וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מתי פונים ימינה?

23.8.2009 / 13:20

יצאנו לבחון את מיו MOOV S555 ותוכנת מיו ספיריט 2009 וגילינו עוד מקרה של חומרה טובה ותוכנה לא משכנעת

עד לפני זמן לא רב, נבדלו מערכות הניווט זו מזו בפיצ'רים השונים במכשירים. חלקן הציעו תצוגת תלת ממד, אחרות נקודות עניין מפורטות או תוספות שחורגות מעבר לשימוש הניווטי. אולם כיום רב הדמיון על השונה וכעת עובר המוקד אל תפעול ידידותי למשתמש וכאן אמורה לפרוץ תוכנת הניווט החדשה של מיו, הספיריט 2009.

יצאנו עם המערכת החדשה של מיו לסיבוב ארוך בכבישי הארץ כדי לתהות על קנקנה. לפני כן, רפרפנו בהגדרות והתאמנו אותן להעדפותינו. תוכנת הספיריט אכן מתחילה בעמוד שאמור להיות קל למשתמש ובו שמונה משבצות בצבעים שונים ומובדלים. אולם, בין אם יש או אין לכם רקע קודם בהפעלת מערכות ניווט, תצטרכו לקרוא את מדריך ההפעלה, משום שהתחלת השימוש מעט מסורבלת.

את היעד ניתן להגדיר לפי פרמטרים שונים בשלוש מתוך המשבצות שבדף הפתיחה, כאשר חלק מהפונקציות חוזרות על עצמן (נקודות עניין וכו') גם באופציית ה'חקור'. בניגוד למקובל בתוכנות אחרות, כאן אין דרישה לבחירת עיר, רחוב ומספר בשדות נפרדים, אלא ניתן להכניס את כל אלה לאותו השדה. אולם השלמת הטקסט האוטומטית אינה פועלת כראוי ודי בטעות באות אחת (קרן קימת במקום קרן קיימת, למשל) כדי לשלוח אתכם שוב להקלדה של הכתובת.

מצאתם את הכתובת הרצויה? תזדקקו לשתי לחיצות נוספות כדי לאשר את הנסיעה – לחיצה על הכתובת (גם אם היא היחידה באופציות) ועל ה'סע'. רק אז אפשר לצאת לדרך. לזכותו של מכשיר הניווט אפשר לומר שהוא מתחבר תוך שניות בודדות אל מערך הלוויינים ומציג את המסלול במהירות.

מה שמאוד אהבנו בתוכנה זו היא האפשרות להביט בכל רגע על נקודות עניין שונות ומגוונות מסביב – אתרי תיירות מומלצים, מסעדות, חניונים, בתי עסק שונים וכו'. אפשרות מצוינת בטיולים, כאשר הבטן ריקה ואין את מי לשאול היכן נמצאת משעדת הבשרים הקרובה.

המיו S555 עצמו התגלה כמוצלח למדי, עם מסך בגודל טוב, רמקולים חזקים ובהירות מסך שלא מוציאה את העיניים גם בשימוש בשמש. אולם, פונקציית מסך המגע שלו יכלה להיות רגישה יותר – לעיתים יש להקיש 3-4 פעמים על האופציה הרצויה כדי שזו אכן תפעל ורצוי שיהיו לכם אצבעות דקות במיוחד לעבודה עם המקלדת המלאה.

פיצ'ר חביב שקיים ב-S555 הוא האפשרות להתחבר באמצעות בלוטות' אל הסלולרי שלכם ולהיעזר בו כמכשיר דיבורית לכל דבר עם תצוגה ויזואלית לרשימת אנשי הקשר ומצב השיחה.

Mio Spirit s555. קובי ליאני
הבעיה היא בניווט/קובי ליאני

בעיות בדרכים

כמו למרבית מערכות הניווט, גם לזו החדשה של מיו ישנם לא מעט מינוסים שמקשים, מסרבלים או סתם הופכים את הניווט ללא יעיל במיוחד. נתחיל עם מתג החזרה להתחלה של המכשיר עצמו. זה נמצא על המסגרת ובצדה השמאלי העליון, כך שכמעט בכל פעם שאחזנו את המכשיר בידנו, קפץ המסך הראשי חזרה אל דף הפתיחה. לא נורא, אבל מעט מעצבן.

כמו כן, למרות שמדובר בתוכנת 2009, נראה כי זו עדיין לא עדכנית מספיק. לא פעם נתקלנו בכיכרות, בצמתים ורחובות בהם נעשה שינוי כל שהו שהמערכת לא מודעת אליו. גם ההכוונה עצמה סבלה מחוסר אחידות. כך למשל מודיעה המערכת "פנה ימינה עוד 400 מטרים" וללא התראת ביניים נוספת, "פנה ימינה". זאת לעומת עודף התראות במקרים אחרים – במרחק 200 מההודעה הקודמת, קיבלנו לא פחות מ-4 התראות שונות לביצוע הפניה. אופי פעולה זה גרם לנו לא פעם לפספס פניות ואף בשלב מאוחר יותר פשוט להנמיך את קולו של הקריין ולהסתמך על התצוגה הויזואלית בלבד. בהמשך לכך, הופתענו גם לשמוע התראות כמו "פנה ימינה עוד 30 ק"מ" – התראה מיותרת לגמרי שעדיף להחליפה ב"המשך בדרך לעוד 30 ק"מ" ואז לתת את ההכוונה הראויה.

גם ניסוח הטקסט מבלבל. כך למשל המערכת לא מבחינה בין הנחיות של "צא ביציאה הבאה" לעומת "המשך בנתיב הימני" – שתי הנחיות נהיגה שונות מאוד ומשום שהמערכת מעדיפה את זו השניה, גם יציאות מכבישים מהירים פספסנו יותר מפעם אחת. חמור מכך, לעיתים קרובות מדי בצמתים, מודיע הקריין "המשך בנתיב השמאלי" (נגד כיוון התנועה?!) ללא סיבה נראית לעין. בנוסף, המכשיר לא מודיע כלל על "חישוב מסלול מחדש" במקרה של שינוי או טעות בניווט הקשורה לנהג.

בדרך חזרה מצפון הארץ למשל, כאשר היעד היא כתובת בגוש דן, דרשה מאיתנו המערכת פעמים רבות לפנות שמאלה בכבישים דו סטריים בהן אין כלל פניה שמאלה וכן משום מה מעט לאחר שחלפנו על פני גבעת המורה בעפולה בדרכנו חזרה, התעקשה המערכת להכניסנו אל תוך מגרש החניה של בי"ח עפולה (האם היא יודעת משהו שאנחנו לא?), רק כדי לסובב אותנו חזרה אל הכביש. מאוחר יותר, למרות שהוגדרה לה העדפה לדרכים מהירות ללא כבישי אגרה, הפנתה אותנו המערכת לתוך רחובות העיר עפולה במקום להפנותנו אל הכביש העוקף וכן להעלותנו אל כביש 6. אולם עוד לפני שהגענו לזה, באמצעו של כביש הסרגל הודיעה פתאום המערכת שהמסלול שהוגדר אינו אפשרי ודרשה שנזין את כתובת היעד ונגדיר את המסלול מחדש.

נקודת חולשה נוספת של המכשיר מתגלה במעבר באחת מהמנהרות הקצרות שבכביש 6. בעוד שרוב המערכות כיום יודעות לפצות על אבדן הקשר עם הלוויינים ולהמשיך את המעקב אחר הרכב גם בתוך המנהרות, הרי שכאן מייד עם הכניסה למנהרה קפאה התצוגה, וזו חזרה לפעולה רק מספר שניות לאחר היציאה מהמנהרה.

אחת מהגדרות הבסיס של המערכת מאפשרת לכם לקבל התראות מפני מכמונות מהירות. אופציה חביבה ושימושית למדי, אולם בנסיעה מהגולן חזרה אל המרכז קיבלנו כ-30 התראות על מכמונות מהירות, כולל תצוגה גרפית על מיקומן ובאיזה צד של הכביש, אך אף לא אחת מהן הייתה אמינה או באמת הצביעה על מיקומן של מצלמות מהירות. מעבר לכך, כאשר חלפנו על פני מצלמות נייחות פעילות באופן וודאי, לא התקבלה אף התראה אודותיהן.

סיכום

בסיכומו של המבחן ניתן לומר כי לא באנו על סיפוקנו במבחנה של מערכת הניווט החדשה. כן אהבנו את אפשרות ה'חקור' וכן את האפשרות לנווט ישירות למקומות מוגדרים מראש ללא צורך בהזנת כתובת, אולם אופי פעולתה המסורבל והלא אחיד של התוכנה גרם לנו לא לסמוך עליה ברוב המקרים ולהיאלץ להיזהר ממפני התראות לא אפשריות או הגיוניות בנהיגה.

מחירה עומד על 1339 ש"ח.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • mio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully