וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגן השנה 2006

דידי חנוך

10.8.2009 / 10:31

מיקרוסופט מצליחה להרשים ולאכזב במהלך אחד, וטוויטר צריכים להתבגר ומהר. על כך, בטור התלונות

את שם הטור השבוע גנבתי - בשינוי קל - מהפודקאסט המצוין Buzz Out Loud, שם כינה טום מריט את הנגן Zune HD בשם "גאדג'ט השנה 2006". ההגדרה הגיעה דווקא לאחר שהמכשיר זכה לביקורת נלהבת מאד באתר CNET, בו נכתב כי מדובר בקמבאק של מיקרוסופט ובמתחרה אמיתי לאייפוד טאץ'.

מאז ראינו וידאו של ZHD (ראו קישור) והוא אכן נראה מרשים. הוא יפה, מעוצב, בעל ממשק מצוין ודפדפן ממש סבבה. אבל את כל הדברים האלה יש כבר באייפוד. זון החדש הוא עוד דוגמה להצלחה של מיקרוסופט לנצח במלחמה הקודמת. כי הוא נגן מולטימדיה מעולה ללא ספק. אבל הוא בעיקר נגן. וב-2009, אם אתה רק נגן, כדאי מאד שתהיה זול. מה אין במכשיר החדש של חברת התוכנה הגדולה בעולם? תוכנות. יישומים. פלטפורמה. פתח למפתחים שיהפכו אותו לטוב יותר ממה שהוא. אם מיקרוסופט באמת חושבת שהיא תנצח - או תתמודד בכלל - נגד האייפוד טאץ' עם הדבר הזה, הרי שהיא באמת שוגה באשליות.

תקוותי היא שמבחינת מיקרוסופט Zune HD אינו מוצר, כי אם פיילוט. אם נראה את ממשק המולטימדיה המרשים שלו כחלק מחלונות 7 מובייל, הרי שאחזור בי מכל התלונות. אבל אם לא, אם מיקרוסופט באמת חושבת שזה הפתרון לבעיותיה בתחום הנגנים האישיים, הרי שמדובר בפיאסקו.

טוויטר נופל וקם

משתמשים ותיקים בטוויטר זוכרים את הימים בהם השירות נפל לעתים תכופות מאד. דף השגיאה שהציג, כולל הלווייתן החמוד, הפך לאחד מסמלי השירות. אבל בשנה האחרונה, בעוד הוא הופך לחלק בלתי נפרד מחייהם של עשרות מיליונים, הפך טוויטר ליציב יותר.

ובכל זאת, המתקפה של השבוע שעבר הראתה שהשירות עדיין לא לגמרי מוכן לפריים טיים. המתקפה כוונה למשתמש אחד בעל בלוג בלייב ג'ורנל. היו לו חשבונות גם בפייסבוק, יוטיוב וטוויטר, ולכן המתקפה עברה גם אליהם. לייב ג'ורנל, שהיה המטרה העיקרית, נפל. פייסבוק קרטע קצת, אבל עבד בסה"כ. יוטיוב המשיך בלי בעיות. וטוויטר התרסק והתקשה לקום במשך יומיים.

מתקפת DDOS היא מתקפה שקשה מאד לעמוד בה. היא תופסת את רוחב הפס של השרתים ומפילה את רוב האתרים. אבל העובדה שטוויטר קרס בצורה מוחלטת כל כך, כאשר יעדים אחרים שרדו, היא סימן אזהרה משמעותי.

מייסדי טוויטר רוצים שהאתר שלהם יהיה חלק מהתשתית של הרשת, ובעבור משתמשים רבים, הוא שירות חיוני. אבל מי שרוצה להיות שירות חיוני צריך להתנהג בהתאם. וזה אומר השקעה משמעותית בעמידה בפני מתקפות ובהתאוששות לאחריהן. טוויטר התבגר מאד בשנה האחרונה, כאמור. אבל הוא לא התבגר מספיק. הגיע הזמן שזה יקרה.

  • עוד באותו נושא:
  • zune
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully