וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים במחשב דרך הסלולר

דניס ןיטצ'בסקי

16.8.2009 / 17:57

סלקום משיקה את Hoot - שירות שמזרים את המשחקים ישירות מהמחשב שלכם לטלפון הסלולרי

סלקום מזמינה אתכם לשחק במשחקי מחשב דרך הסלולר. החברה השיקה היום שירות בשם Hoot, שפותח כתוצאה משיתוף פעולה בין חברת התוכן של סלקום, לוגיה, לבין חברת Graphtech, ובבסיסו עומד רעיון פשוט יחסית – להזרים את הוידאו של המשחק מהמחשב שלכם לסלולרי, ואת הפקודות מהסלולר בחזרה למחשב.

מדובר ברעיון שקיים כבר זמן מה בעולם המשחקים. חברת Playcast הישראלית הודיעה לא מכבר על שירות בעל עקרון בערך-דומה, שיושק בשנה הבאה יחד עם חברת הוט, רק שבמקרה של Hoot במקום שמשחקים ירוצו על שרתים מרוחקים, הם מורצים ישירות על המחשב שלכם.

איך זה עובד?

כדי לקבל תשובות על מספר שאלות שצצות ברגע ששומעים על Hoot, ביקרנו היום במשרדי Graphtech בהרצליה כדי להבין איך השירות אמור לעבוד, וכמה טוב הוא עובד כיום. ובכן – Hoot אכן עובד, ועושה את מה שהוא מבטיח לעשות. התקנה של תוכנה על המחשב שלכם ועל הטלפון מאפשרת להריץ יחסית בקלות משחקים שמותקנים אצלכם. החלק הטוב כאן הוא שמדובר במשחק שלכם, ולא בעותק משותף, כך שאתם ממשיכים מאיפה שאתם רוצים.

ובכל זאת, לא הכל ורוד בממלכת Hoot. קודם כל, הטכנולוגיה מאחורי המערכת אמנם מתאימה את הוידאו למסך הסלולר, אך בכל זאת מדובר במסך קטן יחסית. במשחקים כמו סימס 3, בהם מהירות התגובה היא לא העיקר זו לא בעיה גדולה, אך בכותרים כמו GTA תתקשו לשחק על מסך כל כך קטן.

שנית, יש את בעיית מהירות התגובה. הזמן הממוצע לתגובה ברשת סלקום הוא 300-400 מילי-שניות, מה שהופך את Hoot לבעייתי מאוד במשחקי פעולה. הפתרון לבעיה הזו יכול לבוא רק משיפור הרשת עצמה, ומשימוש בשעות שאינן שעות שיא. ניסינו את התוכנה ב-5 אחר הצהריים, אחד הזמנים העמוסים ביותר, וקשה להגיד שמה שראינו ב-GTA הוא חווית משחק טובה.

דגש על קהילה

יחד עם אפליקציית Hoot מגיעים מספר קבצי מיפוי לשליטה במשחקים על גבי הסלולר, אך כיוון שמדובר בקבצי XML פתוחים, יכול כל משתמש בעל היכרות עם השפה האנגלית וידע מינימלי בתכנות ליצור מפות משלו, שימפו את הפונקציות הדרושות עבורו לכפתורי הסלולר. הממשק אף תומך בג'ויסטיק Zeemote, שמקל מאוד על השליטה במשחקים.

למרות שאחד הדגשים ששמים בסלקום הוא על קהילה, ועל שיתוף של מיפויי מקשים בין המשתמשים השונים, בחברה לא מתכוונים לנטוש את התמיכה במשחקים חדשים, ומתכוונים להציע תמיכה מובנית במיפויים לכותרים חדשים עם כל גרסה.

למי זה טוב?

מה שמושק כיום היא הגרסה הראשונה של Hoot, וב-Graphtech כבר מוכנים להגיד מה נוכל לראות בגרסאות החדשות. כך, למשל, נראה אפשרות להסתרת חלון המשחק במחשב עצמו – מה שלא קיים כרגע, עורך מיפויי מקשים טוב יותר ותמיכה ביישומים שאינם דווקא משחקים. ניתן יהיה, למשל, להשתמש בשירות כבאפליקציית Remote Desktop לשליטה במחשב מרחוק, או להציג מצגות פאוורפוינט. כמו כן, מתכננים בחברה להוסיף תמיכה למסכי מגע.

וכיום? ב-Graphtech הציעו לי, למשל, שימוש מעניין ל-Hoot בגרסתו הנוכחית. אמנם מהירות התגובה שלו לא מספיק טובה כדי שתצאו דרך הסלולרי ל-Raid במשחק World of Warcraft, אך כשאתם משועממים באוטובוס שום דבר לא מפריע לכם להיכנס למשחק וללכת לעיר לקנות ציוד, או לדבר עם אנשים – פעילויות בהן מהירות התגובה וגודל המסך אינם קריטיים ביותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פרטים טכניים

המנוי ל-Hoot עולה 19.9 ש"ח בחודש, כשהחודש הראשון הוא חינם.

האפליקציה הסלולרית מבוססת ג'אווה, כך שתיאורטית ניתן להתקין אותה כמעט על כל מכשיר סלולרי. עם זאת, באתר של סלקום יש רשימת מכשירים תומכים, עליהם השירות נבדק. אלו הם:
Nokia 6120c
Nokia 6280
Nokia 6288
Nokia N95
Sony Ericsson W910i
Sony Ericsson T700
Sony Ericsson T650
Nokia N73
Nokia E65
Sony Ericsson K800i
Nokia 5610
Sony Ericsson C902
Nokia 6500c
Nokia 6500 slide
Sony Ericsson W902
Nokia 6267
Nokia 6233
Sony Ericsson K660i
Sony Ericsson K770i
Nokia N96
Sony Ericsson W595

  • עוד באותו נושא:
  • Hoot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully