וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות באמצעות הפה

דידי חנוך

17.8.2009 / 2:06

הצגנו לאחרונה גאדג'טים שעוזרים לעוורים, אבל הפעם יש לנו טכנולוגיה שעוזרת לעוורים לראות. באמצעות הלשון. באמת

אנחנו לא יודעים מה מקורו של הגל הנוכחי של גאדג'טים הקשורים לעיוורון, אבל אנחנו בהחלט מברכים על כך. הפעם יש לנו מוצר שאלמלא היה עליו מאמר במגזין המאד מכובד Scientific American, היינו מתקשים מאד להאמין שהוא אמיתי.

מדובר במשקפיים, שבמרכזן מצלמת וידאו. המצלמה משדרת את מה שהיא מצלמת בשידור חי לקופסת בקרה קטנה, בגודל טלפון סלולרי. הקופסה מאפשרת שליטה במיקוד התמונה ובתאורה. הקופסה גם מתרגמת את האותות הדיגיטליים לפעימות חשמליות שמחליפות - וזה החלק שהוא די קסם מבחינתנו - את הפעולה של הקרנית. הפעימות למשהו שנראה כמו שילוב בין סוכריה על מקל ומסננת, שנחה על הלשון. והמוח מתרגם את הפעימות האלה למשהו דמוי ראייה.

אחרי 15 דקות של שימוש במכשיר, עוורים מתחילים לקבל מידע חזותי באמצעותו. הם יכולים לזהות חפצים. הם יכולים לקרוא. זה עדיין לא ברזולוציה שמתקרבת לראייה "רגילה", אבל הטכנולוגיה התקדמה רבות מאז שהוצגה לראשונה בשנת 2006. אנחנו ממליצים מאד שתצפו בסרטון שיש באנגדג'ט. הוא די מדהים. דגם ראשון של בריינפורט יצא לשוק לקראת סוף השנה, במחיר של 10,000 דולרים. אבל מדובר כאן במכשיר מסחרי ראשון בטכנולוגיה חדשה לגמרי. אנחנו בהחלט מניחים שהמחיר ירד, ושהאיכות תעלה.

יש מצב שזה הדבר המדהים ביותר שהצגנו אי פעם במדור הזה. ואלמלא היה גאדג'ט היום מדור קליל בטבעו, יש מצב שהיינו מתפייטים כאן על נצחון הרוח והגאונות האנושית. אבל נשתדל להימנע, ופשוט ניתן לכם להצביע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכשיר ויחידה הבקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העם רואים את הטעמים?

הפעם לא ננסח שאלה מתחכמת. הברירה די ברורה. גאדג'ט היום, או גאדג'ט איום?

  • עוד באותו נושא:
  • brainport

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully