וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ראשון - Dragon Age

דניס ויטצ'בסקי שיחק במשחק התפקידים המבטיח של חברת Bioware, והוא מביא רשמים ממשחק שאין בו שחור ולבן

הדבר הראשון אליו שמים לב ב-Dragon Age הוא הדם. באמת, אני לא חושב שראיתי בזמן האחרון משחק עם כל דימום. ליטרים של הנוזל האדום משפריצים מהחורים אותם עשיתם באויביכם ונוחתים ישירות על השריון, הנעליים והפנים שלכם. המראה המטריד הזה הוביל אותי לשאול את מפתחי המשחק האם הוכנסו לתוכו מקלחות לשטיפת כל הדם. מסתבר שלא, הוא פשוט נעלם אחרי כמה דקות.

Dragon Age: Origins הוא משחק התפקידים החדש של Bioware – מהחברות המוכרות והמוערכות ביותר שפועלות בז'אנר הזה בעשורים האחרונים. מדובר באחד מ-3 פרוייקטים עליהם החברה עובדת היום (ומוכנה לחשוף את קיומם), אך זהו היחיד ביניהם שפותח סדרה חדשה. ואל תטעו, המפתחים רוצים שזו תהיה סדרה. יותר מזה, הם רוצים ליצור עולם.

מרבית משחקי Bioware התמקדו בעולמות קיימים כמו זה של "מבוכים ודרקונים" או "מלחמת הכוכבים", ואילו כאן הם יצרו עולם חדש. זה הודגש מספר פעמים בהדגמת המשחק אותה קיבלתי ב-Gamescom, ונראה כאילו מפיקי הכותר באמת מתרגשים מהרעיון.

בחירה 2.0

מלת מפתח נוספת, שהוזכרה לא מעט פעמים במהלך ההדגמה, היא "בחירה 2.0". לדברי המפתחים, מדובר באבולוציה של ממשק הבחירה הסטנדרטי של משחקי תפקידים. אין ב-Dragon Age מנגנון של הצד הטוב והצד הרע, ולפיכך גם ההחלטות שתקבלו בו הרבה פחות קיצוניות מהבחינה הזו.

קחו, למשל, את החלק שהוצג בהדגמה. הגעתם יחד עם חבורה שמורכבת מ-3 נשים למקדש בו שמור אפר של קדוש, אשר יכול לרפא כל מחלה. לאחר שלקחתם קמצוץ מהאפר, תקבלו את האפשרות להרוס את השאר.

שני הדוברים בהדגמה הציגו שתי דרכים להתייחס להחלטה הזו. הראשון טען שכדאי להשמיד את שארית האפר, כיוון שאם לא תעשו זאת, הכוח הטמון בו יכול לגרום ללחימה בין המאמינים, ואסור להרשות לפוליטיקאים להחזיק בו.

הדובר השני טען כי כד האפר יכול דווקא לאחד את המאמינים ולפייס אותם, והכוחות של האפר יכולים לעזור להמוני חולים סופניים.

רצח מדקה לדקה

ואז, כשנפלה ההחלטה להשמיד את האפר בכל זאת, קרה דבר מה מוזר. כיוון ששתיים משלוש הנשים בחבורה של הגיבור היו דתיות, הן החליטו כי אינן יכולות לחיות עם ההחלטה הזו שלו, ותקפו אותנו. חצי דקה אחרי זה הן שכבו על הרצפה, כשראשיהן מופרדים ועל הגיבור המון סימני דם.

כך, החלטה אחת במשחק – ונאמר לנו כי זו לא החלטה מאוד מרכזית - גרמה לכך ששתיים מהדמויות המשניות תפרדנה מכם ומחייהן. היינו יכולים למנוע את מותן אם לא היינו לוקחים אותן למשימה הספציפית הזו, או אם היינו מחליטים להשאיר את הכד במקומו, אבל גם להחלטות האלה יש השלכות, חלקן מורגשות גם שעות אחרי שביצענו אותן.

מהבחינה הגרפית, Dragon Age נראה מעולה כבר עכשיו, מספר חודשים לפני שהוא מגיע לשוק (6 בנובמבר באירופה). יצא לי לשחק בשני שלבים מהמשחק, ולמרות שאחד מהם היה בגרמנית הממשק נראה מאוד מוכר למי שכבר שיחק בכותרי תפקידים, במיוחד כאלה שהושקו גם לקונסולות ולא רק למחשב.

הגיע עת הדרקונים

חייבים לזכור שראיתי את Dragon Age ושיחקתי בו בסביבה מבוקרת – ראיתי בדיוק את מה שרצו להראות לי המפיקים. ובכל זאת, קשה שלא להתרשם לטובה מהניסיון של Bioware ליצור עולם פנטזיה חדש בו אין טוב ורע מוחלטים, אלא בעיקר שטח אפור שבאמצע.

  • עוד באותו נושא:
  • dragon age

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully