וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ראשון - The Saboteur

משחק הפעולה החדש של EA עושה שימוש מרשים בצבעים ופיצוצים כדי לצייר את פריז בזמן הכיבוש הנאצי

קשה מאוד בימינו ליצור משחק פעולה מהסוג שנקרא "ארגז חול", הממקם את השחקן בעיר גדולה ופתוחה בלי להוביל אותו ביד ממקום למקום, בלי שישוו את המשחק ל-GTA – אחד מאבות הז'אנר וסדרת "ארגז חול" הפופולארית ביותר בכל הזמנים. הסיבה לכך היא שנכון להיום, נמצאה רק דרך אחת טובה לעשות את המשחקים האלה, הן מבחינה עלילתית והן בכל הקשור לזוויות מצלמה ושליטה בדמות.

Saboteur – המשחק החדש של EA, כלל לא מנסה להגיד שהוא עושה משהו מאלה אחרת. הבידול שלו הוא בתחום העיצוב, העלילה והמיקום. העיר בה תסתובבו היא פריז, והתקופה היא זו של הכיבוש הנאצי.

לאן נעלם הצבע?

נתחיל מהאלמנט הבולט ביותר – העיצוב. הטריק בו משתמשים המפתחים הוא צביעה סלקטיבית של פריטים בודדים באזורים הכבושים של פריז. כך, באזור עם נוכחות נאצית, רוב הפריטים יהיו בשחור-לבן, ורק דברים בודדים – כמו דגלים נאציים או כרזות מסויימות – ייצבעו. אחד המפיקים של המשחק, שהראה לי את הדמו שלו, אומר שהם הושפעו מאוד מהקומיקס "סין סיטי", בו הטריק הזה עזר להדגיש את הפרטים החשובים.

כשתשחררו אזורים של העיר מנוכחות נאצית, תוכלו לראות איך האזור הזה מתמלא בצבע, תרתי משמע. זה נראה יפהפה, גם בשלב הנוכחי של פיתוח המשחק – שלב בו הוא טרם לוטש מבחינה גרפית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצור, רכבת נאצית לפניך/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחרור מפוצץ

ואיך משחררים את פריז מעול הנאצים? בתחבולות, כיאה לנהג מרוצים אירי שתקוע בעיר ומעוצבן על הנאצים שמשום מה ניסו להרוג אותו. העיקרון שהנחה את מעצבי השלבים, כפי שהוסבר לי בהדגמה, הוא "להיכנס בשקט, לצאת ברעש גדול". ואכן, המשימה שהוצגה כללה אלמנטים של התגנבות, בעיקר בשלב הראשון שלה.

כדאי להרחיב קצת על המשימה ההיא. המטרה: לשחרר מדען שנתפס על ידי הנאצים ומועבר לברלין על גבי רכבת, ולביים את מותו. הדרך: מתגנבים לגשר עליו תעבור הרכבת, מחברים לקורותיו פצצות, מתגנבים לרכבת, משתלטים על הקטר, גורמים לרכבת להגיע לגשר, מפעילים את הפצצות. בדרך גם משחררים את המדען עצמו, ויורדים יחד איתו לפני הפיצוץ.

זה נשמע ארוך, ואכן – המשימה לוקחת כ-20 דקות, עם מספר נקודות שמירה בדרך. אפשר, אמנם, לבצע את כולה בדרך של התגנבות, אבל המפתחים די מנחים אתכם מתי להתגנב ומתי להתחיל לירות. מה עוד, שהנזק שתעשו יכול לעזור לכם לאחר מכן.

בכל רחבי עולם המשחק מפוזרים להם מבנים נאציים כמו עמדות שמירה ומחסנים. הרס של מבנים אלה יביא לכם נקודות אותן תוכלו לבזבז על כלי נשק ושדרוגים, אבל חשוב מכך – הוא יכול לעזור לכם בהמשך המשחק, זאת כי המבנים שנהרסים לא נבנים מחדש. כך, במהלך הנסיעה שלכם ברכבת, תעברו ליד בסיס נאצי עם מגדלי שמירה. אם תהרסו אותם, יהיה לכם יותר קל להתגנב לבסיס הזה במשימה עתידית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נחכה ונראה

לא כל כלי הרכב וכלי הנשק שתפגשו במשחק מוכנים כבר – יש עוד 3 חודשים עד להשקתו, ותהליך הפיתוח עדיין בעיצומו – אבל ממה שראינו עכשיו יש ארסנל די שגרתי של אקדחים, מקלעים, רובי צלפים וחומרי נפץ. באשר לכלי רכב, לדברי מפיק המשחק הם ניסו ליצור דגמים שדומים לאלה ההיסטוריים, אבל כיוון שלא מדובר במשחק מדויק מהבחינה הזו, לא היה אכפת להם לשנות דברים כדי שלשחקן יהיה כיף יותר. כך, למשל, המכונית הראשית של הגיבור נראית כמו שילוב מוזר בין כלי רכב משנות ה-40 לבין מכונית ספורט עכשווית.

ונעבור לשאלה החשובה ביותר: האם זה כיף? התשובה היא שממה שראיתי, ומהשלב בו אני שיחקתי – כן. Saboteur זה משחק שדומה יותר ל-Mafia מאשר ל-GTA, והעיצוב שלו באמת מכניס אתכם לאווירה. נצטרך לחכות לדצמבר כדי לראות אם זה משהו שיתבטא לכל אורכו, אבל בינתיים אני מאוד אופטימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully