וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ראשון - Star Trek Online

היקום של מסע בין כוכבים, שזכה השנה לסרט חדש, יקבל ב-2010 גם משחק תפקידים המוני שנראה מעניין למדי

עולם "מסע בין כוכבים" זכה לא פעם להרחבות אינטראקטיביות בדמות משחקים, אבל אלה היו ברובם כותרי פעולה, זאת כשמדובר באחד העולמות הקיימים המתאימים ביותר למשחק תפקידים המוני. אך אל דאגה, חברת Cryptic עובדת בימים אלה על משחק שכזה, Star Trek Online שמו. ל-Cryptic ניסיון מוכח בפיתוח משחקי תפקידים המוניים – לפני STO הם פיתחו את City of Heroes ו-City of Villains המצליחים-למדי. מאידך, ל-Star Trek Online נסיון מוכח בלא להיות מושק, חברת Perpetual Entertainment פיתחה אותו במשך 5 שנים לפני שפשטה רגל.

בתערוכת Gamescom זכיתי לקבל הצצה אל המשחק כשהוא בשלבי פיתוח מתקדמים. את ההדגמה ליוו קרייג זינקוביץ' – המפיק בפועל של STO ובאנדי וולסקז, אחד המפיקים שלו. שניהם, לדבריהם, להוטים לעבוד על העולם הזה, ומההסברים שנתנו אפשר להבין שהם מכירים ומוקירים את ההיסטוריה של "מסע בין כוכבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בונים ספינה/מערכת וואלה, צילום מסך

איפה אנחנו נמצאים? ומתי?

אירועי Star Trek Online מתרחשים 40 שנה לאחר הסרט Nemesis, ו-24 שנים אחרי ההרס של עולם הרומולנים, אשר הוצג בסרט החדש בסדרה. המצב הפוליטי הוא של מלחמה קרה – הברית בין כדור הארץ לבין הקלינגונים התפרקה, וכל תקרית עלולה לגרום למלחמה בין-גלקטית.

השחקנים, שיוכלו לבחור לשייך את הדמות שלהם לאחד הגזעים המוכרים של עולם מס"ב או ליצור גזע משלהם, יצטרכו לבחור אם להצטרף לצי הכוכבים בהנהגת כדור הארץ או ל"צבא ההגנה לקלינגונים" (באמת קוראים לארגון Klingon Defense Force). בתשובה לשאלת הגזעים שיוכלו להצטרף לכל קבוצה, התחמקו המפיקים מתשובה ישירה. הם לא הסכימו להגיד אם בני אדם יוכלו להיות בצד של הקלינגונים, אבל אמרו שקלינגונים אכן יוכלו להיות עם בני האדם. אחרי הכל, צריך להיות בעלי יכולת ליצור את וורף במשחק.

כל אחד הוא קפטן, לכולם יש ספינות

כל שחקן במשחק הוא קפטן, ולכולם יש ספינות חלל בהן הם יכולים לעשות כרצונם. ניתן לעצב לא רק את גוף הספינה (במגבלות העיצוב הקיימים בסדרה, כמובן) אלא גם דברים כמו צבעי המדים, צורת החלונות ועוד.

ובכל ספינת חלל צריך שיהיו גם אנשים. אלה, לדברי זינקוביץ', הינם גרסה משודרגת של חיות מחמד ממשחקי תפקידים אחרים. יש להם יכולות מיוחדות, הם עולים ברמות וניתן לעצב אותם כפי שתרצו.

בקטעי החלל שראיתי הממשק היה פשוט לשליטה. בזמן קרבות תצטרכו לא רק לנווט את הספינה, אלא גם לעשות את אחת הפעולות המזוהות ביותר עם עולם מסע בין כוכבים – לנתב את הכוח למערכות מגנים, כלי הנשק או מנועים כדי למצוא את האיזון הנכון לנצחון על האויב הספציפי שתוקף אתכם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יש גם אקשן ארצי/מערכת וואלה, צילום מסך

לא רק מסע, גם כוכבים

אבל מסע בין כוכבים צריך לכלול לא רק מסע, אלא גם כוכבים, ומפיקי המשחק מודעים לזה. האקשן שלו כל הזמן קופץ בין שטח של כוכבי לכת לבין החלל עצמו, כשבזמן קרבות קרקעיים המשחק מתנהל כמו כותר תפקידים סטנדרטי למדי – אתם וחבורתכם הולכים ממקום למקום ויורים.

אז מהו התוכן שיעסיק את השחקנים בעולם המשחק? בתחום לחימה מול כוחות המחשב, יש שלושה חלקים: תוכן אפיזודי עלילתי, פעולות צי דוגמת ריידים גדולים וקרבות אפיים, וחקר החלל שסביבכם (גילוי כוכבים חדשים, הליכה אמיצה למקום אליו אף אחד עדיין לא הלך וכו...). כמו כן, יהיה במשחק אלמנט של לחימה בשחקנים אחרים, זאת אם שני הצדדים מסכימים להילחם.

יש למה לחכות

מעבר לכך, הסכימו מפיקי המשחק להגיד שרובו אמנם מתרחש ברביע אלפא, בו ממוקמים רבים מהגזעים המוכרים של הסדרה, אך השחקנים יוכלו להגיע גם לרביע גאמה ויחקרו את יקום המראה. וכן, הבורג יגיעו גם הם.

תזמון ההשקה של Star Trek Online – תחילת השנה הבאה, הוא לא הכי מוצלח. זוהי השנה בה חבילת ההרחבה החדשה של World of Warcraft תלחם על תשומת הלב והכיס שלם איתו ועם Star Wars: The Old Republic. אבל ממה שראיתי, יש לו – ל-STO, סיכוי להצליח גם בתקופה התחרותית הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully