וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנקים את מינינובה

בית המשפט ההולנדי הורה למפעילי אתר הטורנטים מינינובה להסיר מהאתר את כל החומרים העוזרים להפרת זכויות יוצרים

"מפרץ הפירטים" השוודי הוא אולי עוקב הטורנטים – השרת אליו מועלים טורנטים חדשים - הגדול בעולם, אבל בכל הקשור לאתרי חיפוש עבור הורדות BitTorrent קשה להתחרות בפופולריות של Mininova. היום הפסיד מינינובה במאבק משפטי שיכול להפוך אותו להרבה פחות אטרקטיבי עבור משתפי קבצים המוגנים בזכויות יוצרים.

היום החליט שופט בבית המשפט המחוזי באוטרכט כי האתר אמנם לא שותף לעבירות של שיתוף קבצים אך לא עושה מספיק כדי למנוע גישה לטורנטים שמאפשרים להוריד תוכן המפר זכויות. אם תוך 3 חודשים לא "ינקו" מפעילי האתר את האינדקס שלהם, ייאלצו לשלם קנס שיכול להגיע ל-5 מיליוני אירו.

באתר כבר פעילה מערכת התראה על תוכן שמפר זכויות, באמצעותה יכולים בעלי הזכויות לדרוש הסרה של טורנטים מסויימים, אך לטענת השופט זה לא מספיק. ההגנה המשפטית של מינינובה, שהתבססה על הטענה כי מפעילי האתר לא יכולים לעקוב אחר כל טורנט שמועלה אליו, לא הספיקה. לא ברור עדיין אם יערערו על ההחלטה.

מדובר במכה גדולה שנייה למשתפי קבצים השנה. לפני מספר חודשים, הרשיע בית המשפט השוודי את מפעילי Pirate Bay בעזרה להפצת תוכן שמפר זכויות יוצרים, ודן אותם לשנת מאסר וקנס גבוה. כעת מנסים מפעילי "מפרץ הפיראטים" לערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully