וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאכילו את הטרול

דידי חנוך

31.8.2009 / 11:09

משחר ימי האינטרנט, ברגע בו יש במקום מסויים מספיק משתמשים, מגיעים גם הטרולים. כך תתייחסו אליהם



מעטים הדברים שקבועים יותר באינטרנט מאשר הידיעה שלכל פלטפורמה יגיע, בסופו של דבר, טרול. הטרול האינטרנטי זה הטיפוס ההוא, שמתחיל מריבות, שמאיים, שאומר דברים מרגיזים כדי להרגיז. לעתים קרובות הוא יסתתר מאחורי האנונימיות שבכינוי, ולעתים הוא יכתוב דברים בשמו שלו.

הנה מה שחשוב לדעת באמת בנוגע לטרול: הוא לא רוצה לנצח בויכוח שלו אתכם. הנושא לא באמת מעניין אותו והגעה לאמת מעניינת אותו עוד פחות. הוא כאן בשביל הויכוח. הוא כאן כדי להרגיז אתכם ולראות אתכם מגיבים.

אתם מכירים אותם מהטוקבקים ומהפורומים ומהרשתות החברתיות. הם אומרים דברים כל כך מרגיזים שאתם חשים שאתם חייבים להגיב להם.

אל תעשו את זה.

טרולים ניזונים מתגובות. ככל שאתם מגיבים להם בלהט רב יותר, כך הם מאושרים יותר. הם השיגו את מטרתם: תשומת לב. אם הם היו מסוגלים להשיג תשומת לב חיובית, רבים מהם היו הולכים על זה. אבל הם לא יכולים. אז הם משיגים אותה בדרך שעובדת - שהיא גם הדרך הקלה - הכעסה.

במשך השנים ניסו רבים למצוא אסטרטגיות להתמודדות עם טרולים. ניסו להוקיע אותם, לחשוף את המניעים והשיטות שלהם, לצעוק עליהם וללעוג להם. אף אחת מהשיטות האלה לא עובדת באמת.

יש רק שיטה אחת להתמודד עם טרולים, בין אם בטוקבקים, בטוויטר, בפייסבוק או בכל מקום אחר ברשת: התעלמות. הטרולים חיים על תשומת לב. זה המזון שלהם כיישויות וירטואליות. בלעדיה, הם מתים.

הרצון "להיכנס בו" מובן. הרצון להסביר למה הוא טועה, להגן על חברים או על עצמכם מובן גם הוא. מה שאתם צריכים להבין הוא שהוא לא יבין למה הוא טועה. והוא לא יפסיק לתקוף בגלל שהתגוננתם או תקפתם חזרה. הוא רק יחדש את המתקפה ביתר עוצמה, ואולי יביא לעצמו עוד חברים מדומים שיתמכו בו.

מי שמתייחס לטרולים, מאכיל אותם. מי שמאכיל אותם, מחזק אותם. אם מישהו בא לפורום של הלהקה האהובה עליכם כדי להסביר לכם שהיא גרועה, תתעלמו. אם מישהו כותב עליכם ועל חבריכם שטויות מוחלטות בטוויטר, תתעלמו. תגובה אחת, ברמת התיקון העובדתי, יכולה עוד לעבוד. אבל התנצחות היא הטעות החמורה ביותר שאתם יכולים לעשות. האסטרטגיה היחידה שעבדה, היחידה שעובדת, היא התעלמות. אל תגיבו, אל תעקבו אחריו בטוויטר, אל תתייחסו.

אל תאכילו את הטרול. אם תתעלמו ממנו מספיק זמן, יקרה אחד משני דברים: הוא יבין שזאת לא הדרך ויהפוך לחבר נורמלי בקהילה - נדיר, אבל קורה - או שהוא פשוט ילך. בכל מקרה, ניצחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully