וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב מחובר לאינטרנט

דידי חנוך

12.8.2009 / 2:10

השבוע הושתל לראשונה קוצב לב עם משדר רדיו שמאפשר ניטור של מצב הלב בזמן אמת, גם מהבית. הוא גאדג'ט היום

קרול קסיאנסקי, אשה בת 61 שבגופה מושתל קוצב לב כבר 20 שנה, זכתה השבוע לתחליף לקוצב הותיק שלה. בניתוח שנערך בבית החולים סיינט פרנסיס בניו יורק, הושתל בלה Accent SR RF, קוצב הלב הראשון שכולל תקשורת אלחוטית. הקוצב, שזכה בחודש שעבר לאישור מנהל התרופות האמריקאי, מכיל בתוכו חיישנים לניטור מצב הלב - ומצב הקוצב עצמו - ומשדר את הנתונים בטכנולוגיית רדיו (לא WiFi) למקלט שיכול להיות במרפאה או בבית החולים אבל יכול גם להיות בבית.

המקלט מחובר לרשת, ומעביר את הנתונים לבית החולים בדמות דיווח יומי ללא התערבות החולה. כל מה שעליה לעשות, הוא להיות בבית בשעות היעודות. במקרה והחולה חשה ברע, היא יכולה ליצור קשר עם הרופא מהבית ולשדר את מצבה באותו הרגע.

זהו המתקן הראשון מסוגו שמושתל בחולה, והוא פותח על ידי בית החולים סיינט ג'וד כחלק ממערך הטכנולוגיה האינטרנטית שבית החולים מפתח למעקב רפואי מהבית. ביפן וקוריאה יש כיום מערכות לניטור מהבית של חולים, אך עד כה הנתונים שהן שידרו לא הצריכו ניתוח.

מכיוון שלא מדובר במוצר מסחרי שניתן לרכוש בחנות, אין לאקסנט מחיר. כרגע צריך בעיקר ביטוח רפואי טוב ומגורים בעיר בה נמצא בית חולים עם הציוד המתאים.

מרגישים טוב?

ומה אתם אומרים? קוצב לב אלחוטי עושה לכם טוב על הלב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully