וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרונות של נוקיה

דידי חנוך, שטוטגרט, גרמניה

3.9.2009 / 10:19

בין שני ימי כנס נוקיה וורלד, לדידי חנוך יש מחשבות ראשוניות על ההכרזות של חברת הסלולר הגדולה בעולם

נוקיה היא חברה שבפניה עומדים אתגרים. החברה הקימה לאחרונה מחלקה משמעותית בשם "פתרונות", שאמורה לתאם את העבודה של חטיבת המוצרים וחטיבת השירותים, וליצור מוצרים אחידים יותר שעובדים טוב יותר עם השירותים של החברה.

כמה מהכרזות של החברה בתערוכה מראות שהיא כבר חושבת על פתרונות, אבל במובן אחר. נראה שהחברה מודעת לכמה מהמשגים שלה בשנה האחרונה, וגם לכמה מהאתגרים שעומדים בפניה.

הפתרונות לבעיית ה-N97

נוקיה עדיין מדברת על N97 כמכשיר חשוב, טוב ומצליח. אבל שני מכשירים שמוצגים בתערוכה מהווים "פתרון" לבעיות של מה שאמור היה להיות מכשיר דגל לשנה, ובמציאות אחז בתואר חודשים בודדים. N900 הוא המכשיר שמחליף את N97 כמכשיר הדגל. לא מדובר במכשיר חף מבעיות. כשהמסך שלו כבוי, הוא נראה כמו קופסה שחורה ומסיבית, ומועמד לככב בסרט "נשק קטלני 5: מכה מסלולרי". אבל ברגע שהממשק שלו מופיע על המסך, המצב משתנה. מבחינת יכולות, מדובר במערכת הפעלה שעשויה להיות הטובה ביותר בשוק כיום. אם ראיתם את הוידאו שהעליתי מהתערוכה, יש לכם מושג כללי, אבל זה מסוג המכשירים שצריך להשתמש בהם כדי להבין.

מעולם לא היה מכשיר סלולרי שהריץ יישומים רבים כל כך בקלות רבה כל כך, ועבד טוב כל כך בעודו עושה זאת. החלפת היישומים היא תענוג, לא פחות. המכשיר הזה מספק בדיוק את מה שחסר כל כך למכשירי נוקיה בדרך כלל – כיף להשתמש בו. אם היה בו מסך קפסטיבי ורב מגע, לא היתה תחרות בכלל.

N97 מיני הוא הפתרון השני לבעיות של N97. לפני שהוצג, ספג המכשיר ביקורת רבה. “זה מיני? הוא כמעט באותו הגודל!” כתבו במקומות רבים. וזה נכון. וזה גם לא נכון. ההבדל בגדלים לא נראה משמעותי, אבל זה מכשיר הרבה יותר נוח ביד. ולמרות שיש לו פחות שטח אחסון, יש לו הרבה יותר זיכרון להרצת יישומים. תכלס, מדובר במכשיר שהוא גם זול יותר וגם טוב יותר מהמקורי. הייתי שמח אם נוקיה היתה קוראת לו N97x ומבטלת את הדגם המקורי.

הפתרון לבעיית הסמסונג

סמסונג הצליחה למכור בשנה האחרונה המון מכשירי מגע. הסיבה לכך פשוטה: היא מציעה ללקוחות מוצרים עם מסך מגע במחיר זעום לעומת המחיר של האייפון. נוקיה מתמודדת עם המכשירים האלה ישירות עם דגמים כגון 5230. זה מכשיר חמוד, עם מסך מגע וממשק מסך בית נחמד מאד. והוא עולה 150 יורו לפני סובסידיות. מעשית, זה מכשיר שרוב חברות הסלולר שישווקו אותו ימכרו בסבסוד מלא.

כמו המכשירים של סמסונג, גם מכשירי המגע של נוקיה לא מספקים חוויה שמתקרבת למה שניתן לקבל במכשירי אייפון או אנדרואיד או פאלם Pre. אבל כשמתייחסים למחיר, מדובר במוצר תחרותי.

הפתרון לבעיית השלווה של דידי

למרות שאינו מרשים או חדשני כמו N900, ה-X6 הוא מכשיר שמצא חן בעיני מאד. תוכלו לראות וידאו איתו בהמשך, ותראו מכשיר עם מסך מגע קפסטיבי, שהוא דק, יפה, ולא זקוק לסטיילוס. הוא ממש כיפי.

אבל נוקיה החליטה לקחת את המכשיר החביב הזה ולשים עליו אזיקים בדמות Comes With Music. המכשיר נמכר רק עם שירות המוזיקה, ורק בשווקים שבהם יש את שירות המוזיקה. כלומר, הוא לא יימכר בישראל, וגם לו היה לנו CWM, סביר להניח שלא הייתי קונה אותו כי הוא יקר יותר משמעותית ממה שהיה צריך להיות בגלל שהוא מגיע עם שירות המוזיקה עתיר הנז"ק של החברה.

הסיפור הזה כמעט ושווה טור תלונות. סוף סוף החברה. מביאה מכשיר מגע דק עם מסך קפסטיבי, ואי אפשר לקנות אותו בלי לשלם מס מוזיקה? באמת? מי בדיוק חשב שזה רעיון טוב. המכשיר הזה היה יכול להיות להיט. הוא צריך להיות להיט. ממבט קצר, הוא נראה ה-ר-ב-ה יותר טוב מ-5800, והמכשיר ההוא מכר 8 מיליון חתיכות. אני בדרך כלל לא מאחל כשלון למכשיר שמוצא חן בעיני, אבל במקרה הזה אני ממש מקווה שהוא ימכור 64 חתיכות עד שהחברה תישבר ותתחיל למכור אותו לבד, במחיר סביר יותר, בכל השווקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גילוי נאות

הכתב היה אורח יורוקום ונוקיה בשטוטגרט

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully