וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלת-מימד בממלכה המאוחדת

רשתות טלוויזיה בריטיות קופצות על טרנד ה-3D. סקיי תפתח בשנה הבאה ערוץ תלת-מימד, BBC תצלם 3D במונדיאל

שידורי 3D מגיעים לבתים בבריטניה, בשנה הבאה. חברת BSkyB, המפעילה את ערוצי Sky במדינה, הודיעה כי בשנה הבאה תפתח ערוץ ייעודי של שידורי תלת-מימד. בחברה לא אמרו מה ישודר בערוץ, אך הבטיחו כי עוד לפני עליית הערוץ ידגימו את הטכנולוגיה במקומות ציבוריים. גם רשות השידור הבריתית – ה-BBC, הודיעה כי תצלם שידורי תלת-מימד נסיוניים באליפות העולם בכדורגל, שתיערך בשנה הבאה בדרום אפריקה, ובאולימפיאדת לונדון ב-2012.

נכון להיום, מעטים הם מסכי הטלוויזיה שמסוגלים לתמוך בשידורי 3D כיוון שנדרש מהם קצב רענון גבוה, כך שניתן יהיה להציג תמונה באיכות סבירה לכל עין בנפרד. כמו כן, כמעט ואין כיום ציוד ביתי לעיבוד האות וסנכרון בינו לבין משקפי תלת-מימד.

עם זאת, חברות התוכן משתוקקות להפיץ חומרי 3D לסלון הביתי. כך, למשל, הודיעה סוני לא מכבר כי בשנה הבאה תייצר ערכת 3D עבור הפלייסטיישן 3, עם תמיכה גם במשחקים ותיקים. כמו כן, רשת NBC ניסתה פרוייקט שאפתני בתחילת השנה – לפני שידור הסופרבול חילקה הרשת מיליוני זוגות של משקפי תלת-מימד פשוטות (אלה עם המסננים בצבעים שונים) בחינם ברחבי ארה"ב, ובמהלך הסופרבול שודרו מספר פרסומות 3D. אחרי המשחק, שודר פרק בסדרה "Chuck" שעובד במיוחד למשקפיים.

אך הטכנולוגיה אותה מנסים כעת להכניס לבתים שלנו שונה מהותית מזו שנוסתה על ידי NBC. במקום מסנני צבע לכל עין, שגורמים לכל השידור להיראות בצבעים מוזרים, מדובר במשקפיים מקוטבות או כאלה עם מסך LCD שמהבהב מהר מאוד במקום עדשה, כשהמטרה היא "לזרוק" חצי מהתמונות המשודרות לעין שמאל, ואת החצי השני לעין ימין, וכך ליצור תמונה שנתפסת כתלת מימדית.

  • עוד באותו נושא:
  • שידורי 3D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully