וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ונוקיה חברות בעסקים

דידי חנוך

12.8.2009 / 18:32

שתי החברות מכריזות על שיתוף פעולה במסגרתו ישולבו יישומים עסקיים של מיקרוסופט במכשירי סימביאן של נוקיה

נוקיה ומיקרוסופט הודיעו היום על שותפות רחבת היקף במוצרים ללקוחות עסקיים. החברות יפתחו ביחד גרסאות ניידות של מגוון שירותי מיקרוסופט העסקיים, מיישומי אופיס ועד Sharepoint ושירותי התקשורת העסקיים של החברה למכשירים העסקיים של נוקיה. השירותים יושקו בשנה הבאה, ויופיעו ראשית במכשירי סדרת E של נוקיה. בהמשך, הם יופיעו גם בשאר מכשירי החברה.

לדברי סטיבן אלופ, נשיא החטיבה העסקית של מיקרוסופט, זאת הפעם הראשונה שמיקרוסופט מפתחת מוצר תוכנה עשיר לפלטפורמה ניידת של חברה אחרת. עד כה התמקדה החברה ביצירת חוויית אופיס טובה במכשירי חלונות מובייל.

לא מדובר בשיתוף פעולה ברמת מערכת ההפעלה. אלופ הדגיש שמיקרוסופט עדיין מחויבת לחלונות מובייל, וסמנכ"ל המוצר הבכיר של נוקיה קאי אויסטאמו הבהיר שנוקיה עדיין מחויבת לסימביאן כמערכת ההפעלה העיקרית של החברה.

פרשנות: השלמת חוסרים

שיתוף הפעולה הוא צעד שנועד לחסום בעיקר את אפל ואת RIM. יצרנית הבלאקברי גוזלת ממיקרוסופט נתח שוק באופן עקבי במגזר העסקי, והעברת האקוסיסטמה של מיקרוסופט למכשירי נוקיה, שעדיין נהנים מנתח שוק עצום של 45 אחוז בסמארטפונים תסייע לשתיהן. נוקיה, שחלשה מאד בארצות הברית, תהנה מסיוע מול המפעילים ומול המגזר העסקי בשוק החשוב מאד הזה.

נוקיה צפויה לזכות גם לשיפור בשירות המייל העסקי שלה, שמעולם לא היה טוב מספיק לעומת זה של RIM.

בשלב ראשון, שיתוף הפעולה מכוון למגזר העסקי, אבל אויסטאמו הדגיש מספר פעמים כי בהמשך יגיעו יישומי אופיס לכלל מכשירי סימביאן של החברה. כיום, מכשירים עסקיים ו"אישיים" הם מגזרים שמשתלבים, וגם אנשים שאינם אנשי עסקים זקוקים לשירות מייל ולעריכת מסמכים. אם המוצר המשותף יהיה טוב מספיק, הרי שנוקיה תוכל לשפר את היכולת שלה להתחרות מול בלאקברי, אייפון ושאר הפלטפורמות הסלולריות המתחזקות בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully