיה עומדת להשיק בארצות הברית מכשיר ראשון בסדרת לוחיות האינטרנט שלה שכולל קישוריות סלולרית. המכשיר, שהוגש לראשות התקשורת הפדרלית האמריקאית (FCC) תחת השם RX51, הוא ככל הנראה מכשיר עליו היו שמועות בעבר בשם Rover. מבחינת מפרט, מדובר בדגם שמזכיר מאד את N97, מכשיר הדגל הנוכחי של החברה. גם כאן יש מסך 3.5 אינץ', מצלמת 5 מגפיקסל עם עדשות קארל זייס, אחסון פנימי של 32 גיגה וקישוריות WiFi. ההבדל הגדול בין שני המכשירים הוא ש-RX51 (שם זמני, ללא ספק) לא מריץ את סימביאן S60, מערכת ההפעלה הותיקה של נוקיה. במקום זאת, המכשיר עובד על Maemo, מערכת ההפעלה מבוססת לינוקס שהחברה מפתחת כבר מספר שנים. עקב זכויות יוצרים, אנו יכולים לפרסם רק את התרשים שהוגש ל-FCC. אבל בקישור תמצאו גלרייה תמונות שפורסמה באתר Mobile Bulgaria שמציגות משהו שבהחלט נראה כמו המכשיר המדובר.

סימביאן זכתה לקיטונות של ביקורת הולכת וגוברת בתקופה האחרונה, מכיוון שהיא הופכת מיושנת יותר ויותר. הגרסה הראשונה של הדור הבא שלה, סימביאן2 שתושק בסוף השנה, לא צפויה להכיל שינויים מהפכניים. סימביאן3 שתושק באמצא השנה הבאה צפויה להכיל שינויי ממשק משמעותיים, וסימביאן4 שתושק בסוף 2010 צפויה להיות מהפכה אמיתית ואתחול מלא של מערכת ההפעלה - כולל שבירת תאימות ליישומים קיימים.

סימביאן לכולם?

אבל סוף 2010 רחוק מאד כרגע, ובינתיים מתמודדת נוקיה עם מתחרים שמציגים מכשירים שהופכים אטרקטיביים יותר ויותר. בכל הנוגע למכשירים עם מקלדת מלאה, החברה תחרותית מאד. E71 הוא מתחרה ראוי למיטב המכשירים של בלאקברי ו-E72 צפוי להיות שדרוג משמעותי. אבל בראש הליין אפ שלה עומדים מכשירים שהממשק שלהם מיושן להפליא לעומת זה של החברות המתחרות.

אנו מעריכים שהשקת RX51 היא תחילת מהלך שאמור להשאיר את החברה תחרותית עד שסימביאן תהיה מוכנה שוב להתחרות באמת גם בתחום מכשירי המגע. כלומר, סדרת N800/N900 עומדת לעלות כיתה ולהתייצב בראש ליין הסלולריים של החברה. מכשירי סימביאן צפויים להפוך לחלק מרכזי בטווח הביניים של החברה. זאת מגמה קיימת, כאשר שניים משלושת מכשירי המגע שהחברה הציגה הם מכשירים בעלי טווח מחירים שנע בין הבינוני לזול. גם E71 זכה לחלק ניכר מההצלחה שלו בזכות המחיר האטרקטיבי.

בשלב זה, מדובר בהערכות בלבד. בחודש הבא תערוך החברה את "נוקיה וורלד", הכנס השנתי שלה. שם אנו מקווים לשמוע יותר בנוגע לתוכניות שלה לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully