וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדור לא תמיד עגול

משחק הפוטבול לאייפון Madden 10 הוא אחד המרשימים שיצאו לפלטפורמה הזו, שמתאים לא רק לחובבי הספורט

איכס, פוטבול אמריקאי. החוקים שלו לא ברורים, הוא נראה אלים וכאוטי, הכדור שלו לא עגול ולמה לעזאזל קוראים לו פוטובול כשהרגל בכלל לא בועטת בכדור? ובכלל, את מי זה מעניין?

ובכן, אותי, ועוד כמה מאות מיליונים ברחבי העולם. אבל גם אם אתם לגמרי לא מתעניינים בספורט הזה כיום, כדאי לכם לקרוא את מה שכתבתי על Madden 10 לאייפון ולאייפוד טאץ'. זה לא שמדובר ביצירה ספרותית מרשימה – כלל וכלל לא, אבל אולי התיאורים שלי יגרמו לכם להתעניין קצת במשחק הזה, אחד המשחקים הטובים ביותר בהם שיחקתי על הפלטפורמה הזו בפרט ועל פלטפורמה ניידת בכלל.

איך מניידים פוטבול?

סדרת Madden היא המפורסמת ביותר מבין סדרות משחקי פוטבול. למרות הספרה "10”, יש בה יותר מ-20 כותרים, והראשון שבהם הושק ב-1989. גם גרסאות ניידות כבר היו לסדרה, אבל Madden 10 הוא הכותר הראשון שמגיע למערכת ההפעלה iPhone OS, שמפעילה גם את האייפון וגם את האייפוד טאץ'.

על פניו, קשה מאוד ליצור משחק פוטבול נייד. יש לכך מספר סיבות: קודם כל, המכניקה של פוטבול – משחק שמורכב ממהלכים, מסובכת. שנית, פוטבול הוא משחק מהיר מאוד, וקשה מאוד להעביר את תחושת ההמולה הזו במסך קטנטן של קונסולה ניידת תוך שמירה על חוקי הגיון שאומרים כי אתם צריכים להבין מה קורה על המסך.

אבל המפתחים מ-EA החליטו לא להתפשר על נוחות המשחקיות. במקום זה, הם הכניסו ל-Madden 10 הנייד מספר מנגנונים פשוטים אך יעילים שמאפשרים גם לאנשים שלא בדיוק מבינים את המשחק ליהנות ממנו.

אסטרטגיה היא מרכיב חשוב

קודם כל, הנה מה שקורה בין קטעי המשחקיות הגרפיים: לפני כל מהלך אתם מקבלים תפריט עם מספר סוגי מהלכים אפשריים, כשאלה מיוצגים באופן גרפי – כמפות תזוזה של השחקנים השונים. את אלה תוכלו לסדר על פי סוגי המהלך (ריצה עם כדור, זריקה קרובה, זריקה רחוקה ומהלכים מיוחדים) או על פי סידור השחקנים הרצוי על המגרש. המפות אולי תבלבלנה אתכם בדקות הראשונות, אבל קל מאוד להבין מה הן אומרות (יש חצים, הם אומרים מה השחקנים יעשו או על איזה אזור יגנו).

לאחר שבחרתם מה לעשות, מתחיל המהלך עצמו. כאן המקום לשבח את הגרפיקה של Madden 10, שמוכיחה שוב כי אייפון באמת יכול לתפקד כקונסולת משחקים. זה אמנם לא פלייסטיישן 3, אבל המשחק הזה נראה מעולה על המסך.

ממשק המשחקיות עצמו, שכלל אינו פיתוח קל על האייפון נטול הכפתורים, עובד בצורה פשוטה ויעילה. הזזת השחקנים מתבצעת באמצעות ג'ויסטיק וירטואלי, וכל האפשרויות האחרות נמצאות בדמות מספר כפתורים על הצד השני של המסך. מבין האפשרויות האלה, זו שתשמשו בה הכי הרבה היא האטת הזמן. כיוון שכל מהלך הוא מהיר מאוד, תוכלו להאט את הזמן לכמה שניות כדי להבין טוב יותר מה קורה, וכשתעשו זאת, לבצע החלטות כמו תיקול או קפיצה הצידה (במקרה ורצים אליכם שחקני היריב).

במקרה ואתם מתקיפים, תוכלו גם להתעלם מסוג ההתקפה שבחרתם, וטרם המהלך להיכנס לתפריט שמאפשר לכם לצייר את המסלול עבור כל אחד משחקני ההתקפה באמצעות האצבע. וזה, כמו שאר הדברים במשחק, עובד היטב.

המנגנון היחיד עם מעט בעיות הוא זה של זריקת כדור. עיגולים בצבעים אדום, צהוב וירוק סביב השחקנים להם תוכלו למסור מראים לכם את סיכויי התפיסה - עד כאן טוב ויפה, אבל כשתרצו למסור לא תמיד הקווטרבק שלכם יזרוק למי שצריך.

שווה לנסות

זיכיון מלא של ליגת ה-NFL מאפשר ליוצרי Madden להכניס למשחק את כל קבוצות ה-NFL הקיימות, ולכלול סימולציית ליגה, עם לו"ז אמיתי של משחקים על פי שבועות. רק שאם בעולם האמיתי קשה להאמין שהקבוצה של סן פרנסיסקו תיקח אליפות, אצלי הם כעת במקום הראשון בליגה. לסיום, משחק כמו Madden לא יכול לתפקד בלי קולו שהאיש שנתן לו את שמו – פרשן הפוטבול הוותיק ג'ון מאדן. הוא, כמובן, גם כאן, מפרשן.

כפי שכתבתי בהתחלה, גם אם אתם לא אוהבים פוטבול – כדאי לכם לנסות ולשחק ב-Madden 10. הוא כיפי גם בתור סתם שילוב בין משחק אסטרטגיה למשחק פעולה. ואם אתם כן אוהבים פוטבול, זו אחת ההרחבות האינטראקטיביות שתוכלו לקנות לספורט הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • madden

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully