וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מחפשת בזמן אמת

דידי חנוך

11.8.2009 / 3:46

הרשת החברתית ממשיכה במהלכים ומשיקה מנוע חיפוש בזמן אמת שמזכיר את זה של טוויטר

פייסבוק השיקה מנוע חיפוש פנימי חדש שמחפש בזמן אמת עדכונים, אנשים, עמודים, קבוצות, יישומים, ארועים, הודעות של חברים והודעות של כלל המשתמשים. התוצאות, לפי ההודעה בבלוג הרשמי של פייסבוק, יהיו מ-30 הימים האחרונים. חזותית, התוצאות מזכירות את מנוע החיפוש המצליח של טוויטר, שהפך בחודשים האחרונים למדד חשוב של מה חם ברשת.

בעוד שאר האפשרויות הופכות את החיפוש בפייסבוק לנוח ומועיל יותר, החשובה מכולן היא "Posts by Everyone", שלחיצה עליה מובילה לעדכוני של כלל מתמשי פייסבוק שכוללים את מושא החיפוש. בהגדרות הפרטיות של פייסבוק ניתן למצוא את הקטגוריה Search. שם תוכלו לבחור האם ברצונכם שהעדכונים שלכם יופיעו בחיפוש הכללי. ברירת המחדל, לפחות בחשבונות שלנו, היא "כן". אם, כמו משתמשים רבים, אתם מעלים לפייסבוק עדכונים פרטיים שמיועדים לחבריכם (או "חבריכם" הוירטואליים), עליכם לשנות את ההגדרה על מנת שלא תופיעו בחיפוש. בניגוד לטוויטר, החיפוש בפייסבוק לא זמין לכלל הגולשים. עליכם להיות מחוברים לחשבונכם כדי לראות אותו או להשתמש בו.

פרשנות: קנאת טוויטר

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. לפי נתונים שהתפרסמו לאחרונה, היא גם האתר הרביעי בפופולריותו בארצות הברית אחרי גוגל, יאהו!, וכל אתרי מיקרוסופט כמקשה אחת. אבל בשנה האחרונה נראה שרבים מהמהלכים שלה הוכתבו על ידי הצורך להתחרות בטוויטר, רשת שמספר משתמשיה עדיין קטן בהרבה.

רכישת פרינדפיד, אתר שהוא גם שירות משלים לטוויטר וגם מתחרה, הושפעה ללא ספק מהרצון של פייסבוק להתחרות ביריבה. מנוע החיפוש החדש הוא צעד ישיר יותר. עד כה, השימושיות בפייסבוק הוגבלה למה שהחברים שלנו עושים בשירות. מנוע החיפוש החדש הופך את פייסבוק לדרך יעילה לדעת מה אנשים חושבים וכותבים על ארוע מסוים, בדיוק כמו טוויטר. אמנם אין עדיין לפייסבוק רשימה של "נושאים חמים" כמו לטוויטר, אבל עם השקת מנוע החיפוש קשה להאמין שלא תושק גם רשימה דומה או דרך אחרת לדעת מה חם כרגע ברשת החברתית.

הופעת האפשרות "חיפוש ברשת" במנוע החדש מזכירה את הידוע כבר: היריבה האמיתית של פייסבוק בקרב על האינטרנט היא גוגל. מאז ההכרזה על רכישת פרינדפיד על ידי פייסבוק אמש, עלתה כבר התהיה האם רכישת טוויטר על ידי גוגל היא צעד בלתי נמנע.

השאלה הבלתי נמנעת היא האם קנאת טוויטר פוגעת בפייסבוק. מדובר באתר שנבנה על קשר בין אנשים. הדבר הקרוב ביותר לידיעה חדשותית שרוב האנשים מחפשים בפייסבוק הוא ארועים בלוח השנה של חבריהם. השינויים שהאתר מבצע בשנה האחרונה פוגעים בחלק מהתכונות שהפכו אותו לחשוב - כמו הארועים שהזכרתי קודם - ויוצרים בעיה פוטנציאלית בתחום הפרטיות. ימים יגידו האם ההימור של פייסבוק בנסיון להפיכה לדמוי טוויטר ישתלם, או שמא אובדן המיקוד יפגע בצמיחה של האתר המצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully