וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מישהו לגלוש איתו?

דידי חנוך

31.8.2009 / 15:32

משרד התקשורת שוקל הפרדת תשתית האינטרנט הסלולרי ושירותי הגלישה, כנהוג בשוק הנייח. הם רוצים לשמוע אתכם

משרד התקשורת מפרסם היום שימוע הפתוח לציבור, בדרך להחלטה בנוגע לשירותי הגישה לאינטרנט על גבי הרשת הסלולרית. כיום, לקוח של חברת סלולר רוכש ממנה את השימושי בתשתית הסלולרית והן בשירותי הגלישה. זאת בניגוד לאינטרנט הנייח, שם מתקשר הלקוח בעסקה עם חברת תשתית (בזק או Hot) ובעסקה נפרדת עם ספקית אינטרנט.

מכיוון שהקצבים ואיכות הגלישה ברשתות הסלולריות מתקרבים לאלה של הרשתות הנייחות, שוקל המשרד כיום לבצע הפרדה דומה גם באינטרנט הסלולרי. כאשר החל המשרד לשקול צעד כזה, בתחילת השנה, דובר בעיקר על לקוחות הרוכשים מודם סלולרי על מנת לחבר מחשב או מחשב נייד לאינטרנט. אבל בשימוע שמפרסם המשרד היום מדובר גם על מכשירי הסלולר עצמם.

במכשירים כגון האייפון, מכשירי אנדרואיד, נוקיה N97 וסמארטפונים אחרים שהושקו או יושקו בארץ בקרוב, החיבור לאינטרנט הוא חלק מהותי מהחוויה. חברת AT&T האמריקאית הודיעה לאחרונה כי תחייב רוכשי סמארטפונים לרכוש חבילת דאטה, שכן - לתפיסתה - אין טעם במכשיר כזה ללא הקישוריות. בחוזה של חברות הסלולר הישראליות מול חברת אפל לשיווק האייפון, נדרשות החברות - לפי דיווחים - להציע חבילת גלישה כחלק מעסקת רכישת המכשיר. לא ברור איך תשפיע החלטת פיצול על עסקאות שכאלה. הפרדה שכזאת לא קיימת במדינות אחרות בעולם.

ברור שיש לחברות הסלולר אינטרס ישיר להתנגד לצעד שמשרד התקשורת שוקל לעשות. ברור באותה המידה שיש לספקיות האינטרנט הקיימות - בזק בינלאומי, 012 סמייל, 013 נטויז'ן וכיו"ב - אינטרס ישיר לתמוך בה. מה שמשרד התקשורת רוצה לדעת כרגע הוא מה עמדתכם.

המשרד פרסם את האמצעים בהם תוכלו להביע את עמדתכם. פנו למספר הפקס 026706389, למייל adica@moc.gov.il או שלחו דואר לכתובת רחוב יפו 23, ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully