וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה חברתית

דידי חנוך

10.9.2009 / 21:14

החברה שהמציאה את הסלולר חשפה את הממשק שבנתה בעבור הדור הבא של מכשיריה, ואת DEXT, האנדרואיד הראשון שלה

בכנס Mobilize שנערך היום בסן פרנסיסקו, חשפה מוטורולה את הגל הראשון של מכשירי אנדרואיד שלה. סנג'יי ג'ה, מי שהתמנה בשנה שעברה למנכ"ל שותף של מוטורולה ואחראי לתחום הסלולר של החברה, הציג את תוכניותיה של החברה. ג'ה, שהיה מספר שתיים ביצרנית השבבים קוואלקום כשזו היתה אחת השותפות המקוריות ביצירת אנדרואיד, הוא האיש שהחליט שעל מוטורולה להתמקד באנדרואיד כמערכת הפעלה עיקרית.

סמארטפונים, לדברי ג'ה, הם עמוד התווך בצמיחה הצפויה של אינטרנט נייד לשוק הרחב. לדבריו, אנדרואיד נותנת פלטפורמה שמספקת את כל הצרכים לדור הבא של הסמארטפונים של שימוש ברשת במכשירים ניידים.

ג'ה הציג את MotoBlur, הממשק שהחברה בנתה בעבור אנדרואיד. הממשק משלב תקשורת מפייסבוק, טוויטר, מייל ומסרים מיידיים לממשק אחיד, היישר בעמוד הבית. ניתן להגיב להודעה מכל מקור - רשת חברתית, מייל, סמס וכו' - בכל אמצעי אחר בו המשתמש מקושר עם מי ששלח את ההודעה. כך, ניתן לענות להודעת פייסבוק אישית באמצעות סמס או מייל, או ציבורית בפייסבוק.

בדומה למערכת ההפעלה WebOS של פאלם, גם Blur משלבת אנשי קשר מכל הרשתות השונות למרכז קשר אחד. ואנשי הקשר והרשתות החברתיות משולבים גם עם תוכנת הניווט המובנית. מכיוון שכל המידע נמצא ברשת, אובדן או גניבה של מכשיר לא גורמים לאובדן מידע. במכשיר הבא, ניתן יהיה להיכנס עם שם משתמש וסיסמה ולקבל גישה לכל המידע. ניתן למחוק מרחוק את המידע במקרה של גניבה, ולאתר אותו באמצעות GPS.

המכשיר הראשון שיושק עם הממשק החדש הוא DEXT, שיכונה בארצות הברית Cliq, מכשיר בעל מקלדת QWERTY מלאה, מצלמת 5 מגפיקסל, מצלם וידאו ב-24 פריימים לשניה. המכשיר הוא בעל מסך 3.1 אינץ' ברזולוציית 320 על 480 פיקסלים. הוא מגיע עם סוללת 1420 מיליאמפר, והחברה מדברת על זמן שיחה של 6 שעות. חיבור האזניה שלו יהיה חיבור 3.5 מילימטר סטנדרטי. שני נתונים שלא נמסרו הם המעבד של המכשיר והזיכרון המובנה שלו.

הדקסט יושק בארצות הברית, אירופה וצפון אמריקה. לדברי ג'ה, זה המכשיר הראשון מני רבים שיגיעו עם הממשק הזה. מכשיר שני צפוי להיות מוכרז בשבועות הקרובים ולהיות זמין בחנויות לפני סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully