וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה עם טלפון

דידי חנוך

14.9.2009 / 12:00

נוקיה N86 8MP הוא הסלולרי עם המצלמה הטובה בשוק הישראלי, אבל האם הוא שווה את מחירו הגבוה?

לחברת נוקיה יש כיום שתי סדרות דגל המשווקות בישראל. האחת היא הסדרה בה שם הדגמים מתחיל ב-N9. כלומר, N95, N96 ו-N97. השניה היא הסדרה בה השם מתחיל ב-N8. בסדרה זאת שווק עד כה בארץ N85 ולאחרונה הגיע גם N86 8MP, יורשו המוצלח ממנו.

מכשירי סדרת N8 נוטים להיות זולים יותר מאחיהם מסדרת N9. אלה לא מכשירי דגל, כי אם שורה אחת מאחורי מכשירי הדגל. ובדרך כלל, הם גם נוטים לספק תמורה טובה יותר לכסף. הטכנולוגיות שמופיעות לראשונה במכשירי סדרת N9 נוטות להופיע בסדרת N8 מאוחר יותר, אך כשהן בשלות יותר. רק בדבר אחד מהווים מכשירי סדרת N8 את חוד החנית של נוקיה: הצילום.

כעת, כאמור, מגיע לישראל N86 8MP, מכשיר שכולל בתוכו את המצלמה הטובה ביותר של נוקיה, ועוד כמה חידושים ושפצורים קטנים יותר. נדבר על כולם, אבל נתחיל במצלמה.

להקת פורטרט

N86 8MP הוא המכשיר הראשון של נוקיה עם מצלמת 8 מגפיקסל, אבל זה לא מה שהופך אותו למכשיר מוצלח כל כך. זה המכשיר הראשון שבו הטענה הוותיקה של חברות הסלולר שניתן להשתמש בפלאש LED עם תוצאות טובות מתחילה להצדיק את עצמה. זה המכשיר הראשון שבדקנו שאין לו פלאש קסנון שהצליח להוציא תמונות סבירות גם בלילה, תודות לאופטיקה המצוינת שלו.

חשוב לציין שמדובר במצלמה מצוינת יחסית לטלפון סלולרי. בהשוואה עם מצלמת פוקט טובה מאד, התוצאות של N86 מרשימות פחות. אבל לעומת מצלמות פוקט בנות שנתיים שלוש, הוא מתחרה בהחלט. וכאמור, בבדיקות שלנו הוא הפיק תוצאות טובות יותר מסלולריים אחרים בעלי מצלמת 8 מגפיקסל. הרף עולה כל הזמן, אבל זאת הפסגה הנוכחית שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגנון סליידר טוב יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיצ'פקס

בנוסף למצלמה, יש שלושה דברים ראויים לציון במכשיר הזה. קשה כיום להגדיר מכשיר עם מסך בגודל 2.6 אינץ' כמכונת אינטרנט, אבל הדפדפן של N86 טוב יותר משל כל מכשיר נטול מסך מגע של נוקיה. היתרון מתבטא בעיקר במהירות, תחום בו נוקיה לא מצטיינת - בלשון המעטה - לעומת מכשירי אנדרואיד והאייפון.

בנוסף, יש לציין לטובה את המבנה של המכשיר. לפני שנתיים, סליידרים של נוקיה נראו והרגישו כאילו הם הולכים להתפרק בכל רגע. ראוי לציון לרעה במיוחד ה-6280, אבל זאת היתה בעיה גורפת. מאז, החברה משפרת את המצב בהדרגה, אבל בקפיצות קטנות. אפילו N85 - שהיה טוב מקודמיו - לא הצטיין בסליידר שלו. בסדרת E המצב היה טוב יותר. E66 הוא בעל סליידר לא רע, בסה"כ. אבל הסליידר של N86 הוא פשוט מצוין. התנועה חלקה ומוצקה, והמכשיר בנוי כמו טנק.

למרבה הצער, הוא גם שוקל כמו טנק. בהשוואה ל-N85, שמימדיו דומים מאד, הבדל המשקל - 21 גרם - מורגש מאד.

לבסוף, אין ברירה אלא להתייחס לגימיק של המכשיר: המעמד שלו. מדובר בכן שיוצא מגב המכשיר ומאפשר להניח אותו על השולחן באופן אנכי. פתיחת הכן מפעילה אוטומטית את הפרופיל שלו, שמסובב את המסך על הצד ופותח את גלריית המולטימדיה. זה נחמד, ופקחי, אבל זה גימיק. המסך של המכשיר קטן מכדי שמישהו ישתמש בו לצפיה במולטימדיה. זה אחלה מכשיר ליצירת תכני וידאו ותמונות, אבל לא לצריכתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שורה תחתונה

N86 הוא הסליידר הכי טוב של נוקיה כרגע. הוא כנראה המכשיר הטוב ביותר ללא מסך מגע או מקלדת QWERTY שמשווק כרגע בישראל. אבל הוא יקר מדי. המכשיר משווק באורנג' במחיר של 99 ש"ח לחודש, 69 ש"ח למדברים מעל 100 ש"ח בחודש ו-39 ש"ח למדברים מעל 200. N85, הדומה לו מאד ברוב תכונותיו, עולה 69 ש"ח, 39 ש"ח למדברים מעל 100 ש"ח ו-9 ש"ח למדברים מעל 200. בסלקום, מחירו סביר מעל יותר, 89 ש"ח לחודש ו-10 ש"ח למדברים מעל 200. בפלאפון, שם יושק המכשיר בקרוב, הוא יעלה 90 ש"ח לחודש עם זיכוי 50 ש"ח למדברים מעל 149 ש"ח בחודש.

מדובר, שווה לזכור, במכשיר שניתן להשיג בשוק החופשי במחיר 2,500 ש"ח. בלי התחייבות, בלי חבילת דאטה חובה (סלקום, לפי הכתוב באתר החברה, מחייבים את רוכשי המכשיר לחבילת דאטה בעלות 37 ש"ח).

אם אתם הולכים לנצל את חבילת הדאטה - או לשוחח הרבה - ולא רוצים מסך מגע או מקלדת מלאה, ולא אכפת לכם שהמכשיר כבד וחשוב לכם שיש בו מצלמה - אז מדובר במכשיר מצוין עליו אנו יכולים להמליץ, גם ברכישה מהמפעילות. אחרת, אולי כדאי לחכות לחלופה טובה יותר, או לירידת המחיר הבלתי נמנעת.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully