וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסתכלו על הקנקן

רומי מיקולינסקי

10.9.2009 / 17:47

ה-DV2 של HP גם יפה וגם אופה. טוב, לא באמת אופה, אלא מעבד נתונים. חבל שיחסית למחיר, הוא לא מספיק מהיר

על פניו, נראה שלפטופ DV2 מבית HP הוא עסקה מצוינת: גם נאה, גם חכם. גם מבחינת גודל, משקל ותצוגה גרפית מדובר בשיחוק. אם היה אפשר להתחתן עם עצמים דוממים, הוא היה יכול להגיע לראש הרשימה.

מדובר בסוג של נטבוק משודרג – גרסת ביניים בין מחשב קטן וזול עם חומרה חלשה לבין לפטופ גדול. משקלו גם נמצא אי שם באמצע - 1.7 קילו לגודל מסך של 12.1 אינץ. כבחורה שנודדת מפגישה לפגישה, העובדה שהוא נכנס לכל תיק וגם נוח לנשיאה ביד הביאה לכך שדרכנו בעצם לא נפרדו בשבועות הראשונים לאחר שקיבלתי אותו להתנסות.

בימים הראשונים לכניסתו לחיי לא הפסקתי להתפעל מהקלות שלו, מהתצוגה הנוחה, נוחות השימוש. אנשים סביבי התרשמו מהמראה האופנתי והמעודכן שלו (הערת ביניים – ל HP יש גם סדרת מחשבי מיני מתוכשטים ומעוטרים שמיועדת לא/נשים סרי טעם). מצד שני, בדומה למערכות יחסים רגילות המתבססות על רושם ראשוני (וחיצוני) העיניים המזוגגות וההתלהבות הפכו בהדרגה למבט מפוכח יותר ככל שנתגלו נקודות שהעיבו על החוויה הכוללת והכימיה הראשונית.

יותר מנטבוק

ניכר על המחשב שהוא יועד לגשר על הפער בין מחשבים נישאים מתוחכמים ויקרים ונטבוקים פשוטים וזולים יותר. הוא קטן וקל אך הביצועים שלו משכנעים למדי בתור נציג ראשון לדור המתווך: יש לו יכולות גרפיות מרשימות (Mobility Radeon 3410), שני גיגהבייט זכרון וסאונד לא רע (כרטיס קול סאונד בלאסטר ורמקולים של Harman/Kardon). כמו כן, תמצאו כאן גם מעבד Dual-Core של AMD במהירות 1.6 גיגההרץ, וכונן קשיח של 320 גיגהבייט.

רמת התצוגה אטרקטיבית – בעיקר בזכות המסך המרשים עם תאורת LED אחורית - מאפשרת לקיים עליו מצגות, להיעזר בו לשיחות ועידה ולצפות בסרטים בלי לסבול מאיכות התמונה, הנדסת האנוש לא היתה מספיק נוח. כפתורי המקלדת נתקעו מידי פעם, משטח המגע של העכבר גם הוא לא היה הכי ידידותי למשתמש, הבטריה נגמרת לאחר כ- 3 שעות (לא רע אבל אפשר יותר) והיה גם עניין החום והקצב שהעיבו במיוחד על התמונה הכוללת. הDV2 מחמם ומתחמם – יציאת אוויר חם מהצד מפריעה לעבודה, יד שמאל צריכה להתמודד עם משב רוח שרבי לאחר משך עבודה מסוים.

נא לא לאתגר

בעיה נוספת היתה האטת קצב משמעותית כשמאתגרים את המחשב. עומס הוא עניין סובייקטיבי, ומדובר בהרגלי הגלישה והעבודה המעט אקססיביים שלי שכוללים שלושה דפדפנים ומספר תכנות ואפליקציות שרצות במקביל, אבל זה די מתסכל לגלות שהמחשב – למרות שהוא מנסה למצב את עצמו כהרבה יותר מנטבוק – לא מסוגל להתמודד עם עומס. הפעלת נגן מוזיקה או רדיו אינטרנטי לצד מספר תכנות (גם אם מדובר בפתיחת מסמך וורד) גדולה עליו, הוא מאט ולפעמים אף נתקע. לא עומד בעומס.

ונעבור לנקודה הכואבת ביותר – המחיר. ה- HP DV 2 הוא אמנם חתיך אבל עולה כ- 4000 שקל. מעט יקר מידי עבור מי שמוכן להתפשר על הגודל או על המראה.

ואם לסכם

הדור הבא בסדרת המוצרים או יצורי הכלאיים בין המחשב הנייד לנטבוק יניב יבול שבודאי יהיה זול יותר ובעל וביצועים משופרים. מי שיכול להתאפק ולהמתין, ומוכן להסתפק בינתיים בנטבוקים מרשימים פחות או במחשבים ניידים כבדים יותר (אך גם חזקים יותר) לדעתי יעשה בחכמה, אבל אם כסף לא מזיז לכם, ואתם רוצים מחשב בעל יכולות גרפיות מוצלחות מאוד, עיצוב אופנתי, וכמובן – משקל כולל של פחות משני קילו – ומוכנים להתפשר על קצב העבודה שלו (או שניחנתם בסבלנות רבה יותר מזו שאני צוידתי בה) - זהו המוצר בשבילכם.

מחיר: 4092

  • עוד באותו נושא:
  • dv2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully