וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן הבינוניות

עידן דקל

6.9.2009 / 15:14

לאחר ששיחק במשחק על פי "עידן הקרח 3", הפך עידן דקל לאיש עצוב וקודר. כי ככה זה, כשמבטיחים כיף ומספקים בינוניות

משחקי וידאו מבוססי סרטים נראים כמעט כולם כאילו יצאו מאותה תבנית: אתם משחקים את אחת מדמויות הסרט שיצא לאקרנים ממש לאחרונה, מסתכלים עליה בגוף שלישי, תוך כדי שהיא נעה במסלול סגור בתוך שלבים שהם וריאציות מאוד חופשיות על הסצינות בסרט. אתם קופצים על פלטפורמות, מרביצים לאויבים ואוספים חפצים שמפוזרים בצורה אקראית בשטח המשחק (בלי שתהיה להם כל סיבה הגיונית להיות שם) כמו מטבעות, טבעות או כוכבים, ופעם בכמה שלבים נלחמים באיזה בוס גדול. Ice Age: Rise of the Dinosaurs – The Game עוקב אחר התבנית הזו בצורה מושלמת.

במהלך רוב החצי הראשון של המשחק תשחקו את סיד, העצלן רפה השכל. אם תצליחו להביא את עצמכם לעבור את שני השלבים הראשונים המשמימים, בהם תתבקשו להפוך את סביבת המגורים שלכם לכמה שיותר מתאימה לגורים שעומדים להוולד לזוג הממותות מני ואלי, תתחיל ההרפתקה האמיתית. בחצי השני של המשחק, שמתרחש בג'ונגל התת-קרקעי בו חיים הדינוזאורים, עובר המשחק להתמקד בבאק, צייד דינוזאורים סמורי (או שמא סמור צייד דינוזאורים. זה לא לגמרי ברור). בין לבין, כל דמויות המפתח מהסרט עושות הופעות אורח במהלך המשחק, חלקן נתונות לשליטתכם. מני הממותה משתמש במאסה שלו בשביל לשבור דברים ולדרוך על חיות שלא שפר עליהן מזלן; דייגו הנמר רודף אחר איילה במעין מסלול מירוצים פרה-היסטורי, וסקראט הסנאי מחפש ביחד עם סקראטה אחר הבלוט שלו במשחק פלטפורמה דו מימדי (שמנטרל בדרך אגב את סקראט מכל המאפיינים שהופכים אותו לדמות הכי טובה בסרטים האלה, ומותיר אותו לא יותר מסנאי אילם).

כשהמשחק בינוני, אפילו היכולת לקפוץ מגניבה

למרות שהשליטה בבאק ובסיד זהה לרוב, השלבים של באק מהנים יותר. הוא אתלטי, וגנב ככל הנראה את רוב המהלכים שלו מהנסיך הפרסי, כך שהוא יכול לקפוץ על ובין קירות, להתלות על מוטות ולהתנדנד מחבל, כמו גם להחליק על ענפים ארוכים משל היה ראצ'ט מ"ראצ'ט וקלאנק". אבל הפשע לא משתלם, וגניבת מהלכים ממשחקים טובים יותר לא הופכת את המשחק לאיכותי. היא רק מאירה זרקור על כל החולשות שלו.

ככה יותר קל לשים לב למצלמה העצלנית, שולקחת את הזמן שלה במעקב אחר הדמויות ומצריכה את השחקן לשלוט עליה בצורה ידנית עם הסטיק הימני, או לכוונת שממאנת לפרקים להנעל על אויבים.

מעלילים עלילות

בשביל שמשחק כזה יתעלה על הבינוניות הגלומה בתבנית שהזכרתי בפתיחה, הוא זקוק לבסיס עלילתי טוב לעמוד עליו, לדמויות שאפשר להתחבר אליהן ובעיקר לצוות מפתחים יצירתי שיידע איך לבצע את המעבר בין המדיות השונות וליצור משחק שיש בו איזשהו ערך מוסף. אלו שלושה אלמנטים ש-Ice Age: Rise of the Dinosaurs – The Game לוקה בהם באופן חמור.

המשחק מרגיש כאילו כל מי שעבד עליו עשה את המינימום ההכרחי בשביל להוציא משחק שנושא את הכיתוב Ice Age. הוא לא מרשים משום בחינה, לא מעניין ולא מחדש.

מבחינה טכנית, נראה שהמפתחים של המשחק עשו עבודה מצויינת בניצול מלוא היכולת של הפלייסטיישן 2. חבל שאף אחד לא סיפר להם שמזה כמה שנים אנחנו נמצאים בדור החדש של הפלטפורמות, שמסוגלות להציג גרפיקה הרבה יותר מרשימה. טוב, זה לא לגמרי נכון, כי יש במשחק שימוש בטכנולוגית ה-Tilt של שלט ה-Sixaxis של הפלייסטיישן 3, בשביל לשלוט על הטיות גופו של באק בעת שהוא גולש לו על ענפים. אבל התחושה היא שהפיצ'ר הזה הוכנס למשחק כלאחר יד, או בשביל לצאת לידי חובה – הוא לא תורם באמת למשחק, ובכל מקרה אפשר לשלוט על אותן תנועות עם הסטיק האנלוגי.

חבל, באמת חבל לבזבז עליו כסף

טוב, אולי אני מתלונן יותר מדי. אני הרי לא יכול לצפות מכל משחק שישבור את חוקי הז'אנר, נכון? בטח שלא ממשחק פרנצ'ייז שאין לו ממש יומרות מלכתחילה. אחרי הכל, יש סיבה לכך שלז'אנר יש חוקים. הם פשוט עובדים.

ולמרות זאת, משהו במשחק הזה הצליח לעצבן אותי. כנראה זו העובדה שהוא לא רק נמנע מחידושים באופן כמעט מוחלט, אלא שגם את מה שהוא כן עושה הוא עושה בדרך נטולת חן לחלוטין. אני לא יודע אם להאשים בזה את הגרפיקה המיושנת, את האנשים שאחראים על העיבוד של הסרט למשחק או את התסריטאים של הסרט המקורי, אבל בשום שלב של המשחק הדמויות לא עניינו אותי, ולא רציתי לדעת מה קורה בהמשך. פשוט שיחקתי בשלבים מתוך איזו אינרציה, בתקווה שאחרי שאני אסיים את השלב הנוכחי יגיע אחד שיצליח להלהיב אותי. זה לא קרה.

אין באמת סיבה להמליץ על המשחק הזה. אין בו הפתעות, חידושים או עניין כלשהו, וכל עוד הילד שלכם לא נתלה לכם על הרגל בבכי תמרורים כי הוא "רוצה את המשחק של 'עידן הקרח 3'!”, עדיף לכם להשקיע את הכסף שלכם במשחק שהוא יותר ממוצר מרצ'נדייז חסר ייחוד, שנאפה בתבנית משומשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully