וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק - גרסת הטוויטר

דידי חנוך

13.9.2009 / 2:30

פייסבוק השיקה בסוף השבוע את גרסת הלייט שלה, שנראית בעיקר כמו טוויטר עם תגובות

בסוף השבוע חזרה פייסבוק לשורשים, כשהשיקה את גרסת הלייט עליה דיווחנו בעבר. בגרסה החדשה אין יישומים ואין Poke. אין שם את כל התוספות שהרשת הוסיפה בשנתיים האחרונות. מה יש? עדכונים, תמונות, ארועים. וזהו, פחות או יותר.

גרסת הלייט עולה מהר בהרבה מהגרסה הרגילה, ומתאימה מאד לגולשים שרק רוצים להתעדכן ולעדכן. עם השקת הגרסה החדשה, הוסיפו בפייסבוק תוסף קטן אך משמעותי לממשק: אם תוסיפו לעדכון שם משתמש של אחד מחבריכם, ותשימו לפני השם את סימן @, תיצרו אוטומטית קישור לאותו המשתמש.

במילים אחרות, פייסבוק השיקה על הרשת שלה - ועם הגרף החברתי המסיבי שלה - גרסה של טוויטר. הצעד זכה לתגובות חיוביות ושליליות כאחד. משתמשים רבים שמחו על קיומה של גרסה נטולת הסחות הדעת הרבות - והמיותרות לדעתם - שיש בפייסבוק. אחרים תהו מדוע מנסה פייסבוק כל כך לחקות רשת חברתית קטנה ממנה בהרבה.

קבוצה אחת שודאי מודאגת מההתפתחות החדשה היא מפתחי יישומים לפייסבוק. בגרסת הלייט, כאמור, אין יישומים. מעניין יהיה לראות איך יתאימו המפתחים את עצמם למצב החדש, כאשר סביר שיותר ויותר מהם ימקמו את היישומים שלהם מחוץ לפייסבוק עצמה, וישתמשו בגרף החברתי באמצעות פייסבוק קונקט, שמאפשר להתחבר לאתרים, שירותים ויישומים באמצעות שם המשתמש ברשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully