וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מחפשת בתמונות

דידי חנוך

15.9.2009 / 4:47

הגרסה הויזואלית של Bing לא עובדת בחיפוש בישראל, דורשת התקנת סילברלייט. חוץ מזה היא די יפה, ולא מאד שימושית

מיקרוסופט השיקה אמש בארוע הסטאראפים את Bing Visual Search, כלי חיפוש ויזואלי שמאפשר לחפש באמצעות תמונות. בעמוד הראשי יש תמונות שכל אחת מהן מייצגת קטגוריה. אם אתם מחפשים מצלמה דיגיטלית, ולא יודעים איך קוראים לה, תוכלו להקליק על המצלמה בעמוד הראשי, ולקבל תמונות של 1,562 מצלמות. אפשר לסנן את המצלמות לפי שם, מגפיקלים או מידת פופולריות במנוע החיפוש. ויש גם תתי קטגוריות כגון מצלמות מומלצות. העיקרון דומה גם בקטגוריות כגון "פוליטיקאים אמריקאיים" ו"יישומים מומלצים לאייפון".

חזותית, החיפוש נראה מרשים, אבל יש איתו כמה בעיות. ראשית, זה לא באמת חיפוש. זה אינדקס תמונות שמוביל לחיפוש. כלומר, ברגע שמצאתם את התמונה שחיפשתם, אתם מקבלים תוצאות חיפוש שלה. זה קצת מסורבל. זה מסוג הדברים שנראים מגניב, אבל לא ברור לנו כמה שימושיים הם.

בעיה שניה היא שהחיפוש הויזואלי דורש התקנת Silverlight, החלופה של מיקרוסופט לפלאש. כלומר, זה עוד ניסיון של מיקרוסופט לגרום לאנשים להתקין סילברלייט באמצעות שירות או תוכן אטרקטיבי. פלאש, אנו מודים, רחוק משלמות. אבל הוא סטנדרט. הנסיונות של מיקרוסופט לגרום לאנשים להתקין תוסף לדפדפן על מנת להשתמש בשירות שהיה עובד טוב באותה המידה לו היו בונים אותו בטכנולוגיה שכבר לרוב המכריע של הגולשים מקומם.

הבעיה השלישית נוגעת לגולש הישראלי. כזכור, כשמיקרוסופט השיקה את בינג, נאמר שבקרוב תגיע גרסה ישראלית. נכון לעכשיו, זה עדיין לא קרה. כל השירותים המתקדמים של בינג לא עובדים כל עוד מנוע החיפוש חושב שאתם בישראל. צריך לבחור ידנית מדינה אחרת. במיקרוסופט אוהבים לומר שישראל היא מדינה חשובה לחברה, ביותה מרכז פיתוח משמעותי וכו'. לא הגיע הזמן ליישם את זה? אנחנו לא מבקשים - כרגע - ייבוא רשמי של Xbox 360 או של Zune. זה שירות רשת, שלא דורש בניית תשתיות הפצה שהחברה לא ערוכה להן. והגיע הזמן שזה יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully