וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד הקוריאני

דידי חנוך

17.8.2009 / 13:13

Galaxy i7500 המכשיר הראשון של סמסונג עם מערכת ההפעלה אנדרואיד הגיע לארץ בשבוע שעבר. בדקנו אותו

סמסונג גלקסי הוא הטלפון הסלולרי הראשון שמושק בישראל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. מכיוון שהוא מושק כאן לפני הפאלם פרה והאייפון, הרי שהוא המכשיר הראשון מהגל הנוכחי והמתקדם יותר של סמארפונים שמושק בארץ.

מדובר בטלפון בעל מסך מגע קפסטיבי - כמו זה של האייפון - רק שאין לו כיום יכולות רב מגע. הוא נטול מקלדת פיזית, אך בעל מקלדת וירטואלית סבירה על שמוצגת על המסך. איך הוא יחסית למחירו, יחסית למתחריו ובכלל? בדקנו אותו, ויש לנו מסקנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך בית נוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטוב

הגלקסי מגיע עם אנדרואיד 1.5, הגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה מבית גוגל, אשר טובה משמעותית מגרסה 1.0 עמה הגיע בזמנו HTC G1. בבדיקה שלנו, הממשק עבד בצורה חלק וטובה, ורוב הזמן היה מהיר ונוח מאד. חנות היישומים של אנדרואיד כוללת היצע רב של תוכנות, שרובן הגדול חינמי, והצלחנו למצוא מספר יישומים מוצלחים מאד עליהם נרחיב בכתבה נפרדת שתתפרסם מחר.

הדפדפן של הטלפון הוא הטוב ביותר שבדקנו במכשיר סלולרי. הוא משלב את המהירות של דפדפן האייפון עם תמיכה בפלאש, ומחפה חלקית על המחסור ברב-מגע בממשק נוח.

אנדרואיד היא מערכת הפעלה שממוטבת למשתמשי גוגל. לא חייבים חשבון מייל בג'ימייל כדי להשתמש בו, אבל זה בהחלט עוזר. המכשיר מנסכרן אנשי קשר ישירות מגוגל, וזאת היתה הפעם הראשונה בה התקנו מכשיר עם סים חדש וקיבלנו אוטומטית את רוב אנשי הקשר שלנו. גם חווית השימוש במייל Push, עם תוכנת RoadSync הכלולה היתה טובה מאד.

פונקציות בסיסיות כמו חייגן, אנשי קשר, שעון מעורר וניגון מדיה עבדו היטב. מסך הבית, שמורכב למעשה משלושה חלונות ביניהם ניתן לדפדף בקלות, סיפק גישה ישירה ומהירה לרוב הפונקציות בהן השתמשנו. התפריטים של מערכת ההפעלה סבירים, וניתן לדפדף ביניהם בקלות באמצעות האצבע.

במילים אחרות, אנדרואיד, כבר בשלב זה, מקיימת את ההבטחה שלה. הממשק שלה עדיין לא מתקרב בליטושו לזה של הפאלם או האייפון, אבל הוא משתפר, וצפוי להשתפר משמעותית בהמשך השנה עם שתי הגרסאות הבאות של מערכת ההפעלה.

הגלקסי מגיע עם מצלמת 5 מגפיקסל שעושה עבודה סבירה אך לא מדהימה, ומצלמת גם וידאו. יש בו גם GPS, והוא מגיע עם תוכנת הניווט של סלקום. לטעמנו, כפי שיורחב בסקירת התוכנות, יש חלופה חינמית טובה יותר בדמות Waze הישראלית, אבל נחמד שזה שם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרע

הבעיה הגדולה ביותר של הגלקסי מוכרת למשתמשי אייפון וסמארטפונים אחרים: הסוללה. המכשיר מצויד בסוללת 1500 מיליאמפרשעה, אבל היא לא מספיקה לשימוש אינטנסיבי. אם אתם מריצים דחיפת מייל ב-Push, מחוברים בוייפיי ועובדים עם ה-GPS, כדאי מאד שהמכשיר יהיה מחובר לחשמל. זה לא מקרי שהוא מגיע עם מתאם גם לחשמל של הרכב. בלי הפוש מייל, המכשיר מצליח לשרוד יום. אבל איתו, הוא מתקשה מאד. שימוש במדיה מאיץ עוד יותר את כיבויו בטרם עת של הטלפון הזה.

כל זה היה סביר יותר אלמלא העובדה שהנוקיה E71 והבלאקברי בולד מצליחים לדחוף מייל במשך יום שלם מבלי למות במפתיע. למי שזקוק למייל, כל ממשקי המגע הנוצצים שבעולם לא יפצו על היעדרו.

בעיה נוספת בה נתקלנו היא חולשה בתחום ה-WiFi. התקשורת האלחוטית של היחידה שקיבלנו היתה לא אחידה ברמתה. לעתים הוא זיהה רשתות במהירות והתחבר אליהן, ולעתים לא מצא דבר למרות שהיינו ליד נתב אלחוטי פועל. לעתים הוא מצא ולא הצליח להתחבר.

בעיה שלישית היא היעדר שיפורים בממשק. HTC השיקו לאחרונה את Hero, שכולל ממשק חדש לגמרי לאנדרואיד, ולמרות בעיות מדובר בשיפור משמעותי לדברי המשתמשים בו. אנדרואיד, כאמור, עדיין לא מלוטשת לגמרי.

ובעיה אחרונה היא המחיר. בשנת 2009, אף מכשיר לא צריך להיות מתומחר ביותר מ-100 ש"ח לחודש. לא סמסונג גלקסי ולא נוקיה N97. אף מכשיר. בסוף החודש, כאשר המכשיר יושק ברשת אורנג', אנו מקווים מאד שהתמחור שלו יהיה מעט סביר יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגם הלבן לא מגיע בינתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השורה התחתונה

הגלקסי הוא המכשיר הטוב ביותר של סמסונג שאי פעם בדקנו. אנדרואיד היא מערכת ההפעלה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר שיש בשוק. אבל בעיות הסוללה שלו הן עקב אכילס רציני, ורוכשים פוטנציאליים צריכים להיות מודעים להן ולעשות את החישוב בהתאם. אם אתם עובדים ליד נקודת חשמל פנויה כל היום, או אם אתם לא צריכים פוש מייל, הבעיה פחות אקוטית.

למי שהמחיר לא מהווה עבורו מכשול, או מדבר מספיק כדי לקבל החזר משמעותי, מדובר בבחירה טובה מאד לטעמנו.

מחיר מכשיר בסלקום:
36 תשלומים של 105 ש"ח - סה"כ 3,780
למדברים במעל 150 ש"ח לחודש: 36 תשלומים של 65 ש"ח
למדברים במעל 399 ש"ח לחודש: 36 תשלומים של 10 ש"ח
יש 10 אחוז הנחה למזמינים דרך האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully