וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה פודקאסט?

דידי חנוך

24.9.2009 / 12:18

דידי חנוך התמכר בשנה האחרונה להאזנה לפודקאסטים. הוא חושב שהגיע הזמן שגם אתם תצטרפו

במשך שנים, פודקאסטים היו תופעה שעניינה אותי ברמה התיאורטית. ידעתי שהם מצליחים בעולם, ולא מצליחים בארץ. הם כבר מזמן לא טרנד לוהט, אבל נתוני ההאזנה שלהם עולים בהדרגה. הבעיה הייתה שפשוט לא ראיתי טעם בהאזנה למשהו שאינו מוזיקה כשאני מול המחשב. זה פשוט לא נוח. זה לא מקרה שהמילה "פודקאסט" כוללת בתוכה את רוב האותיות של המותג "אייפוד" (באנגלית, לפחות). הפודקאסטים צברו פופולריות בתור משהו שנרשמים אליו באייטיונז ומתעדכן כשמסנכרנים את האייפוד. ואני, כידוע, לא משתמש במוצרים של אפל.

בקיץ שעבר קניתי נוקיה E71, ובפעם הראשונה היה לי טלפון סלולרי עם יישום פודקאסטים מובנה. טלפון סלולרי עם תוכנית דאטה גדולה וחיבור WiFi, כך שיכולתי להתעדכן בבית וגם בחוץ. אז התחלתי להקשיב לפודקאסטים. עד אז, הקשבתי בעיקר לרדיו וקצת למוזיקה בעודי יושב באוטובוס. מאז, אני לא שומע כמעט אף פעם רדיו בדרכים.

במידה רבה, זאת מהפיכה בהרגלי צריכת המדיה שלי שמתעלה על ההוט מג'יק או yes מקס. כי כאן אני לא רק שולט על הזמן בו אני מקשיב לתוכנית. אני גם יכול לבחור - באופן הכי חוקי בעולם - בתכנים מכל העולם. ומכיוון שפודקאסטים נוטים לארח אנשים מפודקאסטים אחרים, יוצא לי לגלות תכנים חדשים באופן הכי אורגני שיש: אני מקשיב לאדם שמתארח בתוכנית שאני כבר שומע, ומוסיף את התוכנית שלו לפיד.

מבחינתי, טלפונים סלולריים הם הבמה הטבעית לפודקאסטים. כאמור, יש לרוב המכשירים המתקדמים כיום חיבור WiFi לצד חיבור דאטה. כל האינטראקציה שלי עם השירות הוא במכשיר בלבד, כך שאין צורך לסנכרן שום דבר. זה פשוט נוח.

איך שומעים?

המכשירים בהם יש חוויית פודקאסט טובה הם:

* מכשירי S60 של נוקיה, כלומר כל מכשיר מתקדם של החברה כיום. היישום המובנה בסיסי אך נוח. הוא לא מתעדכן אוטומטית, אבל קל לעדכן אותו.

* מכשירי אנדרואיד. כאן יש מספר יישומים חינמיים שונים שניתן להתקין. התוכנה המומלצת בעיני היא ACast, עליה המלצתי גם במדור "תוכנת השבוע". היא כן יכולה להתעדכן אוטומטית, אבל הממשק שלה טיפה מורכב יותר. זאת תוכנה שמשתפרת בקצב די מהיר, כך שאני סומך על המפתחים שימשיכו לשפר אותה.

* אייפון. אפשר לבחור בפודקאסטים באייטיונז באמצעות המחשב או במכשיר עצמו. והחוויה היא חווית אייטיונז (כשמדובר באייפון או במק. פחות נכון לחלונות): נוחה מאד. עובדת היטב. אפשר לבחור לסנכרן עם חיבור המכשיר למחשב, או להוריד עצמאית.

אחרי שוידאתם שיש לכם מכשיר תומך ותוכנה, הגיע הזמן לבחור תכנים. הנה כמה מאלה להם אני מקשיב באופן קבוע:

הטכנולוגי השבועי

This Week in Tech של ליאו לאפורט הוא אולי הפודקאסט המצליח בעולם. תוכנית שבועית בהנחיית לאפורט עם פאנל חצי קבוע של אורחים. בכל יום ראשון בערב- כלומר, ראשון בלילה שעון ישראל - דנים בחדשות הטכנולוגיה של השבוע. זאת תוכנית הדגל של רשת התוכניות של לאפורט, שכוללת כמעט כל היבט אפשרי של עולם הטכנולוגיה, וממשיכה להתרחב. התוכניות של לאפורט גם משודרות בשידור חי באתר שלו, ולמרות שרק חלקיק מהקהל צופה בשידור החי, זה מספיק כדי לגרום לקריסה תחת עומס של כמעט כל שירות שמוזכר באוויר.

הטכנולוגי היומי

תוכנית "מה חם בטכנולוגיה", Buzz Out Loud של אתר CNET, היא דוגמית ממכלול תכני השמע והוידאו של האתר. כמו TWiT, גם BOL משודרת גם בלייב בוידאו, עם חדר צ'ט פעיל מאד. אבל גם גרסת השמע טובה מאד. בין חצי שעה לחמישים דקות, משני עד שישי, דנים ארבעה מנחים - גם כאן יש סבב מתחלף של מנחים קבועים - בנושאים החמים.

זה רדיו

This American Life היא תוכנית הרדיו הטובה בעולם. זה לא נושא שאני מוכן להווכח עליו. כל שבוע הם בוחרים נושא, ומביאים כמה סיפורים שונים על הנושא. זאת תוכנית רדיו, שמשודרת גם כפודקאסט, והיא אחת מתוכניות הדגל של NPR, ערוץ הרדיו הציבורי האמריקאי. לעיתים היא מרגשת, לעתים היא מצחיקה, לעתים היא מסקרנת. על המשתתפים הקבועים (או קבועים לשעבר) בתוכנית נמנים הסופרים דיוויד סדריס, ג'ון הודג'מן ושלום אוסלנדר.

גם ספורט, גם לא

ביל סימונס הוא בעל טור פופולרי להפליא ב-ESPN, ובתוכנית שלו, The B.S. Report שלו הוא מדבר על ספורט, קומדיה, תרבות פופולרית ונושאים אחרים. בכל תוכנית יש אורח, שיכול להיות אחד החברים של סימונס מהמכללה, אבל יכול להיות גם ביל היידר, סטיב נאש, או מאט סטון מסאות' פארק. בכל פרק, קל לדעת מההתחלה מי האורח ומה הנושא, כך שתוכלו לבחור האם להמשיך להאזין או להפסיק בהתאם למידת העניין שלכם.

הישראלית התרבותית

זיו קיטרו הוא בשר מבשרנו וכתב בעבר במדור. במופע השוליים הוא מארח אורחים מתחלפים וקבועים ודן איתם בתרבות פופולרית, והדברים שנמצאים בשוליה. יש לו גם פודקאסט על האייפון, מה שמתחבר יפה עם הספר שהוא עומד להוציא על המכשיר של אפל. אני לא אובייקטיבי בקשר לזיו. הוא חבר. אבל התוכנית שלו בהחלט שווה האזנה.

המוזיקלית של וואלה!

* טוב, עכשיו חציתי קו מקידום חברים לקידום של וואלה!, אבל אני חושב שזה מוצדק. מה שהילדים אוהבים הוא פודקאסט של אלון עוזיאל והוא אחד משני הפודקאסטים המוזיקליים השבועיים ל וואלה! תרבות (השני, והמצוין גם הוא, הוא הרשמקול). כאן לא תשמעו דיבורים, כי אם מוזיקה. ומוזיקה טובה וחדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully