וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון ומבט ראשון – DJ Hero

משחק המוזיקה החדש עוזב את הגיטרה לטובת עמדת הדי ג'יי. דניס ויטצ'בסקי מביא הדגמה בוידאו ורשמים ראשונים

מערכת וואלה!

כמעט על כל אדם שמנגן בפרטיות ביתו בגיטרת אוויר, תוך שהוא חולם להיות כוכב רוק, תוכלו למצוא גם אחד שרוצה להיות די ג'יי מפורסם. חברת Activision, שזיהתה את הפוטנציאל הזה, החליטה להרחיב את סדרת ה-Hero שלה. את התוצאה אתם תוכלו לראות בעוד כחודשיים, כש-DJ Hero יגיע לחנויות.

ובינתיים, בתערוכת המשחקים של קלן, בחדר קטן וחשוך, אני זכיתי לעשרים דקות של תסכול ואושר עם הכותר הזה. תסכול כי מדובר במשחק מסובך הרבה יותר מגיטר הירו, ואושר כיוון שכשאתם כן מצליחים לעקוב אחר ההוראות על המסך התוצאה כיפית להפליא.

לא פשוט

כאמור, DJ Hero הוא לא כותר פשוט. אם בגיטר הירו הייתם צריכים לדאוג להתאמה בין הכפתור לתו ולפריטה בזמן הנכון, כאן הפעילויות הן כדלקמן: לחיצה על אחד מ-3 כפתורי הסימפול בזמן הנכון; סקראצ'ינג עם הפטיפון, כשברמות הקושי הגבוהות אתם מקבלים הוראה ספציפית אם להזיז אותו למעלה או למטה; בחירת הערוץ מתוך 3 עם הקרוספיידר; שימוש בחוגת האפקטים אם בא לכם להתלהב; לחיצה בזמן על כפתור האופוריה, שהינו הגרסה של המשחק ל-Star Power, שמכפיל את מקדם הנקודות שלכם.

אבל אל תדאגו, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, והסיבה העיקרית לכך היא בקר המשחק. על גיטר הירו צחקו לא מעט בגלל הגיטרה המצועצעת שלו, ואילו כאן אנחנו מקבלים עמדת די ג'יי שנראית הרבה יותר מקצועית וקרובה לדבר האמיתי. לא מאוד קרובה, כי המטרה הראשונית של יצרני המשחק היא כיף ולא מציאותיות, אבל ההרגשה היא כי מדובר בחומרה איכותית.

ואגב הקשר בין גיטר הירו לדי ג'יי הירו - אחת האפשרויות המגניבות ביותר של המשחק מופעלת אם תחברו אליו גיטרה. עשרה מתוך מאה השירים שיש בו הותאמו במיוחד למשחק של שני אנשים - האחד מנגן על הגיטרה, והשני משתמש בטראק שלו בעמדת הדיג'יי. תוכלו לחבר גם מיקרופון ולשיר, אבל לא תהיה לכך השפעה על המשחק עצמו.

אבל אינטואיטיבי

סיבה נוספת לכך שאל לכם לדאוג היא שאמנם תיאור המשחקיות הוא מסובך, אך כשאתם כבר מול העמדה זה נראה הרבה יותר אינטואיטיבי. מספר שיעורים קצרים ותמציתיים – הרבה יותר משל גיטר הירו לפחות – בהנחיית גראנדמאסטר פלאש, ילמדו אתכם את רזי המשחק.

ברוב השירים בהם שיחקתי הייתי על רמת הקושי Medium כיוון שהיא הראשונה בה משתמשים בקרוספיידר, ורציתי לראות איך המשחק מנצל את שתי ידיי. חמש הדקות הראשונות היו מלאות בסימפולים מפוספסים ומעבר לא טוב בין רצועות, וכך גם חמש הדקות שלאחר מכן, אבל בהן כבר אפשר היה לראות שיפור ניכר (מכוכב אחד לשניים... מתוך חמישה). חלק חשוב מאוד מכל המשחקים האלה הוא העברת הקשר בין הפעולות אותן אתם עושים עם הידיים לבין המוזיקה באופן חלק וברמות קושי שונות. אני לא יכול להגיש שבזמן שהיה לי עם DJ Hero הצלחתי להתחבר לגמרי למה שקורה, אבל הקשר האינטואיטיבי הבסיסי היה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully