וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ליוזנט מגיע

27.9.2009 / 16:19

לא רק לביטורנט יש תוכנה שתוריד תכנים בצורה אוטומטית. גם משתמשי יוזנט יכולים ליהנות מהורדת עונות בכמה לחיצות

במקביל לטורנטים ולאימיול, לראפידשר ואתרי FTP, קיימת לה עוד רשת שיתוף מצליחה ממנה אי אפשר להתעלם. קוראים לה Usenet, או בשמה האחר Newsgroups – מערכת קבוצות דיון אינטרנטית שהפכה במרוצת השנים גם לאחת הדרכים הנוחות ביותר להורדת תוכן מהרשת.

עם זאת, אני בטוח שרק מעטים מכם שמעו עליה ומשתמשים בה. הסיבה לכך היא לא היותה מסובכת – במובן מסויים, טורנטים ואימיול בעייתיות יותר, אלא היותה לא חינמית בעליל. עבור מנוי לקבוצות הדיון של Usenet תצטרכו לשלם דמי מנוי חודשיים, וגם חלק מאתרי חיפוש התוכן במערכת עולים כסף. התמורה לכך היא זמינות גבוהה וחשוב מכך, מהירות הורדה גבוהה – בדרך כלל כזו שלוקחת את כל רוחב הפס הקיים אצלכם.

בזמנו כתבו חברנו מ-Hometheater.co.il מדריך יוזנט שהתפרסם אצלנו, ואת הקישור אליו תוכלו למצוא בתחתית הכתבה הזו. הנושא בו נעסוק היום הוא לא ההורדות עצמן, אלא תהליך האוטומציה שלהן – הורדת עונות שלמות של סדרות באמצעות פקודה אחת פשוטה. במקביל מתפרסם מדריך ל-TED – תוכנה שעושה את אותו הדבר לביטורנט.

טלוויזיה ביוזנט

התוכנה בה אנו עוסקים היא NZB TV – תוכנה חינמית למערכת ההפעלה חלונות, שמחפשת אוטומטית את התוכן שאתם רוצים, ואומרת לתוכנת ההורדות שלכם להוריד אותו. התוכנה עובדת עבור סדרות וסרטים שונים, והבעיה הגדולה בה היא שכדי להשתמש בה, תצטרכו לקנות מנוי לאתר newzbin.com – אינדקס קבצי יוזנט אמין וותיק, שהמנוי אליו עולה כ-15 שקל ל-8 שבועות.

הסיבה לכך פשוטה – ב-newzbin לכל קובץ שנוסף יש גם מצייני מאפיינים, מה שמאפשר לכם לבחור בתוך התוכנה את השפה בה אתם רוצים שהוא יהיה, את פורמט האודיו והוידאו, שפת הכתוביות והמקור. זה מאפשר לכם לא לדאוג שהקובץ אותו הורדתם הוא בצרפתית במקום באנגלית.

הכירו את מנהל ההורדות שלכם

NZB TV לא דורש התקנה. אתם צריכים רק לפתוח את ה-zip בו הוא נמצא ולהריץ את הקובץ nzbtv.exe. הדבר הראשון שתראו הוא חלון ההגדרות. חלונית הראשונה היא Newzbin, אליה אתם מכניסים את הגדרות החשבון שלכם במנוע החיפוש, ואת מספר הימים ששרת היוזנט שלכם שומר קבצים (לכל שרת מספר משלו). דלגו על שתי הלשוניות הבאות, בהן אין צורך להתעמק אם אתם לא מבינים במה מדובר, והגעתם ללשונית ה-Scheduling. כאן תוכלו להגיד לתוכנה כל כמה זמן לחפש, או להגדיר את השעות הספציפיות בימים הספציפיים בהם אתם רוצים חיפוש.

הלשונית הבאה – Folders, מאפשרת לכם להגיד איפה לשמור את קבצי ה-NZB (כמו קבצי טורנט, הם אלה שאומרים לתוכנה מאיפה להוריד את התוכן) ואיפה לשמור את הקבצים עצמם. סימול האופציה Categorize to תאפשר לכם לבקש מהתוכנה להוריד את התוכן אוטומטית לספריה עם השם של הסדרה, ליצור ספריות על פי מספרי פרקים או על פי קטגוריות (תלוי מה תבחרו).

הלשונית הבאה תגדיר את התוכנה תתנהג. כך, יש כאן אופציה Put application in system tray שיוצרת צלמית של התוכנה באזור התוכנות הפועלות של הדסקטופ. יש כאן גם אופציות להרצה אוטומטית של תוכנה בזמן הפעלת המחשב, הקטנתה ברגע הפעלתה, בדיקה אוטומטית של גרסאות חדשות ושמירת דו"ח הורדות בזמן היציאה.

לשונית הבאה, E-Mail שמה, מאפשרת לכם לקבוע שליחת הודעת דואל ברגע בו התוכנה מורידה קובץ. כאן ניתן להכניס את הגדרות החשבון דרכו זה יתבצע.

מה אנחנו רואים כאן?

לאחר שסיימתם עם ההגדרות, הגעתם למסך הראשי של התוכנה. כאן תוכלו לראות אילו קבצים הורדו (חלון ההיסטוריה מצד ימין), אילו קבצים מחכים להורדה (החלון האמצעי) ואיזה תוכן מסומן להורדה (חלון שמאלי).

כדי להוסיף סוג תוכן, עליכם ללחוץ על הכפתור New Title בחלקו השמאלי העליון של המסך. זה מה שיוביל אתכם לתפריט קביעת הסדרה. מעבר לכך, אם קבעתם זמני הורדות קבועים, גלגל השיניים שנמצא מימין לכפתור המדובר יראה לכם כמה זמן נשאר עד הבדיקה הבאה, וכפתור שמימינו יתחיל את הבדיקה כבר עכשיו.

מוסיפים תכנים

אז בואו נראה איך מוסיפים סדרה. ברגע בו תלחצו על New title, תקבלו חלון גדול שנראה בהתחלה מסורבל. זה לא ממש נכון – הגדרה של סדרה חדשה לוקחת לא יותר מחצי דקה. השורה העליונה בתפריט היא זו של בחירת שם הסדרה. אם אתם לא בטוחים לגבי האיות, לחצו על הכפתור מימין – Get Titles from Leet TV שמו, ושמות הסדרות הקיימות תופענה ברשימה לאחר מספר שניות.

מתחת לשורת השם, תתבקשו להגדיר את סוג התוכן - סדרת טלוויזיה, סרט או סדרת אנימה. אם מדובר בסדרה יומית, לחצו על כפתור ה-Dates, שיחליף את תפריט בחירת הפרקים בתפריט בחירת הימים. התפריט הזה נמצא מתחת להגדרת סוג התוכן, ותוכלו לבחור בו את העונות שאתם רוצים להוריד או את התאריכים. במקרה ואתם מחפשים סרט, כל זה לא רלוונטי.

עכשיו הגענו לתפריט החשוב ביותר – הפילטרים. אלה, כפי שכבר הסברנו, אומרים לתוכנה לא רק איזה פרק של איזו סדרה להוריד, אלא מה המאפיינים הנדרשים. סמנו וי בתיבה של המאפיין הרצוי ובחרו אותו.

עכשיו הגענו להגדרה האחרונה – הגודל. אם אתם רוצים שהפרקים אותם אתם מורידים יהיו בגודל מסויים, זה הזמן להכניס את הגודל הרצוי. הסיבה התיאורטית לעשות זאת היא למנוע הורדה של גרסאות אייפוד או, לחלופין, גרסאות HD גדולות מדי.

עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לשמור את ההגדרות. וזהו. חזרו על התהליך כמה פעמים שצריך.

  • עוד באותו נושא:
  • usenet

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully