וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ראשון - Borderlands

Borderlands הוא שילוב מוזר בין משחק פעולה עם מאות אלפי כלי נשק לבין משחק תפקידים מצוייר. והתוצאה? מעניינת

ז'אנר משחקי התפקידים במחשב ובקונסולות הביתיות מנסה, ככל הנראה יותר מכל ז'אנר אחר בשנים האחרונות, להתחתן עם גזעים אחרים. כותרים כמו Mass Effect ו-Fallout 3 הם רק דוגמה קטנה לשילוב בין ה-RPG הקלאסי לבין משחקי פעולה והרפתקה. Borderlands של חברת Gearbox לוקח את כל הסיפור הזה צעד אחד קדימה.

מפיקיו, איתם נפגשתי בתערוכת Gamescom, מתעקשים להתייחס למשחק הזה כאל כותר תפקידים, למרות שהוא כלל לא נראה ככה. אם כבר, במבט ראשון נראה Borderlands כמו משחק פעולה עם דגש על משחק שיתופי של ארבעה שחקנים. אבל זהו מראה מטעה.

לכל אחד יש תפקיד, לכל תפקיד יש פעולה

לכל 4 סוגי הדמויות במשחק יש יכולות מיוחדות שונות, אותן תוכלו לשדרג באמצעות נקודות ניסיון שמקבלים על ביצוע משימות והרג אויבים. כמו כן, המבנה של המשחק הוא כשל כותר תפקידים – הולכים ממקום למקום ומבצעים קווסטים עבור אנשים שונים. תוכלו לקחת עליכם כמה משימות במקביל, ולבצע אותן בסדר שתרצו.

ל-Borderlands דגש על משחק שיתופי, תוך שימוש בארבע הדמויות השונות כדי לבצע משימות בצורה יעילה ומעניינת. עם זאת, תוכלו לשחק בו בעצמכם, בלי חברים. אגב, יש במשחק גם אלמנט של קרבות PVP (שחקן נגד שחקן) כשאתם משחקים עם אנשים. בכל רגע נתון תוכלו להציע קרב כזה לאחד מחבריכם, ואם זה יסכים, תיווצר סביב שניכם זירה.

הקמפיין של Borderlands נמשך, לדברי המפתחים, כ-15-20 שעות בלי משימות צד, ויותר מ-70 שעות אם תרצו לגלות את העולם. העולם, אגב, משתנה ממשחק למשחק. המבנים העיקריים אמנם נמצאים תמיד באותו המקום, אבל השטח מיוצר בכל פעם מחדש, ואיתו גם חלק מהפריטים – מחנות של אויבים, בונקרים, וכו..

מאות אלפי כלי נשק

שני הדברים המיוחדים ביותר אותם ראיתי במשחק הם כלי הנשק וגרפיקה. נתחיל מהנשק: בתשובה לשאלה "כמה כלי נשק יש במשחק?" קיבלתי את התשובה שהמפתחים לא זוכרים בדיוק. ואכן לא קל לזכור – מדובר במאות אלפים, אם לא במיליונים, כלי נשק ייחודיים. למשחק מערכת שיוצרת בכל פעם כלי נשק אקראי מתוך כל החלקים שיש בארסנל. שוטגאן שמשתמש בתחמושת של טילים? יש. אקדח שיורה קליעים של שוטגאן? גם יש.

הגרפיקה – האלמנט הייחודי השני, היא מוזרה. מדובר במשחק שמשתמש לא מעט בטכנולוגיית Cel Shading, שגורמת לדברים להיראות מצויירים. אבל כאן לא תמצאו ציורי אגדות, אלא הרגשה של קומיקס אלים ומסוגנן. זה נראה ייחודי ויפהפה במשך רוב הזמן.

מוזר ומעניין



אז כאמור, במבט ראשון – וזה מה שהכתבה הזו אמורה להביע – Borderlands נראה כמו משחק תפקידים במסווה של כותר פעולה עם דגש על משחק מרובה משתתפים. ואם זה נראה לכם מגניב, נשאר לכם רק חודש וחצי לחכות עד שהוא יגיע לפלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 ול-PC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully