וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפים לאיגוד האינטרנט?

דידי חנוך

30.8.2009 / 18:01

גל של מחאה עולה היום באינטרנט הישראלי בקריאה להצטרף לאיגוד האינטרנט ולשנותו מבפנים

כמה מהישראלים הבולטים בטוויטר הודיעו היום כי הצטרפו לאיגוד האינטרנט הישראלי. בעקבות קריאה של הבלוגרית שרון גפן, הודיעו אנשים כגון שוקי גלילי, יובל דרור וחנית כהן כי גם הם מצטרפים על מנת לשנות את הרכב הועד המנהל הקיים של האיגוד.

המחאה החלה בעקבות טור שפרסם רועי שלומי באתר YNET, ובו ציין כי אחוז משמעותי מהכסף שהאיגוד גובה מבעלי אתרים בעלי הסיומת .il הולך למטרות שאינן קשורות לניהול שמות מתחם, כי אם למימון פעילויות כגון כנסים והסברה.

בעיה חמורה עליה הצביע שלומי היא הקושי של חברים חדשים לשנות את התנהלות האיגוד, שתוחמר אם יעברו שינויים מוצעים בתקנון, שימנעו מחברים להצביע במשך השנה הראשונה לחברותם. כדי להיות מועמד לועד האיגוד, צריך ותק של שנתיים ומכתבי המלצה משני חברי האיגוד.

שלומי הרחיב בבלוגו (ראו קישור), ואף העלה לבלוג את הדו"ח הכספי של האיגוד לשנת 2008, ואת השינויים המוצעים בתקנון האיגוד.

שרון גפן, שהרימה את נס המחאה בטוויטר, אמרה היום לוואלה! TECH: "אני לקוחה של האיגוד (וגם חברה טריה מאוד). ואני דווקא חושבת שהארגון תורם כסף למטרות חברתיות ואקדמיות ראויות. עם זאת, אני חושבת שמוטב שדמי החבר של החברים באיגוד יהיו אלה שיממנו את זה (מייל הברכות על הצטרפותי שקיבלתי זה עתה ציין שמטרת הארגון היא קידום המחקר והפיתוח והחינוך באינטרנט), בניגוד למאה אלף בעלי דומיינים ישראליים שזוכים לשירות לא טוב במיוחד וחווים תהליכים בירוקרטיים מיותרים ומייגעים, ואף משלמים בשביל התענוג מחיר גבוה יחסית בהשוואה לדומיינים בינ"ל".

אבי וייס מאתר TheCom לא מאמין שיש סיכוי לשינוי. "זה גוף מאד שמרני ומאד מאורגן. אני מאחל למארגנים בטוויטר הצלחה, אבל לדעתי יש אפס סיכוי".

חברות באיגוד עולה 70 ש"ח לשנה, וכל עוד לא עברו השינויים בתקנון היא מאפשרת הצבעה באסיפה הכללית, שתערך ב-15 לספטמבר. אם אי פעם רכשתם אתר עם סיומת ישראלית לכתובת וכעסתם על כך שזה עולה יותר מאתר שהסיומת שלו היא com, או אם אתם סתם רוצים לפעול לשיפור הארגון המשמעותי היחיד של האינטרנט בישראל, תוכלו להצטרף בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully