וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה נסגרת. קצת

דידי חנוך

26.8.2009 / 12:58

האנציקלופדיה הפתוחה לעריכה נוקטת בצעדים על מנת להגן על איכות התוכן. ערכים אודות אנשים חיים לא ישונו ללא אישור עורך מנוסה

ויקיפדיה, האנציקלופדיה הפתוחה הפופולרית, נוקטת בצעדים שנועדו להגן על איכות התכנים שלה. בקרוב, שינויים בערכים שנוגעים לאנשים חיים לא ייכנסו לתוקף עד שיאושרו על ידי "עורך מנוסה".

הצעד מגיע לאחר שמספר פעמים הובילו שמועות לשינויים באנציקלופדיה, ובמיוחד שמועות בנוגע למוות של מפורסמים. לפני מספר חודשים שונו הערכים אודות הסנטורים רוברט בירד וטד קנדי - שהלך לעולמו השבוע - וטענו שהשניים מתו.

ויקימדיה, מפעילת ויקיפדיה, לא מתכוונת לפגוע משמעותית במידת הפתיחות של האתר. דובר ויקימדיה אמר כי גם אדם שרשום כעורך מספר ימים יוכל לאשר את השינוי.

פרשנות: צעד מידתי

הצעד של ויקימדיה לא משנה את הגדרתה של ויקיפדיה כאנציקלופדיה שפתוחה לעריכה על ידי כלל הציבור, וכן מתייחס ישירות לבעיה הגדולה ביותר שלה. ככל מקור מידע שפתוח לעריכה, מופיע בויקיפדיה מידע לא מדויק כל הזמן. אבל תודות לטבעה הפתוח, טעויות מתוקנות בדרך כלל.

אבל בעוד מידע לא מדויק בנוגע לערך היסטורי לא עשוי לגרום נזק מהותי במשך מספר השעות או הימים עד שייתוקן, מידע בנוגע לאדם חי - בין אם מדובר בהודעה כוזבת על מותו או בטענות שגויות שניתן להגדירן כהכפשה - יכול בהחלט לגרום נזק מהותי.

ויקיפדיה צמחה משמעותית בשנים האחרונות. היא נמנית על האתרים הפופולריים ביותר בעולם, והפכה למשאב חשוב מאד בעיסוקים שונים. הצעד הנוכחי נראה נכון ומידתי, ועשוי לסייע בצמיחתה.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully