וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mio מתכוננת לדור הבא

בחברת ה-GPS לא מתרגשים מסלולרים מנווטים ומתכוונים להשיק מכשיר אנדרואיד ומחשבים ניידים. ראיון

ב-Mio, החברה השלישית בגודלה בעולם בתחום פתרונות ניווט, לא מתרגשים מתוכנות GPS עבור הטלפונים הסלולריים, שהפכו נפוצות בשנים האחרונות, זאת לדברי רבקה טסאי – מספר 2 בחברה (תואר רשמי: מנהלת בכירה, מיו סין ומיו בינלאומי), שהגיעה לארץ לקראת השקת סדרת Mio Spirit אצלנו. גברת טסאי, שעובדת עבור חברת האם של מיו כבר יותר מעשור, טוענת כי אפשרויות הניווט של טלפונים סלולריים אמנם יעילים יותר כשמדובר בניווט רגלי, אך אין עדיין תחליף למכשירים ייעודיים בניווט ברכב – זאת עקב גודל המסך שלהם ונוחות הממשק.

סדרת ספיריט החדשה, שהושקה לפני מספר ימים, כוללת ממשק חדש לגמרי, שאמור לתת פתרון נוח ואינטואיטיבי יותר לצרכן. כך, למשל, לא חייבים להקיש כתובת מלאה, אלא ניתן לכתוב רק כמה אותיות מכל מילה, והתוכנה תנסה לזהות מה אתם רוצים. זה קורה עכשיו, אבל מה נראה בעתיד?

זוהי רק ההתחלה?

לדבריה של טסאי, זוהי רק ההתחלה. במחלקת מחקר ופיתוח עובדים כיום על מפה תלת מימדית, שכוללת במקום סימני פניה תצוגה ויזואלית מדוייקת שמאפשרת להבין לאיזה נתיב לעבור ואיך הכביש אמור להתעקל – אפשרות שאמורה להגיע בחצי הראשון של 2010. כמו כן, עובדים בחברה גם על איסוף פידבק ממכשירי לקוחות ושליחת המידע המעובד בחזרה למכשירים – מה שיאפשר ליצור מפת פקקים דינמית שמתעדכנת בזמן אמת וייתן למכשיר אפשרות לחשב מסלולים שלא רק אמורים להיות המהירים ביותר אלא כאלה שהינם אכן המהירים ביותר בנקודת הזמן הספציפית בה המסלול מחושב.

גם בתחום התוכנה למכשירים אחרים משקיעה מיו מאמצים, ונמצאת כרגע בשיחות גם עם אפל על הכנסת אפליקציית ניווט שלה לחנות המקוונת של האייפון. עם זאת, בעלי מכשירי סימביאן לא יזכו, כנראה, להשתמש בתוכנה של מיו בקרוב, כי בחברה מעדיפים בינתיים לא לפתח תוכנות למערכת ההפעלה של נוקיה.

עובדים על אנדרואיד, משיקים לפטופים

אבל לא רק מכשירי ניווט ייעודיים יש במיו. בתחילת השנה הבאה, צפויה החברה להשיק אצל אחת המפעילות טלפון לרכב עם מערכת ניווט מובנית, שיכלול קישוריות 3G ויופעל על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד. כמו כן, בחודשים הקרובים תשיק מיו בארץ שני מחשבים ניידים, כשהאחד מגיע עם התקן GPS מובנה והשני כולל מודול 3G.

הדגם הראשון, N890 כולל מסך בגודל 8.9 אינץ'. הוא יגיע לארץ בסוף ספטמבר. יחד עם מודול ה-GPS שלו, תיכלל גם תוכנת Mio Spirit בגרסת המחשב האישי שלה. מעבר לכך, מצוייד המחשב במעבד Atom N270 וזכרון SSD.

הדגם השני, שיושק כחודש אחרי ה-N890 הוא N1210 – לפטופ עם מסך בגודל 12 אינץ' שישווק כנראה יחד עם אחת ממפעילות הסלולר, זאת בגלל קישוריות ה-3G שלו. המחשב יכלול גם מעבד Neo MV-40 של AMD.

  • עוד באותו נושא:
  • mio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully