וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק קונה את פרינדפיד

דידי חנוך

10.8.2009 / 1:57

הרשת החברתית הגדולה בעולם רוכשת את אחד האתרים החשובים בתחום המדיה החברתית תמורת 50 מיליון דולרים

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, רכשה היום את פרינדפיד, האתר שמרכז עדכונים ממגוון אתרים חברתיים ברחבי הרשת ומשמש גם כממשק חלופי לטוויטר וכאמצעי לתקשורת בזמן אמת. החברה זוכה גם לשירותיהם של מייסדי פרינדפיד, ברט טיילור שיצר את גוגל מפות ופול בוכהולט שאחראי לג'ימייל. הוול סטריט ג'ורנל מדווח הלילה כי פייסבוק שילמה כ-50 מיליון דולרים על מנת לרכוש את האתר, מתוכם 15 מיליון במזומן והשאר במניות.

פרינדפיד הוא אתר שזכה להצלחה רבה בקרב משתמשים מתקדמים ואנשי עמק הסיליקון, אך טרם פרץ לציבור הרחב. בעבור רבים ממשתמשיו, השימוש העיקרי שלו הוא כממשק לטוויטר, עם אפשרות להצגת תגובות לדיונים בצמוד להודעה המקורית. השינויים שפייסבוק ערכה באתרה במשך השנה האחרונה הושפעו רבות מפרינדפיד - ומטוויטר, שפייסבוק ניסתה לרכוש מוקדם יותר השנה - כך שהחיבור בין השניים טבעי.

נכון לעכשיו, פרינדפיד ימשיך לעבוד כרגיל, וגם ה-API של האתר, שמאפשר לאתרים ויישומים להשתמש בנתונים שלו, ימשיך לתפקד. לא ברור מה התוכניות לטווח ארוך. בהודעה לעיתונות, אומר מייסד פייסבוק מארק צוקרברג כי "זה מראה שהתרבות שלנו ממשיכה להפוך את פייסבוק למקום אליו באים המהנדסים הטובים ביותר כדי לבנות במהירות דברים בהם אנשים רבים ישתמשו".

וניתן לנחש כי החלק האחרון של האמירה היה גורם חשוב בהחלטה של מייסדי פרינדפיד למכור. מעבר לכסף והמניות שיקבלו בעבור האתר שבנו, הם מקבלים כאן את ההזדמנות לשוב ולעבוד במוצר עם ציבור משתמשים רחב מאד, ולא במשהו שעיקר העניין בו מצטצמם לתחומי הבלוגים מאשבל וטקקראנץ'.

פרסום ראשון: 22:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully