וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בריטניה תנתק משתפי קבצים?

דידי חנוך

25.8.2009 / 17:35

הממשלה הבריטית שוקלת תוכנית קיצונית כנגד משתפי קבצים פיראטיים, שכוללת ניתוק זמני של המשתפים מהרשת

הגרדיאן מדווח היום על תוכנית קיצונית שממשלת בריטניה שוקלת ליישם כנגד משתפי קבצים, בלחץ תעשיית המדיה. במסגרת התוכנית, תיחסם הגישה לאתרי הורדות, חיבוריהם של משתפי קבצים יואטו ומשתפים סדרתיים אף ינותקו מהרשת.

ניתוק משתמשים מהרשת הוא רעיון שנשקל בעבר בבריטניה, ונדחה בדו"ח Digital Britain המקיף שפורסם בחודש יוני השנה. לפי התוכנית, יישלחו מכתבים למשתפי קבצים שיודיעו להם שפעולותיהם חושפות אותם לתביעה. ואם זה לא יפחית את רמת הפירטיות ב-70 אחוז לפחות, תהיה ל-Ofcom, הרשות הרגולטורית של התקשורת בבריטניה, סמכות לפנות לספקיות אינטרנט כדי שאלה יישמו "צעדים טכניים" להילחם בפירטיות.

בעבר הוחלט שעל Ofcom לבחון לעומק את הצעדים הנדרשים להפחתת שיתוף הקבצים הלא חוקי, אבל הממשלה סבורה שבחינה לעומק תעכב את הצעדים הנדרשים עד 2012, ולכן אין לחכות וליישמם כבר כעת.

ארגוני זכויות דיגיטליות מוחים כנגד הצעד. הגרדיאן מדווח שמנהל Open Rights Group ג'ים קילוק האשים את הממשלה על שהיא נוקטת בצעדים אלה על בסיס "שיחות פרטיות", ולא כחלק ממנהל ציבורי תקין ושקוף. לדברי קילוק, צעדים כאלה נוגדים ישירות את המדיניות של הממשלה בכל הנוגע לגישה אוניברסלית לאינטרנט בפס רחב.

לא ברור האם הצעדים שהממשלה הבריטית שוקלת נוגדים את החלטת האיחוד האירופי בנושא ניתוק משתפי קבצים. האיחוד קבע מוקדם יותר השנה כי אין לנתק אדם מהרשת ללא צו בית משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully