וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוזב את הדיגזבי

דידי חנוך

16.8.2009 / 15:12

תוכנת המסרים המיידיים Digsby סופגת בימים אלה ביקורת קשה על הדרכים בהן היא מנסה להרוויח. דידי חנוך משתמש

דיגזבי היא תוכנה שקרובה ללבנו, כאן בוואלה! מחשבים. היא היתה תוכנת השנה שלנו לשנת 2008, והיא נמצאת ברשימה המצומצמת של תוכנות שאנו מתקינים בכל מחשב שאנחנו מקבלים לבדיקה. זאת תוכנת מסרים מיידיים שמאפשרת להתחבר למספר רשתות מסרים מיידיים שונות ולקבל גם עדכונים משירותי רשת כגון טוויטר ופייסבוק, ולאחרונה גם מייספייס.

לאחרונה נכתב באתר Lifehacker מאמר שמותח ביקורת נוקבת על דיגזבי, ובעקבות זאת רבים קוראים להפסיק להשתמש בה. במאמר נכתב כי ההתקנה של דיגזבי כוללת מספר סרגלי כלים לדפדפנים ותוספים דומים שיש לבטל את הבחירה בהם על מנת שלא יותקנו. זאת תלונה ידועה ומוכרת, בנוגע לדיגזבי ותוכנות חינמיות אחרות. דיגזבי אמנם כוללת מספר בלתי סביר בעליל של תוכנות - שש תוכנות שלמות יותקנו עם הדיגזבי שלכם אם לא תשימו לב - אבל זה משהו שאנחנו רואים לעתים קרובות. ניתן גם להסיר את התוכנות המדוברות אחרי ההתקנה.

אבל Lifehacker חשף סוגיה אחרת, שלא היינו מודעים לה. ברירת המחדל של דיגזבי היא להשתמש במשאבי המחשב בו היא מותקנת כשזה אינו פעיל. אחרי חמש דקות של אי פעילות, משתמשת התוכנה במחשב באופן דומה למה שעושות תוכנות כמו SETI@Home הותיקה ותוכנות אחרות שניתן להתקין במחשב כדי לסייע למחקרים שונים על ידי נידוב כוח מחשוב. התהליך שדיגזבי מריצה פועל כתהליך בעדיפות נמוכה, ופוסק ברגע שיש שימוש בעכבר או במקלדת.

ניתן לבטל את הפעולה, אבל עד כה זאת היתה אופציה שהוחבאה, הוסתרה והוסוותה באופן שבו מלומד סיני זקן לא היה מצליח למצוא. בעקבות הביקורת, עודכנה התוכנה כך שהאופציה גלויה יותר. ניתן למצוא אותה - ואפשרויות אחרות, תחת Support Digsby בטאב ההעדפות של התוכנה. הסעיף המדובר הוא "Help Digsby Conduct Research".

זעם מוצדק?

דיגזבי היא תוכנה חינמית. בניגוד למתחרות כמו Trillian Astra, אין גרסה חינמית וגרסת Pro בכסף. כל התכונות של התוכנה זמינות בגרסה החינמית. אין בתוכנה פרסומות. אם לא תתקינו את המוצרים הנלווים בעת ההתקנת התוכנה, לא תראו אף פרסומת נוספת כתוצאה מהתקנתה.

לטעמי, כפי שכתבתי בעבר, דיגזבי היא התוכנה הטובה ביותר מסוגה. הממשק שלה טוב יותר, היא נוחה יותר לעבודה והיא מספקת יותר תכונות מכל תוכנה דומה חוץ אולי מגרסת הפרו של טריליאן אסטרה.

אבל חברת תוכנה צריכה להרוויח. דיגזבי הוא מוצר שנמצא בפיתוח שוטף, שמשתפרת ומגיבה מהר מאד לשינויים שנעשים בהגדרות של השירותים השונים אליהם היא מתממשקת. הדרך שבה יישמה דיגזבי את מודל הרווחים שלה היתה בעייתית. היא הודיעה עליו בבלוג שלה, אבל רוב המשתמשים לא קוראים אותו. היא הפכה אותו למשהו שצריך לבטל, ולא משהו שצריך לאפשר. הדברים האלה מפריעים לי.

אבל בניגוד למתחרות, ולתוכנות חינמיות אחרות, כאן אפשר לבטל את כל התכונות הבעייתיות מבלי לשלם מחיר. מרגע שביטלתם את סעיף ה"מחקר" בהגדרות של התוכנה, לא תסבלו מהשלכות ההחלטה של החברה.

אין ספק שהחיבה שלי לתוכנה, והנוחות שהיא מספקת, משפיעים על שיקול הדעת שלי כאן. אני מועד לכך שאני שם את עצמי במקום בו נמצאים לעתים קרובות משתמשי אפל - אני, כמותם, מוכן לשאת יחס בעייתי מחברה מכיוון שאני אוהב אותה ואת המוצר שלה. אבל ניסיתי לאחרונה את טריליאן אסטרה - שיצאה מבטא בסוף השבוע - והיא פשוט פחות טובה. למרות הכעס - ויש כעס - אני נשאר עם דיגזבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully