וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך למבקר בתערוכת משחקים

דניס ויטצ'בסקי חזר מתערוכת gamescom בקלן, ובאמתחתו עצות למי שרוצה לצאת גם הוא לאחת מתערוכות הגיימינג הגדולות

תערוכת משחקי הוידאו בקלן – הגדולה שבתערוכות המשחקים של אירופה, הסתיימה ביום ראשון, ותפתח שוב באוגוסט 2010. כיוון שהתערוכה פתוחה לקהל הרחב, והיצע המשחקים המוצג בה מרשים, יהיו ביניכם כאלה שירצו לבקר בה בשנה הבאה.

לאחר ששרדתי ארבעה ימים במרכז הכנסים הענקי של קלן, אני מציג מדריך קצר למבקר בתערוכת המשחקים של העיר, כשרוב הסעיפים בו יהיו תקפים לגבי כל תערוכה בינלאומית גדולה שמתקיימת באירופה או ארה"ב ופתוחה לקהל הרחב.

לא בסוף השבוע

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה תיאום ציפיות. הסיבה היחידה לכך שהצלחתי לשחק בעשרות כותרים במהלך הביקור שלי היא התגים שהיו לי על הצוואר. תג עיתונאי (לא עומדים בתור למשחקים שאינם של חברות EA או Activision), תג VIP של EA ותג VIP של אקטיוויז'ן.

בלי התגים האלה, הייתי נאלץ לעמוד בתור, ולא מדובר בתורים של עשר או עשרים דקות. למשחקים הפופולריים, דוגמת Diablo 3 או Modern Warfare 2, התורים הם של שעות. זו לא הגזמה – דיברתי עם אנשים שעמדו שעתיים וחצי כדי לראות את אחד המשחקים האלה.

כיוון שהתערוכה פתוחה במשך 10 שעות בכל יום – ואלו בדרך כלל גם חלונות הפעילות של תערוכות גדולות אחרות, אתם יכולים להבין שהרבה כותרים גדולים לא תצליחו לראות בכל יום. בדוכנים קטנים יותר, ללא תורים "רשמיים", עדיין תמצאו מספר רב של אנשים סביב משחק אחד, וכאן שום תג לא יעזור לכם.

כמו כן, מרבית התערוכות מתקיימות – בחלקן לפחות – בסופי שבוע. עדיף להגיע ולהיות הכי פעילים בימים שאינם שבת וראשון. הכתבה הזו נכתבת בשבת, ועל פי הערכות המארגנים יש כרגע במרכז הכנסים יותר מ-100 אלף אנשים. אתמול היה חצי מזה, וכתוצאה מכך, גם התורים היו קצרים הרבה יותר.

מחסומי גיל ושפה

אירופה וארה"ב אינן ישראל – במדינות אלה באמת בודקים בני כמה אתם לפני שנותנים לכם גישה למוצגים שמוגדרים "למבוגרים בלבד". בכניסה לדוכן של Modern Warfare בדקו תעודות זהות, וצמידי הכניסה לתערוכה היו ב-3 צבעים כדי להראות את הגיל של המבקר. תחנונים לא יעזרו לכם, המציגים לא ייקחו סיכון בעניין הזה.

חוץ ממחסום הגיל, יש גם את מחסום השפה. בגרמניה רוב המשחקים מתורגמים לגרמנית, וכך גם הדמואים שלהם על רצפת התערוכה של קלן. גם סרטוני הבקרוב הינם בדרך כלל בגרמנית. לא תמיד זה מפריע לחוויה, אבל אל תצפו שהכל יהיה באנגלית.

חובה להביא

נעלי הליכה נוחות, נעלי הליכה נוחות, נעלי הליכה נוחות! אני לא יכול להדגיש את זה מספיק – אולם הכנסים של קלן גדול פי כמה מגני התערוכה של תל אביב. מהכניסה הצפונית לדרומית זמן ההליכה הוא כרבע שעה בהליכה מהירה. צרפו לכך את זה שתעמדו בתור לא מעט זמן, והנוחות הופכת לחלק מכריע.

כמו כן, תצטיידו בבקבוק מים ואם אתם רוצים תחסוך כסף – תביאו אתכם סנדוויץ'. המחירים במקום השנה הם כדלקמן: 400 מ"ל קולה – 15 שקל. נקניקיה בלחמניה – 25 שקל. חפיסת סיגריות – 30 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

כך תצברו מתנות

אחת הסיבות להגיע לתערוכות שכאלה היא המתנות שתוכלו לקבל כאן. ואיך משיגים אותן? קודם כל, מסתכלים מה יש לאנשים סביבכם בידיים, והולכים לדוכן הרלוונטי. בדוכן של Dragon Age מחלקים פוסטר וחרב מתנפחת, בדוכן של 2K games מסיכות של ביושוק 2 וחולצה, ביוביסופט ארנבים פסיכוטיים קטנים. את כל אלה הייתם יכולים לראות השנה בידיהם של המוני מבקרים.

ותמיד יש גם פעילויות גדולות. ליד רבים מהדוכנים רשומות השעות בהן הפעילויות האלה מתקיימות – חלקן אף מתחילות מדי חצי שעה. בדרך כלל זה נראה ככה: מישהו עולה לבמה ומתחיל לצעוק בגרמנית. אנשים צועקים יחד איתו ומרימים ידיים (כן, האירוניה לא נעלמה מעיניי). הוא צועק עוד משהו וזורק עליהם מתנה. לא הייתי ממליץ ללכת לדברים האלה יותר מדי, גם בגלל סיכויי הזכיה הנמוכים וגם כי זה לא כיף. עדיף להיצמד למתנות שמחלקים בדוכנים.

זה שווה את זה

בסך הכל, למרות הבעייתיות של התורים ובעיות השפה, אני חושב שאם אתם חובבי משחקים, תוכלו ליהנות לא מעט בתערוכה שכזו. היא גדולה פי כמה מכל אירוע משחקים שאורגן אי פעם בישראל, וההזדמנות לשחק בכותרים כמו Starcraft 2 ו-Battlefield: Bad Company 2 חודשים רבים לפני שהם מושקים שווה את הטרחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully