וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: גוגל כרום

דידי חנוך

11.8.2009 / 13:11

11 חודשים לאחר שהושק, הדפדפן של גוגל קורא תיגר ברצינות על הכתר של פיירפוקס כדרך הטובה ביותר לגלוש

כאשר גוגל השיקה את כרום, לא ידענו כמה החברה רצינית בנוגע לפיתוח הדפדפן בעל הקוד הפתוח. גוגל משיקה - ורוכשת - הרבה מאד שירותים, ורבים מהם נעלמים או נזנחים. אבל כרום הוא חלק מרכזי מהאסטרטגיה של החברה, והגרסה הנוכחית שלו טובה יותר מאי פעם.

בגרסת הבטא האחרונה של הדפדפן, ששוחררה בשבוע שעבר, נוספו לו כמה תכונות חשובות. הראשונה היא תמיכה ב-HTML5. כרום מצטרף לפיירפוקס וספארי בתמיכה בגרסה הבאה של שפת הרשת, שתאפשר לבוני אתרים לשלב מולטימדיה באתריהם באופן מוצלח ונוח יותר.

כמו כן, גוגל ממשיכה לשפר את מנוע הג'אווסקריפט של הדפדפן, כך שהוא הופך למהיר יותר ויותר. כבר עכשיו, מדובר בדפדפן המהיר ביותר בשוק, מה שהיה ונותר היתרון הגדול ביותר שלו. כפי שנכתב כאן בעבר, בזמן שלוקח לפתוח טאב חדש באינטרנט אקספלורר, אפשר לפתוח את כרום, לפתוח טאב חדש ולטעון אתר. זה מגוחך.

גם ברמת המראה החיצוני כרום ממשיך להשתפר. עמוד הטאב החדש הפך לנוח יותר, ונוח יותר לסידור לפי טעם המשתמש. ולאחרונה השיקה גוגל את גלריית ערכות הנושא לכרום, שמאפשרת לשנות את המראה של הדפדפן. יש בגלריה כמה ערכות מכוערות להפליא, אבל כמה מהן מוצלחות.

אולי השינוי החשוב ביותר הוא הפיכת התמיכה בתוספים בסיסיים לרשמית. עד כה, היה צורך לאפשר את התמיכה ידנית. כיום, היא מופעלת כברירת המחדל. מדובר בתוספים מינימליים, שהם בעצם לא יותר מסקריפטים מהסוג שהתוסף Greasemonkey מפעיל בפיירפוקס (ואכן, סקריפטי גריסמונקי רבים עובדים בכרום), אבל זאת התחלה. התמיכה בתוספים היתה ונותרה היתרון הגדול ביותר של פיירפוקס והסיבה העיקרית לכך שאחוז ניכר מפעילות הרשת שלנו עדיין מתבצעת בדפדפן של מוזילה. כשהפער הזה ייסגר, גם הייתרון הזה ייעלם.

משתמשי כרום יכולים לבחור באחד משלושה ערוצי שדרוג. הערוץ ה"יציב", כולל את הגרסאות הרשמיות ומתעדכן אחת לרבעון בערך. ערוץ הבטא כולל גרסאות בטא יציבות ואפויות ומתעדכן אחת לחודש בממוצע. ערוץ המפתחים מתעדכן כל שבוע וכולל את התכונות החדשות ביותר, אך גם בעל סכנה גבוהה יותר לבאגים. את הערוץ שלכם תוכלו לבחור לאחר ההתקנה על ידי הרצת Chrome Channel Changer ובחירה בערוץ המועדף. בגרסת המפתחים האחרונה תוכלו למצוא תמיכה טובה יותר בשורת המשימות של חלונות 7, שמאפשרת פתיחת חלון חדש או אתר מההיסטוריה היישר משורת המשימות.

כרום הוא דפדפן מוצלח מאד לכל מחשב, אבל הוא מוצר חובה לבעלי נטבוקים. הוא כל כך כל ומהיר יותר מהמתחרים, שמי שמשתמש במחשב חלש יותר חייב לפחות לנסות אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • chrome

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully